hulp - niet leveren voor betaling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:06
Een zeer ongeduldig persoon probeert druk te zetten om overgaan tot het leveren van een 365 dagen PlayStation Plus Card. Hij heeft betaald met de Tikkie link (iDEAL), maar de betaling is bij mij nog niet binnen. Ik heb aangegeven (voorafgaande aan de betaling), dat hij de code direct krijgt (na betaling). Hij vroeg namelijk ''of de code vandaag nog geleverd kan worden).

Omdat ik al voelde dat hij wat haast had, heb ik daarom gezorgd dat hij via de Tikkie link kon betalen. Hoort een Tikkie betaling niet direct verwerkt te worden? Ik heb hem mijn nummer dan ook gegeven (spijt van) zodat hij mij kan bereiken als de betaling gedaan is, dan kon ik de code leveren.

Vervolgens krijg ik binnen 3(!) minuten al meerdere appjes binnen met ''Hallo?'' ''Ben je er nog", direct stressend, en ook meteen bellen. Toen ik even niet opnam kreeg ik direct het verwijt ''oplichter'' naar me toe.,

Ik voel me over de algehele gang van zaken bijzonder onprettig. Ik heb dit nog nooit zo bizar meegemaakt. Ik heb hem duidelijk en netjes uitgelegd dat ik wacht tot de betaling binnen is, en dat dit via Tikkie/iDEAL nooit lang duurt. Maar het feit dat hij de druk zo erg aan het opvoeren is, doet mij vermoeden dat het hier een oplichter betreft. Heb hem na drie keer bellen opgenomen, omdat ik er gek van werd. Ik was bezig met werk dus had simpelweg geen zin in zo'n stressend persoon. Heb direct verteld dat ik de koop ga ontbinden, ik ga het geld terugstorten als ik het binnen heb, want hier houd ik helemaal niet van. Via whatsapp daarna nog steeds vijandigheden, kortom een hele nare ervaring.

Wat te doen? Code vast versturen voor de betaling lijkt me geen goed plan. De gebruiker heeft ook 0,0 feedbackscore op V&A, géén forum posts en geen verdere activiteit. Kan ik verder nog iets doen om de koper gerust te stellen? Ik heb al een screenshot gestuurd van mijn bankrekening (gegevens afgeschermd) om te laten zien dat de betaling simpelweg niet is ontvangen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:46

InFamous

excommunicado

Het geld staat niet direct op je rekening (als je niet allebei bij ABN Amro bankiert)
Bron: https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/tikkie#no6

Toch zou ik altijd wachten tot het geld daadwerkelijk op je rekening staat.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02

Detmer

Professioneel prutser

Royeboi schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:09:
Ik heb aangegeven (voorafgaande aan de betaling), dat hij de code direct krijgt (na betaling).
Heb je dit letterlijk aangegeven of heb je aangegeven dat hij de code pas krijgt nadat de betaling ontvangen is? Een klein verschil, maar in dit geval wel van belang.

Tenzij je beloofd hebt om de code dezelfde dag nog te leveren, rustig wachten tot het ontvangen is :P

[ Voor 12% gewijzigd door Detmer op 05-07-2017 21:19 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ah, dan gaat het daar mis. Ik was in de veronderstelling dat het direct zou worden overgeboekt. Maar het hele verhaal heeft me nu een beetje een bittere smaak gegeven. Vervolgens word ik direct een oplichter genoemd en meerdere malen gebeld.
Detmer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Heb je dit letterlijk aangegeven of heb je aangegeven dat hij de code pas krijgt nadat de betaling ontvangen is? Een klein verschil, maar in dit geval wel van belang.
Koper: ''hey,
via tikkie, heb ik dan gelijk de code vandaag nog?''

Ik: ''Hi,

ja hoor, kan direct worden verzonden. Je kunt me een bericht sturen als je hebt betaald, nr: xx-xxxxxx.

Whatsapp:
koper 20:19 *koper stuurt vage bewogen foto van de 'betaling via whatsapp*
koper 20:21 belt na 2 min geen reactie.
ik: 20:23 ''Top. Je krijgt hier zo de code.''
koper 20:23 ''Oké, wat is zo?''
koper 20:24: belt weer na 1 minuut geen reactie.
ik 20:27: ''als de betaling binnen is. Ik neem aan dat dit niet zo lang duurt?''
koper 20:28: Ik heb geen idee, ik weet niet hoe dat tikkie werkt
koper 20:28: Daarom vroeg ik eest hoe snel dat gaat!!
koper 20:29: Maar je bent xxx uit xxxx ?
koper 20:32: ??
koper 20:39: hallo?
koper 20:39 belt weer.

