Beste Tweakers,
Aangezien ik met een maand uit huis ga, en mijn huisgenoot niet meer op mijn PC kan gamen, heeft hij besloten om zijn spaargeld te gooien tegen een eigen computer. Ik heb een lijstje voor hem gemaakt, maar aangezien dit mijn tweede keer wordt dat ik een PC samenstel wil ik graag feedback op onderstaande lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Spellen zoals; WoW, Fallout, Need for Speed, Battlefield en aankomende AAA titels. Daarnaast huis/tuin/keuken werk als tekstverwerken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We zetten hem zelf in elkaar, dus de componenten mogen rond de 1000euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier om de PC zelf, scherm plus randapparatuur zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hem een ryzen 5 aangeraden, dit leek me de meest logische keuze. En aangezien de GPU markt helemaal ruk is op het moment, zijn we aan het kijken naar een leverbare 1060. Verder ssd/hdd en alles eromheen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk waar voor zijn geld.
Ga je overklokken?
Ik nooit gedaan, hij ook niet. Maar kunnen het altijd proberen
.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste check of het lijstje dat ik heb samengesteld klopt: heb ik iets over het hoofd gezien? Kan het goedkoper? Past alles bij elkaar?
Hieronder het lijstje dat ik heb samengesteld:
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Aangezien ik met een maand uit huis ga, en mijn huisgenoot niet meer op mijn PC kan gamen, heeft hij besloten om zijn spaargeld te gooien tegen een eigen computer. Ik heb een lijstje voor hem gemaakt, maar aangezien dit mijn tweede keer wordt dat ik een PC samenstel wil ik graag feedback op onderstaande lijstje.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Spellen zoals; WoW, Fallout, Need for Speed, Battlefield en aankomende AAA titels. Daarnaast huis/tuin/keuken werk als tekstverwerken en internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We zetten hem zelf in elkaar, dus de componenten mogen rond de 1000euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat hier om de PC zelf, scherm plus randapparatuur zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hem een ryzen 5 aangeraden, dit leek me de meest logische keuze. En aangezien de GPU markt helemaal ruk is op het moment, zijn we aan het kijken naar een leverbare 1060. Verder ssd/hdd en alles eromheen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoveel mogelijk waar voor zijn geld.
Ga je overklokken?
Ik nooit gedaan, hij ook niet. Maar kunnen het altijd proberen
Wat verwacht je van ons?[i]
Een laatste check of het lijstje dat ik heb samengesteld klopt: heb ik iets over het hoofd gezien? Kan het goedkoper? Past alles bij elkaar?
Hieronder het lijstje dat ik heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 213,95 | € 213,95 |
| 1 | MSI B350M Gaming Pro | € 84,42 | € 84,42 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 324,95 | € 324,95 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 47,07 | € 47,07 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 60,16 | € 60,16 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA | € 118,95 | € 118,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 993,50 | |
Alvast bedankt voor jullie reacties!