Ik loop nu al een tijdje rond met een Elitebook 8570W. Nu begint de tand des tijds toch wel merkbaar te worden op de laptop en is er een stom idee in me opgekomen.
In feite gebruik ik de laptop enkel thuis nog maar waar hij vast staat in zijn docking-station dus wil ik hem graag ombouwen a la Frankenstein naar een vaste desktop
. Het plan is om alle componenten uit de behuizing te halen, de koeling te vervangen voor desktopkoelers en alles aan de muur te monteren. Tot zover geen problemen.
Echter, als de laptop dan toch koeler draait blijft er wat headroom over.... En graag zou ik het apparaat dan wat willen overclocken. Nu kan ik prima Frankensteinen, maar overclocken is niet helemaal mijn straatje. Zijn er mensen die hier wat ervaringen mee hebben met het dergelijke model of de componenten hierin?
Voor alle duidelijkheid:
Elitebook 8570W
CPU: i7-3630QM @2.40GHz
GPU: Quadro K1000m
Gebruik: Lichte gaming maar vooral 3D programma's en Adobe Suit
In feite gebruik ik de laptop enkel thuis nog maar waar hij vast staat in zijn docking-station dus wil ik hem graag ombouwen a la Frankenstein naar een vaste desktop

Echter, als de laptop dan toch koeler draait blijft er wat headroom over.... En graag zou ik het apparaat dan wat willen overclocken. Nu kan ik prima Frankensteinen, maar overclocken is niet helemaal mijn straatje. Zijn er mensen die hier wat ervaringen mee hebben met het dergelijke model of de componenten hierin?
Voor alle duidelijkheid:
Elitebook 8570W
CPU: i7-3630QM @2.40GHz
GPU: Quadro K1000m
Gebruik: Lichte gaming maar vooral 3D programma's en Adobe Suit