Vraag

• FBeetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo,

Ik had een maand terug een Samsung KS7500 gekocht. Die heb ik na een week teruggebracht omdat de backpanel een stukje open was aan de zijkant. Ik kon vanaf de zijkant de LED lichtjes zien in de tv. Na wat zoeken op internet hoe dat kwam zag ik dat veel mensen klachten hebben over de "backpanel separation". Ik zie dat veel mensen uit Amerika hier last van hebben. Volgens de meeste mensen komt dit doordat de LED lichtjes in de lijst warm worden en dat daardoor het achterpaneel loskomt na een tijdje.

Heb inmiddels nog steeds geen tv gekocht en door het beeldkwaliteit van de KS7500 was ik eigenlijk verkocht. Ik zou graag deze tv opnieuw kopen maar niet als ik weet dat ik weer last ga krijgen van het loskomen van de backpanel. Dan zou ik toch liever voor de KS8000 die hier geen last van heeft maar wel 200 euro duurder is.

Mijn vraag was of er hier mensen zijn die deze tv al een tijdje hebben en mij kunnen vertellen of ze hier last van hebben.

Hier een filmpje van wat ik bedoel: YouTube: Samsung KS8000 Back Panel Separation Problem (Ik had het alleen in het midden van de lijst niet boven in de hoeken).

[ Voor 6% gewijzigd door FBeetje op 05-07-2017 22:53 ]

Alle reacties

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Ik had eerst de 7000 en nu de 8000, bij beide geen last van backpanel separation. De 65KS7000 is €1838 bij Stevens Televisies uit Budel-Schoot (officiële Samsung dealer) en de 65KS8000 is €1699 bij Botom.nl (1 jaar garantie maar).

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
FBeetje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:51:
Hallo,

Ik had een maand terug een Samsung KS7500 gekocht. Die heb ik na een week teruggebracht omdat de backpanel een stukje open was aan de zijkant. Ik kon vanaf de zijkant de LED lichtjes zien in de tv. Na wat zoeken op internet hoe dat kwam zag ik dat veel mensen klachten hebben over de "backpanel separation". Ik zie dat veel mensen uit Amerika hier last van hebben. Volgens de meeste mensen komt dit doordat de LED lichtjes in de lijst warm worden en dat daardoor het achterpaneel loskomt na een tijdje.

Heb inmiddels nog steeds geen tv gekocht en door het beeldkwaliteit van de KS7500 was ik eigenlijk verkocht. Ik zou graag deze tv opnieuw kopen maar niet als ik weet dat ik weer last ga krijgen van het loskomen van de backpanel. Dan zou ik toch liever voor de KS8000 die hier geen last van heeft maar wel 200 euro duurder is.

Mijn vraag was of er hier mensen zijn die deze tv al een tijdje hebben en mij kunnen vertellen of ze hier last van hebben.

Hier een filmpje van wat ik bedoel: YouTube: Samsung KS8000 Back Panel Separation Problem (Ik had het alleen in het midden van de lijst niet boven in de hoeken).
Als dat nog steeds zou zijn,staat het gehele net vol met klachten,of de Hollanders nemen deze kwaal voor lief en gaan met een lijmtang in de weer.volgens mij was de laatste batch versie 3 dik in orde.

Wat zou jij doen in geval van aankoop en je achterkant laat los,niet vermelden of hetgeen je nu doet .

En natuurlijk niet kijken boven de BBQ,dan laat de plastic achterkant zeker los..... :)F geintje :)F

• FBeetje
ago schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:56:
Ik had eerst de 7000 en nu de 8000, bij beide geen last van backpanel separation. De 65KS7000 is €1838 bij Stevens Televisies uit Budel-Schoot (officiële Samsung dealer) en de 65KS8000 is €1699 bij Botom.nl (1 jaar garantie maar).
Ik hoef zelf enkel maar de 49 inch versie omdat mijn slaapkamer niet zo groot is en deze dus de perfecte grootte heeft. De 7000 en 7500 hiervan zijn 999,- en de 8000 is 1199,- euro. Speelde/ speel jij met een console op deze televisies? Zoja welke vond jij beter met gaming?

Over de separation, ik denk dat veel mensen het niet echt op zou vallen want hoevaak zie je nou de zijkant/achterkant van je tv? Het is dat mijn telefoonoplader in een stopcontact achter mijn tv zit en ik die regelmatig nodig had. Toch heb ik m'n twijfels aangezien ik hierover veel klachten op het internet zie en allemaal over hetzelfde probleem.

Hier heb ik trouwens nog een filmpje, waar Coolblue een review geeft over de KS7000 en zelfs hierin zie je dat het backpanel los is gelaten boven in de hoek. Vanaf 1:10 YouTube: Samsung KS7000 Televisie Review (Nederlands)

[ Voor 12% gewijzigd door FBeetje op 06-07-2017 12:56 ]

• ago

ago

Bij de eerste batches lieten de achterkanten los, daarna is dit verholpen. Vanaf welke productiemaand weet ik niet.
De 49KS7000 is €799 bij botom.nl (1 jaar garantie) en de 49KS8000 is €1188 bij Stevens Televisies (officiële Samsung dealer dus geen grijze import).

