A3 printer op netwerk, geen A3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vervelend probleempje hier:
Deze week een Epson WorkForce Pro WF-8090 DW A3 printer aangeschaft.

Gisteren geïnstalleerd op de server voor alle gebruikers, printer werkt. Maar op alle Windows clients kan er nergens A3 formaat geselecteerd worden.

Ook bij printereigenschappen op de server zelf kan ik nergens A3 gaan selecteren :?
Ligt dit dan aan de driver zelf? Want als ik deze installeer die meegeleverd is kan ik deze wel aanklikken maar niet toepassen, hier krijg ik een error.

Instelling: https://ibb.co/e29rkF Staat alleen A4/Letter/ (nog ander formaat)...
Error: https://ibb.co/cp56kF Geel is het stuurprogramma van meegeleverde CD

*Ik denk dat dit de juiste afdeling is?

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Aan je eerste print screen te zien is de CLASS driver geinstalleerd.
Volgens mij is dit een Windows 10? default driver voor een printer die op het netwerk herkend word.

Heb je de op de clients ook de installatie media gebruikt van de Epson?
Wellicht even als test een direct printer koppeling maken in plaats van via de server

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Ga eens naar het IP van de printer in je verkenner, vaak start hij dan wel installatiemedia op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"De server"? Mogen we dan raden welk OS dat is.

Gezien de screenshots is het Server 2012R2. Dan heb ik (slecht) nieuws voor je; op de site van Epson zijn er alleen drivers voor Server 2012 en niet R2.

Er zit een kans in dat de CD de verkeerde driver geinstalleerd heeft; de kernel-signing voor Windows Server 2012 is soms "gelijk" aan een consumer-class.

Maar gezien het feit dat het een zakelijke aanschaf/printer behelst, neem ik aan dat zowel Epson als de systeembeheerder elkaar al hebben gesproken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maken jullie gebruik van een printserver/spool en op die server zelf de instellingen gedaan? Of wel de bakken juist ingesteld?

Maar gezien dat het een netwerk is, neem ik aan dat het zakelijk is? Dan zou een partij die dat ding heeft verkocht of Epson zelf toch ook support kunnen geven?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarchelHoek schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:10:
Aan je eerste print screen te zien is de CLASS driver geinstalleerd.
Volgens mij is dit een Windows 10? default driver voor een printer die op het netwerk herkend word.

Heb je de op de clients ook de installatie media gebruikt van de Epson?
Wellicht even als test een direct printer koppeling maken in plaats van via de server
Op de clients wordt er nooit iets geïnstalleerd, iedereen werkt met terminal sessies en alle printers worden via een group policy gedistribueerd.
MAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:19:
"De server"? Mogen we dan raden welk OS dat is.

Gezien de screenshots is het Server 2012R2. Dan heb ik (slecht) nieuws voor je; op de site van Epson zijn er alleen drivers voor Server 2012 en niet R2.

Er zit een kans in dat de CD de verkeerde driver geinstalleerd heeft; de kernel-signing voor Windows Server 2012 is soms "gelijk" aan een consumer-class.

Maar gezien het feit dat het een zakelijke aanschaf/printer behelst, neem ik aan dat zowel Epson als de systeembeheerder elkaar al hebben gesproken?
Inderdaad 2012 R2. Heb niks geïnstalleerd via CD, alleen gebladerd door de content om zo de correcte .inf file te vinden en deze manueel toe te voegen aan de lijst op server.
Beheerder is 4 weken in verlof en ik probeer wat over te nemen met beknopte kennis.
SinergyX schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:21:
Maken jullie gebruik van een printserver/spool en op die server zelf de instellingen gedaan? Of wel de bakken juist ingesteld?

