Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
OK, ik heb het volgende probleem.
Mijn dochter heeft mijn oude Android phone (xPeria P) waarbij mijn gmail account leidend is.
Nu heeft zij een nieuwe swype beweging ingesteld als paswoord en dat is ze natuurlijk vergeten.
Even simpel mijn gmail paswoord invoeren en het is in orde zeker?

toch niet, telefoon blijft zeuren dat paswoord niet correct is :(

Wat heb ik geprobeerd?
- huidige paswoord geprobeerd, werkt niet (ook in browser op pc uitgelogd en getest, dus paswoord is wel degelijk goed!)
- vorige paswoord geprobeerd, ook niet
- 2 factor uitgezet en deze paswoorden nog eens geprobeerd, ook niet
- app specific paswoord aangemaakt in Gmail Account, ook niet
- 2 factor aangezet en die code ingegeven, ook niet
- beveiligingsvraag geprobeerd, maar dat is er eentje die ik niet terugzie in mijn Gmail Account, dus ook geen flauw idee van.

Ik heb het gevoel dat het weinig nut heeft om in mijn Gmail account dingen aan te passen, want de data staat af op de telefoon, dus die weet toch niet wat er online gebeurd.
Ik zie ook geen manier op data of Wifi op te zetten, dus eigenlijk ben ik wel een beetje ten einde raad. :?

Beste antwoord (via rens-br op 26-03-2018 09:58)

• Chris_147
Het is gelukt!

Ik had ergens een rootkit gedownload (Root_with_Restore_by_Bin4ry_v31.zip), daar waren 4 opties om te rooten. Geen enkele werkte, maar eentje gaf me wel toegang tot een service menu.
Natuurlijk staat daar nog niet de mogelijkheid om een factory reset te doen, maar ik kon wel sensors testen. En WLAN stond er ook tussen. Dus kon ik Wifi aan zetten => connectie naar het internet!

Dan 2 factor uitgezet bij Google en dan pakte hij mijn paswoord wel aan!

Voor de tijd die ik er in gestoken heb, had ik beter een nieuwe telefoon kunnen kopen, maar toch wel best fier op mijn doorzettingsvermogen.

Allemaal zeer sterk bedankt voor het meedenken.
Bootloader unlocken leek ook niet te lukken, want fastboot kon de telefoon niet vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Aangezien hij gekoppeld is aan jouw account, kun je niet via Vind mijn apparaat een nieuwe vergrendeling instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
In het ergste geval het toestel opnieuw programmeren (herstellen) met Xperia Companion. Dit kun je op de Sony site downloaden.. Jongedame is dan wel alle gegevens kwijt maar het toestel kan weer opnieuw ingesteld worden.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:12
Wifi en data staan uit op de telefoon?
Dan kan de telefoon dus geen verbinding maken met de gmail servers, dus ook je ww niet checken lijkt mij.
Wachtwoord check vindt niet locaal plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 06-07-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
OK, met ADB drivers en My Phone Explorer op mijn computer te installeren heb ik alle gegevens er af kunnen halen.
Nu heb ik echter het probleem hoe die telefoon te resetten.
XPeria Companion heeft nog geen enkele keer iets kunnen doen met het toestel. Software detecteert niet dat de telefoon aan de computer hangt. Lijkt niet aan de kabel te liggen, want My Phone Explorer heeft er 2GB kunnen afhalen. Als ik Repair start (afzetten, V- duwen en dan kabel insteken), geeft hij error: UEGetPhoneInfoMissingInfo
Ik vermoed dat deze versie mijn telefoon niet meer ondersteunt.
Echter als ik een oude versie installeer, klaagt die direct dat er een nieuwere versie is en kan ik enkel afsluiten...

Al 10x proberen op te starten met op V- te duwen wanneer het Sony logo verschijnt. Lukt niet.

Ook al Power en V+ opstarten, lukt me allemaal niet.

adb shell recovery --wipe_data: recovery niet gevonden

adb shell am broadcast -a android.intent.action.MASTER_CLEAR: doet niets

Men spreekt ook nog van de SQLite database van het lock patroon aan te passen. Maar sqlite3 staat kennelijk niet op de telefoon. En ik heb ook geen rechten om data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db te lezen.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om een telefoon waar je fysieke toegang toe hebt te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Chris_147 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:17:
OK, met ADB drivers en My Phone Explorer op mijn computer te installeren heb ik alle gegevens er af kunnen halen.
Nu heb ik echter het probleem hoe die telefoon te resetten.
XPeria Companion heeft nog geen enkele keer iets kunnen doen met het toestel. Software detecteert niet dat de telefoon aan de computer hangt. Lijkt niet aan de kabel te liggen, want My Phone Explorer heeft er 2GB kunnen afhalen. Als ik Repair start (afzetten, V- duwen en dan kabel insteken), geeft hij error: UEGetPhoneInfoMissingInfo
Ik vermoed dat deze versie mijn telefoon niet meer ondersteunt.
Echter als ik een oude versie installeer, klaagt die direct dat er een nieuwere versie is en kan ik enkel afsluiten...

Al 10x proberen op te starten met op V- te duwen wanneer het Sony logo verschijnt. Lukt niet.

