Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Surface laptop vs MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Hallo iedereen!

Ik ben toe aan een nieuwe laptop, en nu heb ik een luxeprobleem. Ik twijfel heel erg tussen een MacBook pro (zonder touch bar) en een Surface Laptop. Waarom? Ze zien er nice uit en ze voelen luxe :P Het schema:

Wat ga je met je laptop doen?
Flink wat Office werk, beetje gamen zo af en toe (en dan vooral WoW).

Wat is je budget?
1300 euro (genoeg voor 2e hands Pro, of Surface met studentenkorting).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, praktisch elke dag.

Ik zit er alleen mee dat de GPU van de Pro vele malen sterker is dan die van de Surface. Nu valt een groot deel van de snelheidswinst teniet door OSX ipv W10. Mijn enige echte eis is dat ik er fatsoenlijk World of Warcraft op kan spelen, wat ook nog redelijk gaat op m'n MacBook Pro 2014. Zou het liefst in native res willen spelen, maar ik snap dat dat niet helemaal te doen is.

Heeft iemand suggesties? Nadeel van de Pro is het erg matige toetsenbord, en ik vraag me af hoe lang het alcantara van de Surface goed blijft.

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Hoe kom je erbij dat de MacBook Pro een erg matige toetsenbord heeft?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:22
Omdat ik hem heb uitgeprobeerd. 2014 model typt prima, 2016 model moest dunner en ik vind hem absoluut niet fijn typen. Misschien went het, maar ik vind het vooralsnog een nadeel.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:39
Speel je world of warcraft? Nerd.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 15:49

KDL

Dit heeft zo'n jonge toch helemaal niet nodig
Knul schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:55:
Omdat ik hem heb uitgeprobeerd. 2016 model moest dunner en ik vind hem absoluut niet fijn typen.
Ik adviseer dit niet vaak, maar in jouw geval neem de surface pro dan maar.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Dit is toch echt gewoon persoonlijk. Ik ben het er wel mee eens dat het toetsenbord van de Surface Laptop veel lekkerder typt dan de Macbook Pro. Ook is het toetsenbord van de Macbook Pro gewoon luid te noemen, best wel lastig op m'n werk.

Verder natuurlijk het geval Windows vs macOS. Wat je zelf prettig vind. Ik werk helaas al 5 jaar op m'n werk met OS X maar ik kan er nog steeds niet goed mee omgaan, Windows zit er zo goed in.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1