Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 18:21
Hoi Tweakers,

Graag zou ik jullie bevindingen willen vragen m.b.t. een probleempje waarmee wij mee te maken hebben. Het lijkt er namelijk op dat de status van mails beantwoord vanuit de Outlook App (Android als iOS), niet gesynchroniseerd wordt.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het status-icoontje (enveloppe met pijltje Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o6MOcgj.jpg) niet aanwezig is bij deze beantwoorde mails in bijvoorbeeld Outlook voor Windows.

Dit probleem hebben wij kunnen reproduceren met 3 verschillende mailaccounts, draaiende op 3 verschillende Exchange omgevingen (2010 en 2016) welke staan op 3 fysiek gescheiden locaties.

Nog enkele punten:
- Probleem lijkt zich alleen voor te doen met Exchange mailboxen
- Met een Office 365 account wordt de reply-status wel zichtbaar in Outlook voor Windows
- De gelezen- en belangrijk-status worden wel zichtbaar in Outlook voor Windows

Ik heb hierover contact met Microsoft, maar zij kunnen (willen) mij niet aangeven of het probleem globaal is. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Graag verneem ik of jullie ditzelfde probleem ervaren bij Exchange mailboxen en gebruik van de Outlook App. De stappen zijn heel simpel:
- Beantwoord een mail vanuit de Outlook App van een Exchange mailbox
- Controleer of deze mail in Outlook voor Windows het 'beantwoord' icoontje krijgt

Mocht er iemand zijn die bekend is met dit fenomeen en een oorzaak/oplossing weet, dan hou ik me uiteraard aanbevolen.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
@CreatoX Ik heb dit getest en ervaar dit ook, outlook app met exchange 2010 mailbox. Reply icon is wel zichtbaar in de app maar niet in outlook 2013 op Windows.

Lijkt mij een outlook app issue aangezien mijn windows phone app het wel goed doet.

EDIT: Ik heb contact gehad met microsoft support en zij geven het volgende aan:

De outlook app neemt over van wat er zich afspeeld via webmail, dus via https://login.live.nl. Als u dus wilt dat alle handelingen ook zichtbaar zijn in de outlook 2013 versie, dan moet deze ook gekoppeld worden aan de webmail. Dit kan via het instellingen menu gedaan worden.

Nu vind ik dit zelf wel een beetje raar, en je kan inderdaad via login.live.nl een exchange account toevoegen maar dit lukte mij even niet met werk mail. (en wil er ook niks voor veranderen :P )

Misschien kan je het proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door HKLM_ op 06-07-2017 16:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
@Downloader_NL Bedankt voor het proberen en helemaal fantastisch dat je nog een en ander hebt willen uitzoeken. Ik ben blij met het resultaat van de test. Dit geeft aan dat het in ieder geval niet aan onze situatie ligt, maar werkelijk aan de Outlook App.

Ik begrijp niet zo goed wat er bedoeld word met het koppelen met de webmail (live account?). Exchange heeft natuurlijk zelf de Outlook Web Access.

Wij hosten vele Exchange mailaccounts. Het zal een beetje raar zijn dat iedere gebruiker ook een live account moet hebben om de functionaliteit goed te laten werken :)

Wat ik trouwens nog vergeten was te melden en niet onbelangrijk is:
- Mailen middels de ingebouwde MailApp binnen Android of iOS werkt deze functie wel goed. Dan is het toch helemaal vreemd dat het met de Outlook App van Microsoft niet goed gaat. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
CreatoX schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:49:
@Downloader_NL Bedankt voor het proberen en helemaal fantastisch dat je nog een en ander hebt willen uitzoeken. Ik ben blij met het resultaat van de test. Dit geeft aan dat het in ieder geval niet aan onze situatie ligt, maar werkelijk aan de Outlook App.

Ik begrijp niet zo goed wat er bedoeld word met het koppelen met de webmail (live account?). Exchange heeft natuurlijk zelf de Outlook Web Access.

Wij hosten vele Exchange mailaccounts. Het zal een beetje raar zijn dat iedere gebruiker ook een live account moet hebben om de functionaliteit goed te laten werken :)

Wat ik trouwens nog vergeten was te melden en niet onbelangrijk is:
- Mailen middels de ingebouwde MailApp binnen Android of iOS werkt deze functie wel goed. Dan is het toch helemaal vreemd dat het met de Outlook App van Microsoft niet goed gaat. :s
Geen issue, ik wilde zelf ook wel een beetje weten hoe het zit. Met andere mail apps werkt het inderdaad goed is mijn ervaring. Het zit in de Outlook app.

Wat Microsoft aangaf is dat de Outlook app zijn functionaliteit uit webmail haalt. Je exchange is natuurlijk onpremise vandaar het toevoegen in live.com.

Je zou het eens kunnen proberen of het echt het probleem oplost ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreatoX
In live.com kunnen alleen IMAP en POP accounts worden toegevoegd. (gebruiken wij niet voor Exchange accounts)

Vind dit sowieso een vreemde constructie om het werkend te maken.
Het mag duidelijk zijn dat de Outlook App niet goed functioneert. Hopelijk nemen ze dit probleem serieus en komt er t.z.t. een oplossing.