Is MediaMarkt een redelijk goede winkel om laptops te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.112 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898843

Topicstarter
Momenteel heb ik een macbook pro en wil ik een nieuwe MSI laptop kopen. Deze wil ik voor zowel school, stage als gaming/content making gebruiken.

Ik denk aan een MSI van 950 met een i5 processor, 8gb RAM en een leuke gtx 1050 2gb videokaart. Deze is goedkoop bij MediaMarkt te verkrijgen. Maar, kan ik beter mijn laptop ergens anders kopen en misschien meer krijgen voor mn geld of is MediaMarkt een redelijke winkel?

Waar kopen jullie meestal jullie computers en laptops? Ik koop nu al een tijdje bij MediaMarkt en soms bij CoolBlue..

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 898843 op 06-07-2017 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
https://tweakers.net/shopreview/6897/mediamarkt/shopreviews/

[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 06-07-2017 10:23 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 14:01
Je moet bij je laptopaanschaf een keuze maken:
-Pak ik het beste product voor mijn geval, wat misschien niet bij elke winkel verkrijgbaar is?
-Of pak ik de winkel die voor mij het makkelijkste is, en daar het product wat het meest aansluit bij mijn wensen?

Soms overlapt dat, soms niet. Dat hangt van je specifieke geval af. Je levert nu zo weinig informatie dat er in jouw geval niks over te zeggen is of je keuze goed is ja of te nee.

De Mediamarkt is redelijk. Soms goed, soms slecht. Je moet weten wat je zoekt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Als je hem bij de mediamarkt koop, zou ik de laptop ivm WKOA wel online bestellen en niet in de fysieke winkel halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ligt er natuurlijk aan of de mediamarkt een goede winkel is...

Je moet je sowieso niet laten beïnvloeden door die verkooplui van de mediamarkt. Ik kom werkelijk nooit bij de mediamarkt, maar de keer dat ik er kwam, kreeg ik echt heel slecht advies. Als je weet wat je wilt en je het niet erg vindt om lang je laptop kwijt te zijn als deze kapot is, dan is de mediamarkt prima te doen. Zit redelijk verspreid door het land, dus makkelijk om terug te gaan als er iets mis is met je laptop.

Als je het belangrijk vindt dat een laptop snel gerepareerd moet worden als deze kapot is zou ik naar een computerwinkel gaan. Die hebben vaak een eigen reparatieafdeling waar laptops gerepareerd kunnen worden. Je kunt natuurlijk ook online kopen. Het nadeel is dat je de laptop misschien terug moet sturen, omdat je de kans hebt dat het toetsenbord of het touchpad bijvoorbeeld niet bevalt, terwijl je dat zou kunnen testen in een winkel. Tegenwoordig zijn er ook online winkels waar je tegen betaling extra garantie kan afnemen, zodat ze de laptop bijvoorbeeld op komen halen of ter plekke komen repareren. Ik weet dat compusshop (van paradigit) dit doet. Weet alleen niet of deze echt alleen voor studenten is.

Daarnaast gebruik de pricewatch, ga naar winkels en vergelijk de prijzen. Dan weet je of de mediamarkt goedkoop is.

Samenvattend:
-Geef eens aan hoe belangrijk jouw laptop is
-Kijk in de pricewatch/andere winkels of er betere laptops zijn voor de prijs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42

MsG

Forumzwerver

Je kan het beste winkelonafhankelijk kijken welk model voldoet, en daarna kijken waar deze het goedkoopst is. Als een laptop het normaal doet heb je namelijk niet zo heel veel meer met de winkel te maken naderhand. Wel raad ik aan om hem inderdaad online te kopen, dan profiteer je van het uitprobeerrecht van twee weken waarin je nog kan retouren indien hij toch niet bevalt. Dit recht heb je namelijk niet per se wettelijk als je hem ergens fysiek zou kopen. Sommige winkels bieden dit echter alsnog zelf aan.