[ Voor 28% gewijzigd door ago op 06-07-2017 14:17 ]

• FBeetje
ago schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:16:
Bij de eerste batches lieten de achterkanten los, daarna is dit verholpen. Vanaf welke productiemaand weet ik niet.
De 49KS7000 is €799 bij botom.nl (1 jaar garantie) en de 49KS8000 is €1188 bij Stevens Televisies (officiële Samsung dealer dus geen grijze import).
Dat is interessant om te horen, wel gek dat ik dit wel had een maand terug. Heb je misschien een site waar ik dit ergens vermeld staat?

• ago

ago

FBeetje schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:31:
Dat is interessant om te horen, wel gek dat ik dit wel had een maand terug. Heb je misschien een site waar ik dit ergens vermeld staat?
Tweakers uiteraard ;)
Met de search optie "loslatende" in het topic 'Samsung 2016' kom ik o.a. hierop:
jwhderksen in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"
Vanaf daar zou ik een aantal pagina's lezen.
Verder vroeg je of ik gamede: nee.
Curved zou ik laten staan. Zeker bij zo'n 'klein' formaat voegt het niks toe. (Maar dit heeft niks met loslatende achterkanten te maken)

[ Voor 15% gewijzigd door ago op 06-07-2017 14:46 ]

• FBeetje
ago schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:42:
[...]

Tweakers uiteraard ;)
Met de search optie "loslatende" in het topic 'Samsung 2016' kom ik o.a. hierop:
jwhderksen in "[UHD TV] Samsung 2016 UHD TV's"
Vanaf daar zou ik een aantal pagina's lezen.
Verder vroeg je of ik gamede: nee.
Curved zou ik laten staan. Zeker bij zo'n 'klein' formaat voegt het niks toe. (Maar dit heeft niks met loslatende achterkanten te maken)
Heb een aantal pagina's gelezen en nog op andere zoektermen gezocht met de search optie maar krijg alleen gevonden dat mensen hier last van hadden en het product terugstuurde of hebben laten maken door een samsung medewerker. Krijg niks gevonden over dat dit probleem verholpen is in de latere batches van dit product. Misschien meerdere eigenaren van deze tv's op dit forum?

• karper34
Je kan zo eindeloos door blijven of ?

1) Je belt naar Samsung voor een uitleg.

2 Is wel zo deze KS was de top line van 2016 voor heel velen een must have om naar te kijken is,ik ben persoonlijk ben er echt zo blij mee dat ik nu zelf om de grotere KS75/8000 er bij gaat kopen , de bestaande 65 KS7000 staat van vroeg in de morgen tot een uur of 24.00 uur constant aan en laat tot vandaag niet los aan de achterkant.

3) Beeldkwaliteit is uitstekend,bouwkwaliteit tbv de achterkant is geplakt ,dat is nu eenmaal zo & Samsung zal er heus wel zorg voorgedragen hebben de laatste tijd om dit euvel kostenbesparend te hebben opgelost,zoniet blijven de klachtenstroom binnen komen, laat de achterkant bij mij los,bellen en maken en weer los bellen en maken net zolang er voor staat zo,niet een alternatief , zo denk ik erover.(Punt uit)

4 ) Je kan nu eenmaal geen 100% kwaliteit verwachten van een produkt ,die zijn er nu eenmaal niet.

Ik ben een dag in Nice geweest en heb daar in dat hotel gekeken naar de Oled65 C7 en wielrennen gezien en een judder op dat scherm niet normaal ,en nu kijkend op mijn KS657000 geheel van judder vrij,heerlijk en heb de sportmodus staat op aan,heerlijk deze felle kleuren,wat een gelukkig mens ben ik toch.

[ Voor 3% gewijzigd door karper34 op 07-07-2017 15:20 ]

• FBeetje
karper34 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:17:
Je kan zo eindeloos door blijven of ?

1) Je belt naar Samsung voor een uitleg.

2 Is wel zo deze KS was de top line van 2016 voor heel velen een must have om naar te kijken is,ik ben persoonlijk ben er echt zo blij mee dat ik nu zelf om de grotere KS75/8000 er bij gaat kopen , de bestaande 65 KS7000 staat van vroeg in de morgen tot een uur of 24.00 uur constant aan en laat tot vandaag niet los aan de achterkant.

3) Beeldkwaliteit is uitstekend,bouwkwaliteit tbv de achterkant is geplakt ,dat is nu eenmaal zo & Samsung zal er heus wel zorg voorgedragen hebben de laatste tijd om dit euvel kostenbesparend te hebben opgelost,zoniet blijven de klachtenstroom binnen komen, laat de achterkant bij mij los,bellen en maken en weer los bellen en maken net zolang er voor staat zo,niet een alternatief , zo denk ik erover.(Punt uit)

4 ) Je kan nu eenmaal geen 100% kwaliteit verwachten van een produkt ,die zijn er nu eenmaal niet.

