Update van LibreOffice. Onduidelijk. Hoe aanpakken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alysio
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-08-2022
Ten eerste:

Excusus als ik niet het volledig juiste Forumonderdeel te pakken heb.
Ik ben nieuw hier.

Ik gebruik momenteel binnen Windows 8.1 LibreOffice 5.0.3.2
Te oud, het is een risico, ondanks dat ik ondersteuning van macro's heb uitgeschakeld.
De update eergisteren handmatig binnengehaald n.a.v. de melding in LibreOffice dat er een update beschikbaar is vanwege de melding:
Het automatisch downloaden van de update is momenteel niet beschikbaar.
Klik op 'Downloaden...' om LibreOffice 5.3.4 handmatig van de webpagina te downloaden.
maar het is geen update; het is het complete nieuwe officepakket (v.5.3.4)
Dus verder informatie gezocht en gevonden op:
https://help.libreoffice.org/Common/Check_for_Updates_1/nl
Maar het helpt niet verder. Er is op deze pagina alleen sprake van een update binnenhalen en hoe deze te installeren:
Als de download voltooid is, kunt u op de knop Installeren klikken om de installatie van de update te starten. U krijgt een dialoogvenster ter bevestiging te zien, waarin u kunt kiezen om LibreOffice te sluiten
Nadien heb ik nog gezocht of je dan eerst LibreOffice maar moet deïnstalleren (ingrijpend) of dat je de nieuwe versie 'over de oude kunt installeren maar ik stuit alleen op allerhande vaak Engelstalige ervaringen van gebruikers die elkaar bestrijden in hun opvattingen.

Mijn vraag is dus: heeft iemand ervaring met hoe LibreOfice geupdate kan worden en bereid is de instructie hier te posten?

p.s. Vriendelijk wilde ik verzoeken a.u.b. geen opmerkingen te plaatsen over gebruik van Windows 8.1
Het zou dit Topic waar anderen misschien ook iets aan hebben alleen maar minder leesbaar maken
_/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ja, gewoon installeren, gaat automatisch goed, er zit gewoon versiedetectie in voor oudere installaties.

[ Voor 63% gewijzigd door johnkeates op 06-07-2017 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ja, klopt. Ik heb. Het ook al eens gemeld. Zijn de mensen van libreoffice mee bezig.
Voorlopig is het nog het volledig pakket installeren over de bestaande.
Er wordt volop gewerkt aan een echte update functie. De knoppen en de handleidingen staan er al maar zijn momenteel nog uitgeschakeld.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alysio
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-08-2022
Allebei de antwoorden, zowel van johnkeates en azz_kikr waren juist dus het is niet eerlijk het ene beste antwoord boven het andere beste antwoord te markeren.

johnkeates en azz_kikr
_/-\o_
LibreOffice is perfect geínstalleerd dankzij jullie tips!