Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Mijn dochter gaat komend jaar naar het voortgezet onderwijs en moet daarvoor verplicht een iPad aanschaffen. Prima, dat wist ik. Nu hebben we de mogelijkheid om deze via school aan te schaffen, wat een mooi stukje korting oplevert en het voordeel heeft dat er garantie, onderhoud etc via school loopt 4 jaar lang.

Nu vind ik het een beetje lastig inschatten of ik de 32GB of de 128GB moet gaan aanschaffen. De 32GB zou 300 euro kosten en de 128GB kost 388 euro.

Wat zal verstandig zijn? Toch de 128GB doen? Het doel zal zijn het ding voor school gebruiken en niet volgooien met foto's, filmpjes, instagram etc. Want dat doet ze toch al op haar telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door hars73 op 05-07-2017 16:17 ]

Beste antwoord (via hars73 op 05-07-2017 18:24)

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Kun je de 88 euro missen? In dat geval doen!

Extra geheugen is vooral fijn op het moment dat je een update moet draaien. Daarnaast gaat je dochter naar het voortgezet onderwijs en zal haar gebruik de aankomende jaren misschien wel gaan veranderen (meer apps die vriendinnen ook hebben enzo). Je wil gewoon zeker weten dat de iPad minimaal 4 jaar meegaat en dat extra geheugen is dan wel zo fijn. Voor € 88 4x(!) zoveel geheugen is een prima deal

En mocht je het achteraf niet nodig hebben gehad, dan krijg je bij de verkoop je extra € 88 wel weer terug;)

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Als de iPad puur voor school gebruikt wordt moet de 32gb variant voldoen lijkt me (ze bieden immers die variant aan...). Als ze er daarnaast ook prive nog intensief mee aan de slag gaat (spelletjes e.d.) zou ik persoonlijk voor de 128gb variant gaan, helemaal gezien het relatief kleine verschil in prijs.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Kun je de 88 euro missen? In dat geval doen!

Extra geheugen is vooral fijn op het moment dat je een update moet draaien. Daarnaast gaat je dochter naar het voortgezet onderwijs en zal haar gebruik de aankomende jaren misschien wel gaan veranderen (meer apps die vriendinnen ook hebben enzo). Je wil gewoon zeker weten dat de iPad minimaal 4 jaar meegaat en dat extra geheugen is dan wel zo fijn. Voor € 88 4x(!) zoveel geheugen is een prima deal

En mocht je het achteraf niet nodig hebben gehad, dan krijg je bij de verkoop je extra € 88 wel weer terug;)

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ja die 88 euro kan ik missen. Dan toch maar voor de 128gb gaan inderdaad. Misschien dan niet perse voor nu, maar voor mogelijk toekomstig gebruik of na haar schooltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zou alleen al voor de resale value de 128GB pakken voor het kleine prijsverschil. En steeds tegen het opslaglimiet aanhikken is ook vervelend. Schooldocumenten zijn niet groot, maar mocht ze hem ooit gebruiken om bijvoorbeeld (op reis) filmpjes / muziek op de iPad te plaatsen is het een verademing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:22
Ik zou zeker de 128Gb versie aanraden. Maar ...

Let op dat deze 128Gb ook meer data zal hebben dan de 32Gb waardoor backups het systeem waar je naar backupped gaan belasten. Zorg dat dit systeem zeg een faktor 8 aan ruimte heeft tov de ipad en je loopt niet tegen verrassingen aan. Als het budget voor ipad en systeem beperkt is, is het niet hebben van ruimte een extra motivatie om wat minder filmpjes, spelletjes etc te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Inmiddels is de 128gb versie al besteld en binnen..
Pagina: 1