Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Ik heb laatst nieuwe kussentjes besteld van aliexpress voor mijn Bose koptelefoon. Ik heb m ongeveer een jaar niet gebruikt nadat ik de kussentjes eraf had gehaald.

Nu ik hem weer gebruik heb ik het idee dat het geluid anders is. Ik heb geen goede referentie omdat ik hem dus al heel lang niet gebruikt had. Ik kan niet goed uitleggen wat het is, en na een tijdje luisteren valt het ook niet meer op, maar elke keer als ik iets opzet denk ik "dat klinkt gek".

Mijn vraag is nu, kan dit liggen aan de kussens of aan hoe goed ik ze erop heb gezet of is dit gewoon een waanidee van me?

De originele van Bose kosten 35 euro en die ik nu heb waren ongeveer 6 euro.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Kan je nog zonder kussentjes testen?

Ik kan me voorstellen dat de andere kussentjes misschien wat dempen?

Aan de andere kant, je gehoor kan ook veranderd zijn. Niet afgelopen jaar toevallig een jaar lang voor een speaker gestaan op festivals of in clubs. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Zonder kussentjes zit er geen dynamiek in het geluid. Een beetje alsof je luistert naar een cheape badkamerradio.
M'n gehoor zou veranderd kunnen zijn ja, maar niet perse slechter door praktijken die jij beschrijft :p

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Ik weet niet hoe het bij deze specifieke hoofdtelefoon zit, maar er zit in het algemeen wel degelijk (makkelijk meetbare) verschillen tussen oorkussentjes.