Toon posts:

Excel linken in Word middels VBA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Momenteel ben ik bezig met een document waarin ook een verwijzing (link) zit naar een deel uit Excel.
ik wil dat dit iedere keer automatisch bijwerkt wanneer het in Excel gewijzigd word. Voor zover gaat het goed.
Het is alleen wel een document wat vaak van locatie zal veranderen (diverse gebruikers, verschillende locaties en pc's).
Hoe kan ik een stukje maken in VBA zodat het Word bestand de koppeling iedere keer zoekt in dezelfde map als waar het Word bestand opgeslagen wordt? Dus aan automatische link als het beide in dezelfde map opgeslagen is. Iedere keer zelf de locatie van het bronbestand wijzigen gaat vervelend worden en is niet ideaal.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel, Word

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet al gezocht, in Excel zelf kan het niet. Veel verwijst naar VBA, alleen ik heb hier niet zo erg veel verstand van nog.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Relatief pad gebruiken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is geen hyperlink.

Ik heb een stuk vanuit Excel in Word gezet. Middels plakken speciaal. En als ik het bronbestand aanpas, dit ook aangepast wordt in Word. Ik wil namelijk niet dat het gehele deel van Excel in Word komt te staan, maar een selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Laatst online: 26-09 14:42
En toch denk ik dat Ajakkes gelijk heeft. Uit je beschrijving haal ik dat je hardcoded paden hebt gebruikt, een relatief pad is niet alleen.

Of een andere optie, iets zoals:

Visual Basic:
1
2
3
Dim path as String = Activedocument.Path

Dim docFile as String = IO.Path.Combine(path, "file.doc")

Disclaimer bovenstaande is uit mijn hoofd en niet getest :o

[ Voor 3% gewijzigd door Broken op 07-07-2017 08:31 ]

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

Snap je opmerking over hyperlinks niet zo goed. Het gebruik van relatieve paden staat hier los van.

Echter denk ik ook dat je gewoon het pad van het Excel bestand moet opvragen.

code:
1
2
3
4
5
6
Sub pad_toewijzing()
Dim pad As String
Dim DOC_Bestand As String
pad = ActiveWorkbook.path
DOC_Bestand = pad & "\WORD.docx"
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn dat ik de plank mis sla met mijn opmerking over de hyperlinks.
Heb de laatste dagen alleen maar zitten struinen om een oplossing te vinden, maar het lukt mij niet..

Ik kan in ieder geval de locatie van het bronbestand niet wijzigen (mij lukt het in ieder geval niet). Dus wanneer ik beide documenten in een andere map zet (of andere schijf) is de koppeling weg.

En ik merk dat ik toch te weinig ervaring heb met Visual Basic om dit werkend te krijgen.. Gaat een lang weekend worden ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Laatst online: 26-09 14:42
Uitgaande dat de bestanden naast elkaar staan is het toch geen probleem?

1. Bij het open van word haal het huidige path op.
2. Bepaal op basis van het huidige path de locatie van het andere bestand.

Misschien kun je het relevante stukje code posten.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:06

m-vw

Dus?

Er zijn eigenlijk twee opties.
1. Update het WORD-bestand direct zodra het Excel-bestand wijzigt. Macro's komen dan in Excel.

Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld.

2. Het WORD-bestand wordt ge-update bij het openen. Zie deze pagina. VBA Code komt in het WORD-bestand.

Omdat ik bijna nooit met WORD werk heb ik optie twee zelf even geprobeerd. Het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Vragen over Microsoft office producten e.d. mogen in Client Software Algemeen, dus even en tikje doe kant op. Move PRG -> CSA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1