Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USG wegdoen?

Pagina: 1
Acties:

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Ik ben Telenet klant en het basic internet. Ik heb een gewone modem van Telenet (zonder router of wifi functie). Achter de modem staat een Ubiquiti USG en op het verdiep een UAP.

Gisteren kreeg ik bericht van Telenet dat ik een nieuwe modem mag gaan halen, met router en wifi ingebouwd. Ik ben nu sterk aan het overwegen om de USG te verkopen. Op zich ben ik heel tevreden van de USG, maar ik denk dat voor mijn gebruik (normaal thuisgebruik, geen VOIP, VLANs...) de router van Telenet wel voldoet. Het UAP zou ik wel behouden.

Is dit een goed idee of raden jullie toch aan om de USG te houden?

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:15
Beste,

Ik zou de USG en UAP gewoon houden.
De ervaring met telenet routers en hun draadloos is namelijk zeer slecht.

Ik zou het telenet modem gewoon in bridge laten zetten en de usg en de uap lekker de rest laten afhandelen.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• mathias82
De UAP wou ik zeker houden, ik twijfel enkel over de USG.

Kan de Telenet modem in bridge gezet worden? Ik heb hiernaar gezocht, maar ik vind enkel instructies waarin men zegt dat je je eigen router in bridge modus moet zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je het Telenet-modem in bridge wilt zetten kun je net zo goed de huidige houden...

Verder heeft Telenet verschillende modemrouters die varieren van erg goed voor WiFi tot desastreus. Hamvraag is welke jij gaat krijgen natuurlijk.

Los daarvan, je UAP staat nu op het verdiep en dekt alles blijkbaar goed. Je modem staat daar niet. Als je wilt weten of om het even welke AP op de locatie van het modem alles kan dekken, verplaats eens je UAP daarheen. Indien goed, prima. Zo niet ga je alsnog weinig aan de WiFi van het nieuwe Telenet-geval, ongeacht kwaliteit ervan :o

Oslik blyat! Oslik!

• mathias82
Bedankt voor de reacties, maar voor alle duidelijkheid: ik wil de UAP dus zeker houden! Ik weet dat de kwaliteit van die consumenten WiFi producten niet denderend is, daarom dat ik deze ook heb gekocht.
Het gaat mij enkel om de USG. Bij mijn weten kan de telenet modem/router niet in bridge mode gezet worden (correct me if wrong) dus dacht ik de USG te verkopen. Tenzij er een goede reden is om deze toch te houden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22

lier

MikroTik nerd

Probeer het met je nieuwe modem. Na een week weet je vast wel of deze volstaat of dat je je usg terug moet plaatsen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik zou de USG gewoon houden. Wie weet kies je volgend jaar voor een andere provider of ga je verhuizen en mag je dit goede modem niet meenemen.

• mathias82
De modem is gekoppeld aan het abonnement, dus zelfs als ik verhuis (wat niet gaat gebeuren) krijg ik terug dezelfde modem.
Van provider veranderen zie ik ook niet direct gebeuren; ik vind TV via DSL in België verschrikkelijk, dus ik zit vast aan Telenet.

Ik denk dat ik de suggestie van @lier zal opvolgen en zien hoe het met de nieuwe modem gaat. Bedankt voor de input!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Als je verhuist krijg je sowieso een andere toch bij Telenet. Heb al enkele verhuizingen achter de en steeds bij Telenet klant gebleven. Telkens liet je de bestaande installatie (modem/router) gewoon op je oude adres achter. Kan zijn uiteraard dat de procedure nu anders is. Bij twijfel contacteer even de klantendienst.

Je kan altijd een modem only bij Telenet vragen. Soms met wisselend succes, maar ikzelf heb dit steeds klaar gekregen. Nu recent wel een al in one wegens omruiling vd modem only door defecte strooomadapter. De all in one wordt dacht ik niet in bridge mode gezet als je dit vraagt.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mathias82 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:45:
De modem is gekoppeld aan het abonnement, dus zelfs als ik verhuis (wat niet gaat gebeuren) krijg ik terug dezelfde modem.
Ik ben verhuisd naar een huis waar alleen glasvezel en kabel ligt, terwijl ik eerst vdsl had. Dus hoewel ik bij KPN bleef, veranderde alsnog alles ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1