Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste tweakers,

Mijn eerste bericht en ik hoop dat dit de goede plek is. Anders hoor ik het graag van de admin.

Ik ben zelf een iPhone gebruiker dus ik heb geen verstand van bb. Ik heb een groot probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat om een fraude zaak. Ik denk dat iemand liegt en de tegenpartij ontkent dat.

Ik weet dat je ineens een hele discussie kan selecteren en forwarden van een bb in de chat. Ik heb dat geprobeerd. Dan krijg je een soort machine geweer aan berichten binnen op je iPhone whatsapp. Alles op hetzelfde moment en alles komt op iphone links in gesprek binnen. Alle berichten wit en allemaal op hetzelfde moment.

Om te bepalen wat er gebeurd is moet ik het volgende weten.

Stel A heeft bb en heeft op die bb een chat met B. Vervolgens stuurt A dat gesprek naar de whatsapp van C op de iPhone van C.

Is het mogelijk om vanaf een bb naar de whatsapp (zonder een foto van een gesprek te sturen) op een iPhone zo een discussie te sturen dat die als volgt op iPhone whatsapp binnenkomt:

1. De berichten hebben het tijdstip waarop ze op bb tussen A en B gevoerd zijn en niet het tijdstip waarop ze bij C op iPhone binnenkomen.
2. De berichten komen binnen alsof ze op iPhone gevoerd zijn. Dus C ziet op zijn scherm de regels van A wit links in beeld en de regels van C groen rechts in beeld.
3. De tijd tussen de berichten. Is niet de tijd van binnenkomst bij C maar de tijd waarop A en B het gesprek voerde.

Is dit mogelijk?

Zo niet is er een andere manier te verzinnen om punt 1 tot 3 voor elkaar te krijgen?

Het gaat om 10 duizenden euro's die mij ontnomen zijn.

*knip*.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Model bb onbekend. iPhone 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb mij al verschillende discussies laten forwarden om te zien hoe ik die binnenkrijg. Zonder succes. Ik heb een vraag bij bb helpdesk neergelegd maar heb nog geen antwoord.

Groet en bij voorbaat dank voor het meedenken,
Ger

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 11:47 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-07-2017 11:59)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:47:
Willekeurig welke soft- en hardware de zender gebruikt, je kan nooit een chatlijn zo doorgestuurd krijgen naar je WA op je iPhone zodat die niet te onderscheiden is van een regulier WA gesprek tussen twee partijen.

Is dat een correcte constatering?
Correct.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie heel veel tekst staan met veel emotie erbij getypt. Neem even rustig adem en type eens even wat "gestructureerder" wat er is gebeurd.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik snap 90% niet van je tekst, maar even wat pogingen:

2. De berichten komen binnen alsof ze op iPhone gevoerd zijn. Dus C ziet op zijn scherm de regels van A wit links in beeld en de regels van C groen rechts in beeld.

Nee, dat kan niet. Stuur jij een conversatie 'door' via WA zie je alles aan 1 kant, de kant van de afzender van die hele conversatie. Zelfde geld voor tijd, WA registreert tijd van ontvangst/verzenden, niet van 'origineel' verzenden.

Extreme geval? Aanpassen van database van WA, een goed stukje photoshop of gewoon een 'nep' account die hele conversatie 'nabootst' in WA.

En mijn poging tot vertaling:

Er is dus een conversatie tussen A en B op BlackBerry chat (bb chat dus), A heeft die conversatie selecteert en doorgestuurd via Whatsapp naar C. C krijg normaliter deze chat volledig als 'eenzijdig' bericht van A als afzender, TS z'n vraag of het mogelijk is dat A deze doorgestuurd heeft zodat het 'lijkt' alsof C de conversatie tussen A en B kan zien in whatsapp als echte conversatie (links/rechts uitlijning).

Vervang trouwens BB chat en WA door Skype en SMS, zelfde principe. Je kan nooit, als niet deelnemer van een conversatie en binnen ander programma, de originele 'chatlijn' in z'n geheel doorsturen.

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2017 10:45 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maar waarom wil je per sé die berichten op je iPhone hebben? Is het niet makkelijker om die berichten van de BB te exporteren naar een .txt of zo?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals @Slavy ook al aangeeft wil je je verhaal een beetje verduidelijken en een aantal duidelijke vragen opstellen. Je verhaal en je vraag is een beetje lastig te lezen.

Verder als je op zoek bent naar betaalde hulp is een topic op GoT niet de plek, maar moet je in de V&A zijn.

offtopic:
Verder heb ik even je titel aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties!

Excuus als het onduidelijk is. Ik zal proberen het te verduidelijken. Zoals ik aangaf heb ik geen verstand van bb.

@SinergyX jouw uitleg of lezing is juist.

A (heeft bb) en B hebben chat.

Is het mogelijk, is er een manier, om die discussie zo te forwarden naar de iPhone van C zodat het lijkt alsof die discussie op de iPhone van C gevoerd is?

Links rechts uitlijning. Groen wit.

Ik heb een screenshot gekregen waarvan wordt beweerd dat dat een geforward gesprek van een bb is. Links rechts uitgelijnd, wit/groen, met tijdsintervallen zoals alles bij een reguliere discussie. Dus niet 20 berichten binnen 1 minuut ineens. Normale intervallen tussen replies.

Ik waardeer jullie meedenken. Mocht er nog onduidelijkheid zijn dan verneem ik dat graag.

Groet,
Ger

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:33
Kun je niet Whatsapp Web activeren op de BB en dan de conversatie archiveren op je pc?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br excuus. Duidelijk. Ik ben niet op zoek naar betaalde hulp. Ik wilde slechts aangeven dat ik niet dom kom vissen.

Indien er nog onduidelijkheid bestaat zal ik proberen mijn vragen helderder te formuleren en daar neem ik dan even de tijd voor.

Als ik betalingsdeel moet verwijderen hoor ik dat graag en doe ik dat meteen.

Dank voor je welkom

Groet,
Ger

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nescafe en @FooLsKi : excuus voor de onduidelijkheid. Ik wil dit zelf niet doen. Ik wil weten wat wel en niet mogelijk is.

Ik hoef geen instructies.

Groet,
Ger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@Verwijderd Dan heb je je antwoord al gehad van @SinergyX

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de gespreksgeschiedenis hebben gebackupped en gerestored op de iPhone. Maar ik geloof niet dat dat gaat tussen een blackberry en een iPhone.

Het doorsturen en vervolgens laten zien als 'jou' gesprek is niet mogelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
BB = BlackBerry neem ik aan?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br dank. Dat laatste is gebeurd.

@Jumpman BB is inderdaad Blackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@FooLsKi je hebt gelijk. Des te meer bevestiging des te zekerder ik het weet.

@SinergyX dank voor je vertaalslag en uitleg.

Om het zonder twijfel vast te stellen nog éénmaal en dan zijn jullie van mij af 😉:

Willekeurig welke soft- en hardware de zender gebruikt, je kan nooit een chatlijn zo doorgestuurd krijgen naar je WA op je iPhone zodat die niet te onderscheiden is van een regulier WA gesprek tussen twee partijen.

Ik zou bevestiging van meerdere tweakers enorm op prijs stellen, welles/nietes 1 tegen 1 doe ik al maanden. "Correct" oid als reactie volstaat.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen *knip*.

Ik ben jullie nu al dankbaar voor alle moeite.

Fijns dag en groet,
Ger

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 06-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:47:

Correct.

Pagina: 1