Ik ben een dag in Nice geweest en heb daar in dat hotel gekeken naar de Oled65 C7 en wielrennen gezien en een judder op dat scherm niet normaal ,en nu kijkend op mijn KS657000 geheel van judder vrij,heerlijk en heb de sportmodus staat op aan,heerlijk deze felle kleuren,wat een gelukkig mens ben ik toch.
Of ik zo eindeloos door kan gaan? Ik stel een vraag en misschien had iemand wel een antwoord hierop. Zoniet heb ik pech en koop ik dit model niet maar een ander.

Ik verwacht zeker dat een product voor dat geld 100% in orde is anders gaat het gewoon weer terug naar de winkel zo simpel is dat. Als ik bijv een xbox of PS4 koop verwacht ik toch ook geen mankementen wat meestal ook niet het geval is.

Samsung heb ik hiervoor al 2x opgebeld, maar zijn volgens hun helemaal nooit bekend geweest met dit probleem. Diegene raadde mij aan om een 2017 model te kopen als ik twijfelde. Dus of het backpanel probleem verholpen is betwijfel ik. En om een tv te kopen waar ik vervolgens misschien van kan verwachten dat deze een keer door een monteur gemaakt zal moeten worden ivm de backpanel geeft mij geen goede hoop.

Dus mijn keuze ligt toch hij de KS8000 of 9000 series. Als er nog meer mensen zijn die mij alsnog erop kunnen wijzen dat het backpanel probleem verholpen is bij Samsung hoor ik t graag.

• FBeetje
FBeetje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Of ik zo eindeloos door kan gaan? Ik stel een vraag en misschien had iemand wel een antwoord hierop. Zoniet heb ik pech en koop ik dit model niet maar een ander.

Ik verwacht zeker dat een product voor dat geld 100% in orde is anders gaat het gewoon weer terug naar de winkel zo simpel is dat. Als ik bijv een xbox of PS4 koop verwacht ik toch ook geen mankementen wat meestal ook niet het geval is.

Samsung heb ik hiervoor al 2x opgebeld, maar zijn volgens hun helemaal nooit bekend geweest met dit probleem. Diegene raadde mij aan om een 2017 model te kopen als ik twijfelde. Dus of het backpanel probleem verholpen is betwijfel ik. En om een tv te kopen waar ik vervolgens misschien van kan verwachten dat deze een keer door een monteur gemaakt zal moeten worden ivm de backpanel geeft mij geen goede hoop.

Dus mijn keuze ligt toch hij de KS8000 of 9000 series. Als er nog meer mensen zijn die mij alsnog erop kunnen wijzen dat het backpanel probleem verholpen is bij Samsung hoor ik t graag.

• karper34
FBeetje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:14:
[...]

Dus Samsung medewerker zegt dat er niks hand is met dit euvel?

Wel nu dan zou die gene voor mij zijn er zijn bewijzen te zien en die had je kunnen vermelden bij je vragen
Vergeet niet en voor altijd de naam van degene die je dit verteld hebt.

En dan het volgende stel je vraag bij : Samsung Communitydan heb je ook iets op papier(bewijs)

En als laatst je weet inmiddels dat deze zeer brak(achterkant) is,je hebt er zelf 1 gehad/1 maand geleden en jij verwacht 100% ,sorry .

Succes verders,vind het echt kl*te,maar het is niet anders.

• FBeetje
karper34 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Dus Samsung medewerker zegt dat er niks hand is met dit euvel?

Wel nu dan zou die gene voor mij zijn er zijn bewijzen te zien en die had je kunnen vermelden bij je vragen
Vergeet niet en voor altijd de naam van degene die je dit verteld hebt.

En dan het volgende stel je vraag bij : Samsung Communitydan heb je ook iets op papier(bewijs)

En als laatst je weet inmiddels dat deze zeer brak(achterkant) is,je hebt er zelf 1 gehad/1 maand geleden en jij verwacht 100% ,sorry .

Succes verders,vind het echt kl*te,maar het is niet anders.
De Samsung medewerker zei dat hij zelf niks van dit probleem wist en er ook niks over terug kon vinden. Verder zei hij dat ze alleen bij afdeling reparatie iets zouden kunnen weten over dit probleem maar die zijn onbereikbaar voor klanten en hier zou de medewerker ook niet achter kunnen komen.

Op de Amerikaanse Samsung community is hier al een topic over. En er word weinig antwoord gegeven door het Samsung helpdesk terwijl er veel klachten over worden geschreven.

Ik had er zelf eentje met een slechte backpanel ja, maar die is ook terug gegaan. Omdat ik gewoon 100% verwacht en dat is verre van. Waarom zou ik mankementen aan me tv moeten verwachten? Zijn deze tv's tegenwoordig zo slecht dat je geen 100% kan verwachten?

• FBeetje
Ik heb inmiddels trouwens een 49KS7500 gekocht en deze is gewoon 100% in orde. Geen last van loslatende backpanel en het beeldkwaliteit is top. Ik denk dus wel dat het ligt aan de verschillende badges van de tv's en dan moet je geluk hebben dat je er 1 hebt van de laatste badges. Iedereen nog bedankt voor de replies.
Pagina: 1