Zoals de titel al aangeeft zoek ik dé opvolger van mijn huidige videokaart. De PC wordt met name gebruikt voor gaming, wat standaard thuis-pc gebruik en af en toe wat development (Visual Studio). Geen videobewerking of hevig ander gebruik.
Een andere rede van de upgrade is dat ik binnenkort een 144hz/1080p/gsync monitor krijg, waar ik uiteraard gebruik van wil maken.
De games die ik speel zijn, op dit moment, nogal Blizzard-gericht; Diablo 3, Overwatch en af en toe WoW. In de toekomst zal ik ook andere spellen gaan spelen, denk bijvoorbeeld aan Destiny 2. Hoofdgenres zijn RPG / FPS.
Ik verwacht dit jaar of volgend jaar de 'rest' (cpu/mem/mobo/ssd) te upgraden, dus de huidige componenten hoeven niet als bottleneck te worden gezien.
Wat is je budget?
Rond de €500.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kaartbouwer zelf niet, wel een NVIDIA-chipset vanwege gsync.
Ik zat zelf te denken aan een kaart in de 1070-reeks. Bijvoorbeeld de Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming , maar zo te zien is deze niet makkelijk verkrijgbaar en twijfel ik een beetje of dit wel de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.
Daarnaast gekeken naar een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, maar die vind ik eigenlijk iets te duur. Zeker aangezien deze rond de prijs van sommige GTX 1080 zit.
Wat ik wel graag zie is dat de kaart redelijk stil is, maar het hoeft niet de allerstilste te zijn. In principe wordt het aangesloten via HDMI en draait alles op Windows 10.
Huidige componenten
Wie kan mij helpen de juiste kaart te vinden?
Een andere rede van de upgrade is dat ik binnenkort een 144hz/1080p/gsync monitor krijg, waar ik uiteraard gebruik van wil maken.
De games die ik speel zijn, op dit moment, nogal Blizzard-gericht; Diablo 3, Overwatch en af en toe WoW. In de toekomst zal ik ook andere spellen gaan spelen, denk bijvoorbeeld aan Destiny 2. Hoofdgenres zijn RPG / FPS.
Ik verwacht dit jaar of volgend jaar de 'rest' (cpu/mem/mobo/ssd) te upgraden, dus de huidige componenten hoeven niet als bottleneck te worden gezien.
Wat is je budget?
Rond de €500.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kaartbouwer zelf niet, wel een NVIDIA-chipset vanwege gsync.
Ik zat zelf te denken aan een kaart in de 1070-reeks. Bijvoorbeeld de Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming , maar zo te zien is deze niet makkelijk verkrijgbaar en twijfel ik een beetje of dit wel de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft.
Daarnaast gekeken naar een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, maar die vind ik eigenlijk iets te duur. Zeker aangezien deze rond de prijs van sommige GTX 1080 zit.
Wat ik wel graag zie is dat de kaart redelijk stil is, maar het hoeft niet de allerstilste te zijn. In principe wordt het aangesloten via HDMI en draait alles op Windows 10.
Huidige componenten
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
1 | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 0,- | € 0,- |
1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 418,75 | € 418,75 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 116,99 | € 116,99 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Seasonic M12II 620W | € 85,93 | € 85,93 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,12 |
Wie kan mij helpen de juiste kaart te vinden?
Music is not just a sound, it's a way of living.