Maar gezien dat het een netwerk is, neem ik aan dat het zakelijk is? Dan zou een partij die dat ding heeft verkocht of Epson zelf toch ook support kunnen geven?
Printserver ja, instellingen op de screenshots zijn op serverniveau.
Ik weet niet of Coolblue hier veel zal kunnen doen, en Epson zal me doorverwijzen naar de beheerder denk ik :+

We hebben trouwens een oude A3 Brother (ook A4) printer en daar totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:40:
[...]

Op de clients wordt er nooit iets geïnstalleerd, iedereen werkt met terminal sessies en alle printers worden via een group policy gedistribueerd.
Euh ja... En op welke machine? Waar je het screenshot van hebt genomen? Je weet dat je daar alleen kan/mag installeren als er officieel niemand is aangelogd en dan moet het alsnog op een bepaalde manier? Of heb je een aparte server die als print-server fungeert?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Euh ja... En op welke machine? Waar je het screenshot van hebt genomen? Je weet dat je daar alleen kan/mag installeren als er officieel niemand is aangelogd en dan moet het alsnog op een bepaalde manier? Of heb je een aparte server die als print-server fungeert?
1 server verdeelt over 2 virtuele. Print server is dus apart en virtueel en niemand logt hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:59:
[...]

1 server verdeelt over 2 virtuele. Print server is dus apart en virtueel en niemand logt hier aan.
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je anno 2017 nog een printserver zou willen gebruiken; 't ding heeft zelf ook een netwerkkaart
Error: https://ibb.co/cp56kF Geel is het stuurprogramma van meegeleverde CD
Nou, ja, vraag 1 dan maar: ben je wel administrator op die machine?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15
Miischien een stomme vraag maar is de printer zelf wel ingesteld op A3 (bakken/webserver van de printer)?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:54:
[...]

Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je anno 2017 nog een printserver zou willen gebruiken; 't ding heeft zelf ook een netwerkkaart

[...]

Nou, ja, vraag 1 dan maar: ben je wel administrator op die machine?
Yep
DaMoUsYs schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:40:
Miischien een stomme vraag maar is de printer zelf wel ingesteld op A3 (bakken/webserver van de printer)?
Ook een domme vraag, bakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ga ervan uit dat hier papier lades mee bedoeld worden. Dus dat de printer weet dat deze A3 papier heeft.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En heb je eerst een geprobeerd om hem zonder printserver te gebruiken?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Brahiewahiewa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:54:
[...]

Centrale configuratie?
Monitoring?

Ik zou niet zonder willen. Tenzij je je maar een paar clients hebt, maar dan mag je alles met de hand configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rolfie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:41:
[...]Centrale configuratie?
Monitoring?

Ik zou niet zonder willen. Tenzij je je maar een paar clients hebt, maar dan mag je alles met de hand configureren.
Daar heb je geen printserver voor nodig, hoor.
Een beetje monitoring pakket kan perfect de snmp van die printer uitlezen en die grouppolicy's gaan ook wel werken

@Verwijderd
Je posts zijn erg verwarrend. Je hebt het over "1 server verdeeld over 2 virtuele".
Staat er nu één machine waarop 2 virtuele servers draaien in fail-over configuratie?
Of staan er twee machines waarvan één spare (al dan niet virtueel)

Los daarvan, ben je aan het experimenteren op een productie systeem. Die tweede server staat er niet voor niets; die moet de zaken overnemen als er op de eerste server iets misgaat. Die is dus niet bedoeld voor het uitvoeren van tests. Bovendien doe je dit op een moment dat er onvoldoende kennis in het bedrijf aanwezig is; de echte beheerder is op verlof. Ken je de wetten van Murphy?

Doe je bedrijf en jezelf een plezier en gaat testen op een test-systeem. Pak een oude desktop of laptop; installeer daar W10 op, kijk of je 't aan de praat kunt krijgen. Installeer er daarna w2012 op; kun je het daarop ook aan de praat krijgen? Waarschijnlijk ben je dan al twee of drie weken verder, dus wacht nog een weekje tot de beheerder terug is en bespreek je bevindingen met haar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1