Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• popcorn
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-03 23:27
Ik heb nu iets meer dan 10 maanden een Lumia 950. Prachtig toestel, maar helaas na een maand of een, twee niet altijd even stabiel: spontane reboots en crashes van native apps komen regelmatig voor, de laatste tijd zelfs dagelijks.

In eerste instantie dacht ik: nieuw OS, laat ik nog even afwachten of de kinderziektes eruit gaan met de volgende update. Nou, niet dus. Vandaar dat ik hem ter reparatie heb aangeboden aan B2X, de servicepartner van Microsoft (MSFT heeft dit dus uitbesteed).

Na een paar dagen kreeg ik de telefoon alweer terug: het zou aan de batterij liggen. En daar zit maar 6 maanden garantie op, ook al deden de problemen zich al aanzienlijk eerder voor. De telefoon is dus ongerepareerd teruggezonden, en ik zit nog steeds met een instabiele telefoon. Dit heb ik aangekaart bij B2X én bij Microsoft; B2X houdt voet bij stuk en Microsoft verwijst me door naar het eerste kastje, B2X.

De medewerker van B2X - de chatservice werkte overigens niet, telefonisch contact was alleen mogelijk met een redelijk Engels sprekende Indiër - adviseerde me het volgende: koop een nieuwe accu, als het probleem zich dan nog voordoet, stuur de telefoon nog een keer op. Tsja...

Heeft iemand tips om toch te krijgen waar ik recht op heb (of meen te hebben ;) )?

Bedankt!

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 16:36

rens-br

Moderator Mobile & IN
@popcorn de batterij is verwisselbaar en wordt het gezien als 'accessoire' en heb je er maar 6 maanden garantie op. In dat opzicht hebben ze dus gelijk.

Op de website staat ook het volgende:
quote:
anaf de datum waarop het Product voor de eerste keer aan een eindgebruiker wordt verkocht, indien aangetoond met het oorspronkelijke bewijs van aankoop, garandeert Fabrikant als volgt dat het Product geen gebreken aan materiaal en afwerking (“Defect”) vertoont:

(i) vierentwintig (24) maanden voor het hoofdapparaat;

(ii)twaalf (12) maanden voor apart verkochte of in het verkooppakket opgenomen accessoires van het hoofdapparaat met uitzondering van batterijen, covers, kabels en laders; en

(iii)zes (6) maanden voor alle batterijen, covers, kabels en laders,

tenzij anders opgegeven in de gebruikershandleiding van het product.

Heb je al een keer een factory reset uitgevoerd?

• popcorn
quote:
rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:41:
@popcorn de batterij is verwisselbaar en wordt het gezien als 'accessoire' en heb je er maar 6 maanden garantie op. In dat opzicht hebben ze dus gelijk.

Op de website staat ook het volgende:

[...]

Heb je al een keer een factory reset uitgevoerd?
Daar heb je helemaal gelijk in, ware het niet dat die gebreken zich binnen zes maanden voordeden. Al snap ik goed dat dat moeilijk hard te maken is.

Ik heb de telefoon verschillende keren gereset, ook met de Recovery Tool. Dat hielp niet.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
popcorn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:51:
Daar heb je helemaal gelijk in, ware het niet dat die gebreken zich binnen zes maanden voordeden. Al snap ik goed dat dat moeilijk hard te maken is.
Dat is inderdaad lastig hard maken. Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik denk niet dat je dit gaat 'winnen', omdat Microsoft volledig in zijn recht staat.

Maar wat let je om een nieuwe accu te bestellen voor 30 euro? Dat kost minder geld dan de moeite die je erin moet steken om je gelijk te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 07:59
Heb je het toestel bij Microsoft gekocht? Zo nee, probeer dit soort zaken altijd eerst via de verkoper te regelen, daar heb je wettelijk gezien meer rechten dan bij de fabrikant.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• popcorn
quote:
rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:58:
[...]

Dat is inderdaad lastig hard maken. Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik denk niet dat je dit gaat 'winnen', omdat Microsoft volledig in zijn recht staat.

Maar wat let je om een nieuwe accu te bestellen voor 30 euro? Dat kost minder geld dan de moeite die je erin moet steken om je gelijk te krijgen.
Ik denk dat ik dat maar doe. Bij Amazon.de kost 'ie 20 euro.

Voor dat geld heb ik geen zin in dit gedoe.

Wel hopen dat dat het probleem ook daadwerkelijk oplost ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
popcorn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:11:
Ik denk dat ik dat maar doe. Bij Amazon.de kost 'ie 20 euro.

Voor dat geld heb ik geen zin in dit gedoe.

Wel hopen dat dat het probleem ook daadwerkelijk oplost ;)
Mocht die het probleem niet oplossen kan je het toestel in ieder geval wel opsturen en sta je wel in je recht. En je kan de accu ook weer terugsturen onder het nom van WVKOA.

• popcorn
quote:
Dennism schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:00:
Heb je het toestel bij Microsoft gekocht? Zo nee, probeer dit soort zaken altijd eerst via de verkoper te regelen, daar heb je wettelijk gezien meer rechten dan bij de fabrikant.
Ik heb 'm bij Ben gekocht in combinatie met een abonnement. Bedankt voor de tip, die hou ik in gedachten.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
popcorn schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:18:
Ik heb 'm bij Ben gekocht in combinatie met een abonnement. Bedankt voor de tip, die hou ik in gedachten.
Dan zou ik ook nog even contact opnemen met Ben. Het kan dan zijn dat het toestel naar een ander reparatiecentrum wordt gestuurd. Maar het kan ook zijn dat ze hem ook naar Microsoft / B2X sturen en dat die weer met dezelfde conclusie komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 02:26
@popcorn

Lees de laatste pagina's van het eigen topic van deze telefoon eens door: veel van dit soort problemen en in bijna alle gevallen opgelost door de aanschaf van een nieuwe accu.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True