Dus ik zou vooral kijken:
Waar is hij het goedkoopst
Hoe gaat de beoogde winkel om met garanties en retourrecht

Maar ik zou die salesbobo's aan de balie van een gemiddelde keten gewoon negeren qua advies.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Advies bij mediamarkt (en andere dozenschuivers) is meestal niet al te best.
Gaan wat algemene vragen stellen en dan stellen ze die laptops voor waar ze zelf het meest aan verdienen (bij sommige merken krijgen ze extra bonus). Vervolgens laten ze je nog van alles en nog wat in je mandje stoppen als je niet uitkijkt (tas, extra garantie, verzekering, schoonmaakdoekjes, etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat mij altijd opvalt bij MM is dat je er geen 'redelijke' reviews van ziet. Als je geen problemen hebt gaat alles gewoon goed, maar zodra er een klacht bij staat blijft het zelden maar bij 1 klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

Anoniem: 898843 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:19:
Momenteel heb ik een macbook pro en wil ik een nieuwe MSI laptop kopen. Deze wil ik voor zowel school, stage als gaming/content making gebruiken.

Ik denk aan een MSI van 950 met een i5 processor, 8gb RAM en een leuke gtx 1050 2gb videokaart. Deze is goedkoop bij MediaMarkt te verkrijgen. Maar, kan ik beter mijn laptop ergens anders kopen en misschien meer krijgen voor mn geld of is MediaMarkt een redelijke winkel?

Waar kopen jullie meestal jullie computers en laptops? Ik koop nu al een tijdje bij MediaMarkt en soms bij CoolBlue..
https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lawwie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:25:
Als je hem bij de mediamarkt koop, zou ik de laptop ivm WKOA wel online bestellen en niet in de fysieke winkel halen.
Thanks, wat is WKOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 13:46

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waar kopen jullie dan meestal jullie computers? Ik ben alleen nog bekend met winkels zoals MediaMarkt en CoolBlue.. - en daar ben ik niet helemaal super tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan google je naar andere computerwinkels of kijk in pricewatch. of is dat te moeilijk?
categorie: Laptops

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898843 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
Maar waar kopen jullie dan meestal jullie computers? Ik ben alleen nog bekend met winkels zoals MediaMarkt en CoolBlue.. - en daar ben ik niet helemaal super tevreden mee.
Mijn laptop via BCC....de fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 898843 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:07:
Misschien helpt het om te zeggen waarom je niet tevreden bent?

Coolblue staat bij mij prima in het boekje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeroenneman schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:53:
[...]

Misschien helpt het om te zeggen waarom je niet tevreden bent?

Coolblue staat bij mij prima in het boekje.
De medewerkers bij de ICT afdeling weten nog te weinig over computers etc. Laatst kreeg ik bijna gewoon de hele verkeerde laptop mee, want ze hadden een verkeerd prijskaartje (model) geplaatst ernaast..

Ik dacht al bij de kassa, waarom is ie 200 euro gekoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 888629 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:50:
[...]
Mijn laptop via BCC....de fysieke winkel.
Koop je vaak bij de BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fietsbel schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:09:
Dan google je naar andere computerwinkels of kijk in pricewatch. of is dat te moeilijk?
categorie: Laptops
Weet je waar ik moe van wordt. Van die comments op internet, zoals die van jou. Comment gewoon normaal, of comment niet.

Maar in iedere geval bedankt voor je link. Daar heb ik veel meer aan dan dat gezeur.

Je zou maar voor de eerste keer je laptop kopen en zulke reacties krijgen..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 898843 op 08-07-2017 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Persoonlijk zou ik niet snel bij de MediaMarkt een laptop kopen, zelfs niet als je geen advies nodig hebt.

MediaMarkt schermt vrij hard met "wij zijn het goedkoopste", maar het exacte model dat je daar ziet, is vaak een uitloopmodel of een model dat niet goed elders te krijgen is waardoor die hele garantie dat 'ie bij de MM het goedkoopste is vervalt, het is immers een ander model. :) (Dat verschil in model kan zo klein zijn als een ander kleurtje van de toetsen op je toetsenbord of een powerknop met een net iets ander embleem er op.)

