Beste Tweakers,
Ik ben d'r achter gekomen dat mijn PC uit 2014 zo gelimiteerd in sockets en DDR ram mogelijkheden dat grote hardware upgrades niet meer mogelijk zijn met de huidige hardware.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Sparen voor een compleet nieuw systeem op de onderdelen die wel compatible zijn met nieuwe onderdelen na, of toch maar wat "mindere" hardware aanschaffen die wel te gebruiken is en de huidige overtreft?
Dit is mijn huidige pc op dit moment:
Graag zou ik de volgende componenten upgraden:
- Ram van DDR3 naar 4
- GTX 680 naar een 1080
- Nieuw moederbord lijkt mij sowieso een must gezien het feit deze outdated is.. Maar zit hier erg mee omdat ik nu alles wel netjes heb weggewerkt. Liever dus als laatste optie.
- CPU van i5 naar i7
Zelf heb ik het een en ander rondgekeken, maar zit er niet meer zo in laatste tijd. Ik werk als freelance editor en begin met 4K projecten echt tegen de lamp te lopen. Gamen is voor mij niet belangrijk op dit systeem.
Alvast bedankt!
Ik ben d'r achter gekomen dat mijn PC uit 2014 zo gelimiteerd in sockets en DDR ram mogelijkheden dat grote hardware upgrades niet meer mogelijk zijn met de huidige hardware.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Sparen voor een compleet nieuw systeem op de onderdelen die wel compatible zijn met nieuwe onderdelen na, of toch maar wat "mindere" hardware aanschaffen die wel te gebruiken is en de huidige overtreft?
Dit is mijn huidige pc op dit moment:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Z77A-G43 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 680 SuperClocked | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green WD10EZRX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 91,- | € 91,- |
| 1 | BenQ BL3201PT Zwart | € 906,- | € 906,- |
| 1 | Fractal Design Adjust 108 | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G9X Lasermuis | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1600C9 | € 79,29 | € 79,29 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair RM750 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 57,- | € 57,- |
| 1 | Sharkoon QuickPort XT Duo Clone Zwart | € 39,65 | € 39,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.288,89 | |
Graag zou ik de volgende componenten upgraden:
- Ram van DDR3 naar 4
- GTX 680 naar een 1080
- Nieuw moederbord lijkt mij sowieso een must gezien het feit deze outdated is.. Maar zit hier erg mee omdat ik nu alles wel netjes heb weggewerkt. Liever dus als laatste optie.
- CPU van i5 naar i7
Zelf heb ik het een en ander rondgekeken, maar zit er niet meer zo in laatste tijd. Ik werk als freelance editor en begin met 4K projecten echt tegen de lamp te lopen. Gamen is voor mij niet belangrijk op dit systeem.
Alvast bedankt!