Ook al Power en V+ opstarten, lukt me allemaal niet.

adb shell recovery --wipe_data: recovery niet gevonden

adb shell am broadcast -a android.intent.action.MASTER_CLEAR: doet niets

Men spreekt ook nog van de SQLite database van het lock patroon aan te passen. Maar sqlite3 staat kennelijk niet op de telefoon. En ik heb ook geen rechten om data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db te lezen.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om een telefoon waar je fysieke toegang toe hebt te resetten?
https://www.google.com/android/find

Proberen via hier compleet te resetten!
hcQd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:28:
Aangezien hij gekoppeld is aan jouw account, kun je niet via Vind mijn apparaat een nieuwe vergrendeling instellen?
Helaas, tegenwoordig kan je - als je al een lockmethode gebruikt - geen andere meer instellen ;|

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
@Snake: ik zie daar enkel mijn toestellen die online zijn, niet die telefoon dus.

Ik lees net nog "adb shell wipe data", eens proberen als ik mijn pc terug opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Je zou verwachten dat tenminste en van deze methodes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Nope.
1e: phone is locked
2e: flashtool Emma ondersteunt slechts beperkt aantal telefoons, niet de mijne
3e: meermaals geprobeerd, telefoon start gewoon op
4e: pc companion herkent telefoon niet
5e: ook meermaals geprobeerd, maar lukt ook niet

Allemaal bedankt voor het meedenken, maar het lukt nog steeds niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris_147 op 07-07-2017 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 20:27

TommieW

Numa numa.

Je zei dat je wel toegang tot de telefoon hebt via adb. Probeer deze commando's in dat geval:
adb reboot fastboot
fastboot erase userdata

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:10
TommieW schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 06:33:
Je zei dat je wel toegang tot de telefoon hebt via adb. Probeer deze commando's in dat geval:
adb reboot fastboot
fastboot erase userdata
Houd er wel rekening mee dat je waarschijnlijk de rom opnieuwe moet flashen, dit was het geval bij mijn Oneplus 3 anders start ie simpel weg niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 23:17
je kan dan toch ook gewoon via ADB een "adb reboot recovery" doen en vanuit je recovery je telefoon resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
OK, bedankt voor de reacties.
Ik ga eerst eens "adb shell wipe data" en "adb reboot recovery" proberen en als dat niet lukt, die fastboot opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
adb reboot fastboot
adb reboot recovery
herstart maar start gewoon op.

adb shell wipe data
Geeft deze output:
* daemon not running. starting it now at tcp:5037 *
* daemon started successfully *
Wiping /data
Error opendir'ing /data 'Permission denied'
Done wiping /data

Als ik su probeer in een shell, dan krijg ik foutmelding su not found.

Net ook nog enkele root programma's geprobeerd, maar helpt geen fluit.

[ Voor 77% gewijzigd door Chris_147 op 07-07-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
De telefoon ondersteunt OTG, dus je zou nog kunnen proberen met een USB-ethernetadapter om te kijken of je dan wel een internetverbinding krijgt ondanks dat wifi en mobiele data uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921747

Mogelijk is dit een oplossing. Vervelend & succes toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Goed idee, maar lijkt spijtig genoeg ook niet te werken.
Eerst ethernet adapter met OTG kabel rechtstreeks in telefoon, lijkt niet genoeg stroom te krijgen.
Dan powered USB hub ertussen gestoken, lijkt wel stroom te krijgen, maar telefoon maakt geen verbinding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Je zou nog de bootloader kunnen unlocken, code kun je hier opvragen. Telefoon wordt daarbij helemaal gewist. Nadeel is dat ook de DRM-sleutels verloren gaan, waardoor je enige functionaliteit verliest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Chris_147
Het is gelukt!

Ik had ergens een rootkit gedownload (Root_with_Restore_by_Bin4ry_v31.zip), daar waren 4 opties om te rooten. Geen enkele werkte, maar eentje gaf me wel toegang tot een service menu.
Natuurlijk staat daar nog niet de mogelijkheid om een factory reset te doen, maar ik kon wel sensors testen. En WLAN stond er ook tussen. Dus kon ik Wifi aan zetten => connectie naar het internet!

Dan 2 factor uitgezet bij Google en dan pakte hij mijn paswoord wel aan!

Voor de tijd die ik er in gestoken heb, had ik beter een nieuwe telefoon kunnen kopen, maar toch wel best fier op mijn doorzettingsvermogen.

Allemaal zeer sterk bedankt voor het meedenken.
Bootloader unlocken leek ook niet te lukken, want fastboot kon de telefoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je 2FA gebruikt op je Google-account moet je een password laten genereren in je accountinstellingen waarmee je oude op Androidtoestellen die geen 2FA ondersteunen kunt inloggen. Dus niet met je echte wachtwoord.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
Ik dacht dat ik ook een app paswoord had geprobeerd.
maar ik heb het ook zeker geprobeerd met 2FA uitgezet, maar nog werd het niet aanvaard, tot ik online kon gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055879

*knip*. Spam.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 26-03-2018 09:59 ]

Pagina: 1