Ook altijd leuk zijn die kortings acties van ze. 1 of 2 weken tevoren hogen ze de prijzen (fors) op, daarna is er opeens een kortingsweek. Of, ook gehoord, ze dumpen uitloopmodellen, hebben zeer beperkte voorraad (en NATUURLIJK wel een duurder alternatief), etc.

Nee, ik kom er niet graag. Ook niet omdat de expertise van MM medewerkers in de regel ver te zoeken is en ik echt helemaal knettergek word van de akoustiek in de winkel. Die is zo ellendig, dat ik na 10 minuten niet meer kan nadenken. (Ik verdenk de MM nog steeds dat dat tactiek is en bewust die akoustiek zo dat het na een tijdje desorienterend werkt en je niet meer na denkt wat je koopt.)

Wat anderen ook zeggen, stop je eisen in de Tweakers Pricewatch en kijk dan welke winkels die laptop beschikbaar hebben.

Zelf kijk ik ook graag naar de keuzehulp van CoolBlue. Niet omdat CoolBlue per-se het goedkoopste is of het meest uitgebreide assortiment heeft, maar wel omdat ze in de regel klantenservice extreem hoog in het vaandel hebben staan. Ik betaal persoonlijk liever wat meer, in de wetenschap dat de aftersales goed geregeld is dan dat ik voor de goedkoopste partij ga.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, op het gebied van elektronica en computers zeker....

Goede adviezen en erg goede service en aftersales....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 888629 op 09-07-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Koop wel eens wat online bij de mediamarkt als je in de winkel gaat kijken zijn de prijzen iets te vaak hoger. Voordeel is wel dat je de pricewatch van tweakers in de winkel kan bekijken, als het niet teveel scheelt neem ik het wel mee als ik er toch ben. Soms hebben ze toch leuke aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
Anoniem: 888629 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:17:
[...]
Ja, op het gebied van elektronica en computers zeker....

Goede adviezen en erg goede service en aftersales....
Dat verschilt heel erg per vestiging en per persoon. Ook bij de BCC lopen snotneuzen rond die nergens verstand van hebben en klinkklare onzin verkondigen.

@Anoniem: 898843 ik zou gewoon een laptop opzoeken via de pricewatch of BBG en dan een winkel erbij zoeken die ook goede reviews heeft. Vervolgens online een laptop aanschaffen wegens Wet Koop op Afstand.

[ Voor 6% gewijzigd door EnigmaNL op 10-07-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 16:04
bij de mediamarkt kun je prima een laptop kopen maar verdiep je eerst zelfs een goed in wat voor laptop je zou willen kopen.

Kijk goed naar de specs en reviews van merken en modellen op internet.
Veelal is de verkoper bij de mediamarkt alleen maar geïnteresseerd om een zo duur mogelijke laptop aan je te verkopen zonder hier inhoudelijk goed advies over te geven.
Voor je het weet sta je met een dure (miskoop) buiten.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-06 21:04
Zoek je laptop op in de Pricewatch, en haal 'm bij de goedkoopste winkel die een beetje goeie reviews heeft :P

Ik koop mijn elektronica overal en nergens. Mediamarkt, Coolblue, BCC, Bol.com, Informatique, Alternate, Azerty als het over PC-hardware gaat, onder andere?
Het maakt werkelijk niks uit. In de realiteit kopen ze vaak in bij dezelfde groothandel en doen ze niks anders als de doos doorsturen en een factuurtje in je mailbox hangen. Bij de een heb je misschien een winkel in de buurt, bij de ander is de klantenservice wat vriendelijker en beter bereikbaar... maar in alle gevallen gaat een eventueel defect product (sowieso, kleine kans...) weer gewoon retour naar de fabrikant ter reparatie en mag je een weekje of twee wachten..

Je kan nu hier gaan afwachten op 100 mensen die zeggen dat ze een goede ervaring hadden met winkel X, maar daar tegenover staan eigenlijk ook altijd wel weer een paar mensen met een slechte ervaring. En vice versa.