Ik kan nu opnemen. Direct een naar gesprek. geen begroeting niks. Persoon aan de lijn zegt ook weinig. Dus ik begin zelf: ''Wat is er nu? De betaling is nog niet binnen''. ''Ja je licht me op, ik hou hier niet van''. Nogmaals uitgelegd dat betaling niet binnen is, en dat dit via Tikkie wel snel hoort te gaan. Maar dat ik, zoals aangegeven, vandaag gewoon zou leveren.

Whatsapp:
ik 20:46: Screenshot van mijn rekening gestuurd met: ''Hier kan je zien dat de betaling gewoon nog niet binnen is. Je ziet m'n feedback score op Tweakers en weet daarmee dat ik gewoon betrouwbaar ben. Maar in dit soort ongeduldig gedrag ben ik echt niet van gediend. Je vroeg: ''Ik heb de code vandaag dan toch?'' Het is nog steeds dezelfde dag. Dus al zou je een uur moeten wachten, je hoeft niet direct zo te reageren. Heb op deze manier geeneens zin om de koop door te laten gaan, dus ik stuur je liever het geld vanavond terug.''
koper 20:49: ''Prima, maar ik heb op deze manier in het verleden 250 verloren waarvan ik niks heb gezien! Als jij duidelijk bent dan weet ik dat! Dan zie je het zo werd mij oko verteld voor een track en tracé!! Mijn 250 ben wel kwijt en zo is tot op vandaag!!''
ik 20:52: ''Dat snap ik, maar je kunt ervan uitgaan dat ik me aan mijn woord houd. Mijn feedback zegt jou niets, maar dat zijn 30 individuele personen op tweakers die mij beoordeeld hebben. Als ik iemand wil oplichten voor nog geeneens vier tientjes, dan zou ik dat wel via marktplaats doen en niet via een tweakers account waarop ik actief ben.''

Voor de duidelijkheid, we praten hier over nog géén half uur in totaal aan communicatie en ''wachten'' van de koper. Ik had zelf inderdaad nog duidelijk en wellicht zakelijker moeten zijn, met een exacte tijdsindicatie wanneer de code verstuurd kan worden, maar kom op zeg. Een beetje menselijkheid. Je kunt niet verwachten dat iemand 100% van de tijd online is, maar hedendaags lijkt het wel alsof je geen half uur even iets ander kunt doen omdat iemand direct je beticht van oplichting.
Detmer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Tenzij je beloofd hebt om de code dezelfde dag nog te leveren, rustig wachten tot het ontvangen is :P
Het is van mijn kant misgegaan op het feit dat ik heb gezegd ''direct'' verzonden kan worden. Ik doelde hiermee gewoon op'' als de betaling verwerkt is, kan ik de code nog binnen een uurtje leveren.'' Voor mij is dat nagenoeg hetzelfde. Wellicht voor sommige extreem ongeduldige en wantrouwende personen niet. Maar als je tegenwoordig geeneens een uurtje kunt wachten op iets, dan hoor je het gewoon lekker bij Playstation zelf te kopen, heb je het direct.

[ Voor 9% gewijzigd door Royeboi op 05-07-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Hoewel de bijschrijving op jouw rekening even kan duren krijg je via tikkie wel direct een melding dat de ander betaald heeft. Geen melding = geen betaling.

Mocht je de melding gemist hebben, in tikkie kan je terugvinden of de ander al betaald heeft; tikkie zegt hoevaak er afgetikt is.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 05-07-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
Betaling is binnengekomen, dus code geleverd. Voortaan m'n advertentie NOG duidelijker maken, en er maar een zakelijk en exact tijdstip bij gaan zetten o.i.d. wanneer er NA betaling wordt geleverd, hoewel dat ook al in de advertentie staat ''vooraf bankieren / paypal'' en niet achteraf.

En voortaan geen zaken meer doen met kopers die totaal geen feedback hebben. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02

Detmer

Professioneel prutser

Royeboi schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:16:
En voortaan geen zaken meer doen met kopers die totaal geen feedback hebben. :9
Ach, die ene ongeduldige :P . Niet iedereen is zo natuurlijk en iedereen verdient een kans. De communicatie kun je eventueel nog wel in de feedback terug laten komen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Pagina: 1