Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-07 22:40
Beste Tweakers,

Mijn vraag is, is het verstandig om een pc te runnen met een hoge CPU denk aan een i-7 7700K van Intel met daar tegen over een MSI Geforce GTX 750 TI?

Laat me uitleggen hoe ik op deze vraag gekomen ben. Graag zou ik mijn eigen PC willen gaan bouwen die future proof is en zou er mee willen streamen. Dat red ik zelf denk niet met die 750 TI (Winforce editie) OC mode). Dat is ook helemaal t punt niet. Aangezien het nu een rotzooi is op de prijzen markt van de GPU′s zit het er dus niet in om een goede GPU tekopen zonder je er aan scheel tebetalen. mijn vraag is dus die vraag hierboven. Doet de GPU te veel bottelnecken? iemand ervaring?

Bedankt in iedergeval voor t lezen en hoop dat je me een antwoord kunt geven, daarom alvast bedankt!

Beste antwoord (via TechVolger op 06-07-2017 01:31)

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-07 20:59
TechVolger schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:27:
[...]

Het kan toch geen schade leveren? Ik begrijp zelf ook dat 4k niet kan maar t gaat me er meer om geeft dit problemen? Bedankt trouwens voor je reactie!
Nee geen schade alleen je benut de echte potentie van de cpu er niet mee. Kan altijd later nog upgraden naar een betere gpu zodat het meer in balans is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

TechVolger schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:51:
Beste Tweakers,

Mijn vraag is, is het verstandig om een pc te runnen met een hoge CPU denk aan een i-7 7700K van Intel met daar tegen over een MSI Geforce GTX 750 TI?

Laat me uitleggen hoe ik op deze vraag gekomen ben. Graag zou ik mijn eigen PC willen gaan bouwen die future proof is en zou er mee willen streamen. Dat red ik zelf denk niet met die 750 TI (Winforce editie) OC mode). Dat is ook helemaal t punt niet. Aangezien het nu een rotzooi is op de prijzen markt van de GPU′s zit het er dus niet in om een goede GPU tekopen zonder je er aan scheel tebetalen. mijn vraag is dus die vraag hierboven. Doet het de CPU veel bottelnecken? iemand ervaring?

Bedankt in iedergeval voor t lezen en hoop dat je me een antwoord kunt geven, daarom alvast bedankt!
Waarom zou de cpu bottlenecken als je een 7700k combineert met een 750ti? Je gpu is de bottleneck.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
JulianI-Intel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:11:
[...]

Waarom zou de cpu bottlenecken als je een 7700k combineert met een 750ti? Je gpu is de bottleneck.
Sorry mijn fout! |:(

Ik bedoelde andersom... pas t meteen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja Geforce 750 Ti is geen krachtige kaart, dus of het een bottleneck gaat vormen is afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Office streamen of simpele emulators gaat prima, maar verwacht niet dat je de nieuwe Assasins Creed op 4K kan spelen/streamen. Google naar benchmarks en je weet wat je kan verwachten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Fietsbel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:25:
Tja Geforce 750 Ti is geen krachtige kaart, dus of het een bottleneck gaat vormen is afhankelijk van wat je ermee gaat doen. Office streamen of simpele emulators gaat prima, maar verwacht niet dat je de nieuwe Assasins Creed op 4K kan spelen/streamen. Google naar benchmarks en je weet wat je kan verwachten.
Het kan toch geen schade leveren? Ik begrijp zelf ook dat 4k niet kan maar t gaat me er meer om geeft dit problemen? Bedankt trouwens voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tuurlijk geeft het geen schade

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-07 20:59
TechVolger schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:27:
[...]

Nee geen schade alleen je benut de echte potentie van de cpu er niet mee. Kan altijd later nog upgraden naar een betere gpu zodat het meer in balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Bartosy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:30:
[...]

Ik was zelf ook van plan om dan een betere GPU te halen maar met die mining cartel nog even niet als je me begrijpt! :P
Pagina: 1