Hebben we het over deze laptop? pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL
Je ziet in 1 oogopslag >1600 beoordelingen bij Azerty, die nog 50 euro goedkoper is. Dan wist ik het wel :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
2 weken geleden waren er nog lenovo legions te koop met een 4gb 1050 ipv een 2gb versie en daarnaast een ssd+hdd voor 849€

Op dit moment lijkt deze laptop mij de beste koop:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc210nd

Bij de Mediamarkt hebben ze geregeld leuke aanbiedingen, maar je moet wel heel goed opletten dat er geen oude hardware in zit of gewoon slechte/goedkope onderdelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sergelwd op 11-07-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

Ik wilde wat typen maar sluit me 100% bij @Richh aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Richh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:03:
Zoek je laptop op in de Pricewatch, en haal 'm bij de goedkoopste winkel die een beetje goeie reviews heeft :P

Ik koop mijn elektronica overal en nergens. Mediamarkt, Coolblue, BCC, Bol.com, Informatique, Alternate, Azerty als het over PC-hardware gaat, onder andere?
Het maakt werkelijk niks uit. In de realiteit kopen ze vaak in bij dezelfde groothandel en doen ze niks anders als de doos doorsturen en een factuurtje in je mailbox hangen. Bij de een heb je misschien een winkel in de buurt, bij de ander is de klantenservice wat vriendelijker en beter bereikbaar... maar in alle gevallen gaat een eventueel defect product (sowieso, kleine kans...) weer gewoon retour naar de fabrikant ter reparatie en mag je een weekje of twee wachten..

Je kan nu hier gaan afwachten op 100 mensen die zeggen dat ze een goede ervaring hadden met winkel X, maar daar tegenover staan eigenlijk ook altijd wel weer een paar mensen met een slechte ervaring. En vice versa.

Hebben we het over deze laptop? pricewatch: MSI GL62M 7RD-047NL
Je ziet in 1 oogopslag >1600 beoordelingen bij Azerty, die nog 50 euro goedkoper is. Dan wist ik het wel :P
Thanks, ik ken nog niet veel handige winkels die IT producten verkopen.

Zo te zien heb ik veel aan Pricewatch. Thanks :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455300

Op laptopplus kunt uw een clevo laptop samenstellen naar eigen wens,waaronder een clevo met 15.6 inch 1080p ips display van samsung, 1050ti 4gb , i5 7200u en 8gb ram en 1tb hdd voor 840 eu... Das pas een deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455300

Ik geef gewoon advies, kap eens met anderen afkraken... Ik weet dat je meschien je je verveelt maar dan moet je vrienden gaan opzoeken of wat anders maar dat negatieve is wel een downer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 455300 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:34:
Ik geef gewoon advies, kap eens met anderen afkraken... Ik weet dat je meschien je je verveelt maar dan moet je vrienden gaan opzoeken of wat anders maar dat negatieve is wel een downer
@Switchie Heeft anders wel een punt. Dat je Clevo adviseert, daar is op zich weinig mis mee, maar dan middels één van de duurdere verkopers, dat verbaast mij dan wel. Laptopparts4less is namelijk aanzienlijk goedkoper.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:53
Ik heb zelf niks met de Mediamarkt. Een tijdje geleden hadden ze merkenkorting, een week lang iedere dag 3 merken met korting. Ik heb uit puur interesse meerdere keren artikelen vergeleken die met korting zouden zijn vergeleken met de tweakers pricewatch om er achter te komen dat ze helemaal niet goedkoper waren maar net zo duur of zelfs duurder dan andere winkels. Dit soort truukjes heb ik een bloedhekel en daardoor kom ik er zelden. Ik koop al jaren bij bol.com en Coolblue en ben daar uitermate tevreden mee. Mijn advies: zoek je ideale laptop in de pricewatch op en zoek zo je ideale winkel op. Let wel goedkoop is niet altijd beter. Lees ook de verschillende reviews over de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Ik denk dat het meeste nu wel is gezegd in het topic. Er is diverse informatie op internet te vinden om zelf een oordeel te kunnen maken. Op Tweakers hebben we hier de https://tweakers.net/shopreview/ voor met deze informatie moet je denk ik wel in staat zijn om te kunnen bepalen of een winkel 'goed' is of niet. :)

[ Voor 144% gewijzigd door Perkouw op 07-08-2017 09:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.