Prepaid voor in een MiFi router

Pagina: 1
Acties:
  • 4.238 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:17
Wij gaan over een paar weken naar frankrijk toe en hier zouden wij graag internet willen hebben. Dit wil ik gaan doen door een mifi router.
De mifi router zelf is al uitgekozen maar nu zoek ik een geschikte prepaid internet bundel. Het liefst niet dat je er jaren aan vast zit, maar gewoon 1 maand geldig is of steeds kan opwaarderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet heb ik al gevonden:
Lebara simkaart 4g 6gb voor 25
[url]https://https://mobile.lebara.com/nl/nl/data/c/prepaid-mobiel-internet-data[/url]

Ook heb ik iets bij youphone gevonden maar daar kan je volgens mij niet alleen een internetbundel afsluiten, maar misschien dat ik het mis heb.

[ Voor 0% gewijzigd door kokpol op 05-07-2017 17:53 . Reden: Typfouten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Beetje vreemde topic titel...

Maar waarom niet je mobiele abonnement gebruiken via een extra simkaart of de hotspot functionaliteit van je telefoon?
Als je bijvoorbeeld T-Mobile hebt kun je elke maand omhoog of omlaag bijstellen en eventueel 2e simkaart aanvragen.

Geef ook aan hoeveel data je nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:10
kokpol schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:53:
Wij gaan over een paar weken naar frankrijk toe en hier zouden wij graag internet willen hebben. Dit wil ik gaan doen door een mifi router.
De mifi router zelf is al uitgekozen maar nu zoek ik een geschikte prepaid internet bundel. Het liefst niet dat je er jaren aan vast zit, maar gewoon 1 maand geldig is of steeds kan opwaarderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet heb ik al gevonden:
Lebara simkaart 4g 6gb voor 25
[url]https://https://mobile.lebara.com/nl/nl/data/c/prepaid-mobiel-internet-data[/url]

Ook heb ik iets bij youphone gevonden maar daar kan je volgens mij niet alleen een internetbundel afsluiten, maar misschien dat ik het mis heb.
Als je de juiste topics had gelezen, zag je dat je bij franse hypermarche's simkaarten van Free uit de automaat kan trekken voor 30 eur 50Gb/maand.

En daarnaast... Koop die Mifi daar. Orange stores hebben ze vrij goedkoop (meen 50 eur zonder/80 met simkaart)

EDIT: 59,90 nog maar. De doos is 2-talig Engels/Frans dus neem aan dat de handleiding dat ook is. Er staat zelfs "internet for Holidays" op. Bevat een Huawei 4G Mifi en een simkaart met 2Gb. En als die op is, haal je een Free-sim met 50 Gb.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekiejoekie op 05-07-2017 18:25 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lebara stelt paal & perk aan het gebruik van databundels in het buitenland. Wat ik zo snel kon vinden; je mag maar 60% van de bundel in het buitenland gebruiken en daarnaast gaat men bijna automatisch door met data-roaming tegen 39 cent per MB. Of ik heb niet goed gelezen maar de kleine lettertjes van het mogelijke contract waren je al bekend?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titelwijziging

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
Hier is een topic waar dit ook al besproken wordt: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokpol
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:17
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

helaas heb ik in nederland geen abonnement dus die kan ik niet gebruiken.

Die mifi van orange lijkt inderdaad een goede deal, misschien dat ik daar in frankrijk verder naar ga kijken.

Een prepaid internet simkaart van max 6 gb moet denk wel genoeg zijn voor het gene wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:10
kokpol schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:57:
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

helaas heb ik in nederland geen abonnement dus die kan ik niet gebruiken.

Die mifi van orange lijkt inderdaad een goede deal, misschien dat ik daar in frankrijk verder naar ga kijken.

Een prepaid internet simkaart van max 6 gb moet denk wel genoeg zijn voor het gene wat ik doe.
Kleine correctie van mijn kant nog: Die Orange-Mifi is met 5Gb ipv. 2Gb. Dan zou je dus voor 6 tientjes al klaar zijn voor de Mifi en het verbruik. Het ding is simlockvrij, dus verder overal te gebruiken, ook volgend jaar op vakantie naar een ander land...

Als prepaid-klant van Orange mag je daarnaast ook onbeperkt gebruik maken van Orange-hotspots. En dat zijn er nog al wat, want Orange is ook ADSL-aanbieder, dus net zoals bij Ziggo/KPN-Fon kom je die nogal wat tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekiejoekie op 06-07-2017 14:39 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kombucha_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 21:43
Wel spijtig dat die mifi bundels in Frankrijk geen router met lan aansluiting hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kombucha_be schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:59:
Wel spijtig dat die mifi bundels in Frankrijk geen router met lan aansluiting hebben
En hoe vaak heb jij in NL een LAN-aansluiting nodig op je smartphone of tablet als je op een plek bent waar je zelf niet woont/werkt en wel even wat wil Facebooken of nu.nl wil checken?

Sterker nog; meer en meer laptops worden tegenwoordig zonder NIC geleverd of je moet extra kabels/dongles gaan meesjouwen. Dus ook daar heb je geen vereiste meer om een bekabelde MiFi router voor in te zetten.

Hoe deed je dat 5 jaar geleden dan in het buitenland? Of 10 jaar geleden? Mocht je blij zijn als er uberhaupt internet was en/of je niet 2 Euro per minuut hoefde te betalen als je naar NL wilde bellen.

First world problems?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kombucha_be
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 21:43
omdat mijn laptop beveiligd is en er enkel met een netwerkkabel verbinding mag gemaakt worden.
Vandaar dat ik een mifi router met lan aansluiting zou nemen, ben zelfs niet zeker dat ik dan verbinding kan maken, maar het is het proberen waard.
De wifi controller is uitgeschakeld en gelockt door het ICT beheer, dat is dus ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1086629

Wij kochten in Portugal een Meo mifi router, 45 euro , incl 20GB data te gebruiken op 15 dagen. Daarna verlengd voor 20 euro voor 40 GB, ook om op een maand te gebruiken. Router is een ZTE 65, zou simlockvrij zijn.
Zijn nu op zoek naar een soortgelijke provider/prijs... iemand een idee? Is enkel om te gebruiken als we op reis zijn, en met een maandabo dus veel verlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
Youfone werkt goed in Frankrijk en is per maand opzegbaar. 4G via KPN in Nederland, Mifi werkt. Je kunt tot 8GB per maand in het buitenland gebruiken.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Kombucha_be schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:39:
omdat mijn laptop beveiligd is en er enkel met een netwerkkabel verbinding mag gemaakt worden.
Vandaar dat ik een mifi router met lan aansluiting zou nemen, ben zelfs niet zeker dat ik dan verbinding kan maken, maar het is het proberen waard.
De wifi controller is uitgeschakeld en gelockt door het ICT beheer, dat is dus ook geen optie.
Prima toch. Hoef je ook niet te werken op vakantie (lijkt mij ook niet de bedoeling van een vakantie). Neem lekker je eigen laptop of tablet mee, dan is het opgelost.

(Daarnaast is dit wel erge security by obscurity, of een LAN verbinding opeens wel veilig is. De gegevens gaan alsnog het hele internet over. Gebruik dan een VPN verbinding voor je zakelijke devices.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1086629 Welkom op Tweakers en bedankt voor de toevoeging. Maar dit topic is bijna één jaar oud en mag toch hopen dat de TS inmiddels een oplossing heeft gevonden. Het kicken van oude topics is daarom ook niet gewenst.

Hier komt dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.