Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(gaming) laptop voor Football Manager 2017

Pagina: 1
Acties:

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Beste leden,

Momenteel is mijn huidige laptop aan vervanging toe. Ik heb de best buy guide gelezen, maar mijn deskundigheid is dermate laag, dat ik er niet uit kom welke ik nu direct nodig heb.

Wat ga je met je laptop doen?
Met mijn huidige laptop gebruik ik een simpel boekhoudprogramma en doe ik het spel Football Manager 2017. Daarnaast surf ik regelmatig op internet en gebruik ik Microsoft Excel / Word regelmatig. Mijn hoofddoel is om Football Manager nog jaren te kunnen spelen zonder problemen.

Wat is je budget?
Ik heb niet echt een budget. Het spel Football Manager is naar mijn idee ook geen zwaar spel. Ik hoef geen low-budget laptop te hebben. Wil er graag jaren mee doorkunnen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, dit zal incidenteel gebeuren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb slechte ervaringen met Acer. Dit kan toeval zijn natuurlijk, in het verleden twee laptops van gehad die binnen 1-2 jaar RIP waren. Het mag dus ook een erg onbekend merk zijn, ik hou van innovatieve bedrijven.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en hopelijk komen er goede adviezen uit. Ik ben jullie alvast erg dankbaar voor het advies.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik mis een budget en een lijstje met laptops die je al had gevonden door de incrementele system requirements van het spel op te zoeken.

Het lijkt erop dat je op zoek moet naar een laptop vanaf grofweg 500 Euro, dual-core CPU, minstens 4GB RAM en het liefst een GPU met minstens 512MB dedicated VRAM.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Het budget mag tot de 1000-1250 euro zijn. Als de laptop de komende jaren maar de nieuwere versies van Football Manager kan dragen. Dat zal ook het zwaarste programma zijn dat de laptop moet dragen.

Ik heb erg veel verschillende laptops gezocht, varierend van merk, prijs, en specificaties.
Alleen zeggen de specs mij erg weinig en ben ik niet daadkrachtig genoeg om een beslissing te nemen (ik kan namelijk niet beoordelen of een laptop nu wel of niet goed is).

Thanks voor de reactie

• MAX3400

MAX3400

pricewatch: Lenovo IdeaPad 510-15IKB 80SV00RHMH

Staat in een BBG als alternatief genoemd hetzij met een iets andere configuratie. Komt ook bij 2 grote webshops al relatief goede favoriet uit de bus. En prijstechnisch zit ik bijna 25% onder je maximale budget.

Neem het niet van mij aan desondanks, ga ook nog wat reviews lezen ofzo. Maar ik denk dat je met deze laptop weinig tot geen klachten zal hebben in het dagelijks gebruik.

• julianvdh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:13
Ik heb zelf ook een Acer, nog nooit problemen mee gehad, en mijne kan de meeste zware games aan op high settings. De laptop die ik zelf heb is niet meer te koop maar heb wel een alternatief die erop lijkt. pricewatch: Acer Aspire E5-575G-55NE
Zelf heb ik de Acer Aspire E5-575G-560W

Car is my drug, Nissan is my dealer

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Kijk ook even op het General Discussion forum van SI zelf, daar is een lange draad met precies zelfde vraag.

Een Ideapad 510 is voor FM goed geschikt. Als je budget hebt, zou ik naar een Kaby Lake met GTX 1050 kijken; en 8gb geheugen is genoeg.

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:29
Ik heb zelf ook de nodige uurtjes in FM zitten. Mijn ervaring is FM vooral baat heeft bij lekker snel geheugen en prima processorkracht. Ze gaan ook steeds beter om met meerdere cores, dus als je budget toch 1000-1250€ zou ik naar een laptop kijken met i7, minimaal 8GB ram en als het even kan een nvme-SSD.

• MAX3400

MAX3400

Slabbysl schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:33:
Ik heb zelf ook de nodige uurtjes in FM zitten. Mijn ervaring is FM vooral baat heeft bij lekker snel geheugen en prima processorkracht. Ze gaan ook steeds beter om met meerdere cores, dus als je budget toch 1000-1250€ zou ik naar een laptop kijken met i7, minimaal 8GB ram en als het even kan een nvme-SSD.
Ik zeg niet dat je voor 1250 geen laptop kan vinden met die genoemde specs maar overkill is het wel. Zeker voor een (relatief) simpel spelletje als FM2017. Maar gezien je advies; neem aan dat er dat ook benchmarks zijn waarin te zien is dat een dure/zware laptop veeeeel beter is voor FM2017?

Er zijn op GoT zeg maar 99% van de mensen die zwaardere games spelen en daar in principe geen NVME SSD's voor inzetten. En die andere 1% heeft wel een eis (of geld teveel) om een burst van 3GB/s te halen.

Ik durf bijna te stellen dat de pro-sumer niet eens blind het verschil merkt tussen een SSD op SATA-600 of PCI-E; zeker niet als je als topicstarter simpel boekhouden doet, beetje surft, beetje Office en dan FM2017.

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:29
MAX3400 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Ik zeg niet dat je voor 1250 geen laptop kan vinden met die genoemde specs maar overkill is het wel. Zeker voor een (relatief) simpel spelletje als FM2017. Maar gezien je advies; neem aan dat er dat ook benchmarks zijn waarin te zien is dat een dure/zware laptop veeeeel beter is voor FM2017?

Er zijn op GoT zeg maar 99% van de mensen die zwaardere games spelen en daar in principe geen NVME SSD's voor inzetten. En die andere 1% heeft wel een eis (of geld teveel) om een burst van 3GB/s te halen.

Ik durf bijna te stellen dat de pro-sumer niet eens blind het verschil merkt tussen een SSD op SATA-600 of PCI-E; zeker niet als je als topicstarter simpel boekhouden doet, beetje surft, beetje Office en dan FM2017.
Ha, ik had zo'n reactie al verwacht. Helaas heb ik rondom FM17 geen benchmarks kunnen vinden...

Ik heb het puur over eigen ervaring. Ik heb onlangs de stap van sata naar nmve gemaakt, totaal onnodig, overkill, maar puur omdat het kan. Mijn ervaring is dat FM nog sneller aanvoelt en als geld het toelaat dat je het prima kan doen. Bang for your buck-technisch moet je natuurlijk lekker wegblijven bij een nvme-ssd voor is een simpel spelletje als FM.

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
FM heeft heel veel disk IO tijdens het starten, zeker als je veel facepacks, logos etc hebt staan. Dan zijn er 10-100 duizenden bestandjes die geraakt worden omdat FM bekijkt welke bestanden er precies in de relevante directories staan. Een ssd is dan een enorm verschil t.o.v. een normale schijf. In benchmarks zal je dus naar random read moeten kijken van de ssd. Of een nvme echt veel verschil gaat maken, betwijfel ik. Tijdens spelen zelf is CPU de bottleneck (en grafische kaart natuurlijk voor weergave van wedstrijden). Mits er genoeg geheugen in zit, maar voor Windows 10 en FM is 6gb voldoende (eigen ervaring).
Pagina: 1