Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Wegen upgrade van mijn systeem naar een moederboard zonder PCI sloten, moest ik dus ook overstappen van geluidskaart. Hoewel X-fi z'n problemen had, deed hij het de laatste maanden gewoon goed, dus mijn volgende model werd de Sound Blaster Z.

En toen begonnen de problemen.

In de tussentijd van bestellen heb ik de Realtek onboard gebruikt, 5.1 analoge speakers, geen super geluid maar alles werkte.

Kaart binnen, erin gezet een draaien. Meteen viel mij op, line 3 out (Center/Sub) werkte niet. Toch even kabels wisselen (kabels en poort) om mogelijk kabel te testen, daar zit niets raar en terug naar Realtek onboard, hele 5.1 werkt weer. Terug op de kaart, Center/Sub werkt niet.

RMA aangevraagd, week later netjes nieuwe kaart. Wat denk je? Precies hetzelfde.

Ik had m'n twijfel of ik niet gewoon de kaart had teruggekregen (onder motto: werkt), bij andere webshop maar gewoon een nieuwe gekocht. 2 dagen later binnen, deze keer RE aangesloten op de C/S en C/S aansluiten op RE, wederom Line 3 die dus niet werkt (mocht het stiekem door kortsluiting komen).

Inmiddels elke 3-kabel combinatie geprobeerd, de FR kabel op C/S, geen geluid op die 3rde uitgang.

Dus ik twijfelde of dit Win10 was, nu ik toch m'n nieuwe hardware had maar gewoon Win10 1 op 1 had doorgezet, toch maar volledige herinstallatie.

RMA ook aangevraagd op deze kaart, nu kreeg ik wel een telefoontje dat inderdaad line 3 kapot is, nieuwe wordt opgestuurd. Vanmiddag binnengekregen, voor 100% zekerheid alles van het stroom gehaald (je weet maar nooit), aangesloten.. En natuurlijk, WEER line 3 geen geluid. Zelfs een losse koptelefoon op Line 3 geeft geen geluid (FR/RE wel).

Alles terug op de Realtek? Werkt netjes. Optisch? Onboard en SoundBlaster Z werken beide, dus ik kan 99,9% uitsluitend dat er iets met mijn speakers of kabels is. Nu ben ik er wel klaar mee, overweeg nu gewoon een PCI-e naar PCI converter te kopen en mijn oude X-Fi (xtrememusic) erop te gooien, tot die tijd werkte die gewoon zoals het hoort.

Zou je zeggen, waarom niet gewoon die onboard? Die mist gewoon een aantal opties waar ik zo aan gehecht ben geworden (virtual surround, crossover, +10db bass boost) en de Z optisch geeft gewoon output waar je niets aan kan wijzigen (dus youtube hoor ik vrolijk 2.0).

TLDR
Heb ik nu werkelijk 3 (of 4) keer een kapotte SoundBlaster Z gehad?

Ik ben nu maar van plan een Soundblaster USB versie te gaan kopen, mits deze ook gewoon de opties heeft van de normale X-Fi of Z.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.