Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Everd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-06 20:26
Ik heb een huis gekocht en wil graag zonnepanelen op mijn dak.

Het is een licht hellend dak naar het noord-oosten van 8m bij 7,8m.

Er is vanmorgen een adviseur hier geweest die onderstaande offerte heeft gemaakt.

12x sunpower E19-320 Black
Solax x1-4.2T
inclusief installatie € 7411,53 na verrekening BTW voordeel.

Dit geeft meer dan 2 euro per Wp.

Daar staat tegenover dat er 25 jaar Productgarantie bij zit. 25 jaar Opbrengstgarantie en 25 jaar kWh garantie. Deze panelen lijken me kwalitatief goed maar erg duur.

Ik verbruik zelf ongeveer 3000 kWh per jaar en zou graag (in de toekomst) minder afhankelijk zijn van gas.

Ik ben op zoek naar een goed objectief advies vwb de te gebruiken producten en het liefst ook een bedrijf die het kan plaatsen.

Er valt geen schaduw op het dak op een klein schoorsteentje na. Ik heb een 1 fase meterkast.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Everd

Alle reacties

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:38
Lees bestaande pv topic scp

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Als je minder afhankelijk van gas wil zijn wil je zoveel mogelijk WP op je dak. Hoeveel ruimte daar is weten we pas als we die afmetingen hebben.

2 euro per Wp is vrij duur. Maar het zijn ook panelen met een hoge WP die je nu hebt (320 per paneel). Maar zelfs met 12x320Wp zit je op "slechts" 3840Wp.

wat verwacht de monteur zelf dat dit oplevert?

Op noord-oost lijkt mij een paneel dat beter werkt met indirect licht beter. De SolarFrontier panelen worden hier vaak aangeraden. Licht hellend betekend wel dat je de panelen zelf moet schoon houden, omdat vuil erop kan blijven liggen

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18
12x sunpower E19-320 Black
Solax x1-4.2T
inclusief installatie € 7411,53 na verrekening BTW voordeel.

Dit geeft meer dan 2 euro per Wp.
Worden er gouden schroeven gebruikt?

Als ik even grof reken kom ik op zo'n 4500 ex btw voor de panelen en de omvormer, 500 euro voor bevestigingsmateriaal en klein grut blijft er zo'n 2500 euro over de voor de installatie 8)7

Gezien het formaat van het dak vraag ik mij af of zulke dure panelen de beste keus zijn, als je meer informatie over het dak en dergelijke geeft zijn er hier vast mensen die je een beter advies kunnen geven.

• Everd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-06 20:26
"wat verwacht de monteur zelf dat dit oplevert?"

Monteur verwacht dat het 3470 kWh per jaar op zal leveren.

"Gezien het formaat van het dak vraag ik mij af of zulke dure panelen de beste keus zijn, als je meer informatie over het dak en dergelijke geeft zijn er hier vast mensen die je een beter advies kunnen geven."

De dakhelling is 25 graden. Ik zou graag een plaatje posten maar heb niet genoeg karma. Als ik voor lezen op tweakers karma zou krijgen zou ik wel voldoende hebben ;)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-11 14:48

Hegeman

Weet van alles wat

Je kunt gewoon op externe sites posten en dan linken naar die website!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:04
25 jaar product, opbrengst en kwh garantie? dat lijkt me sterk. Is dat bedrijf er over 25 jaar nog dan als je toch je jaaropbrengst niet haalt?
320Wp zijn ook hartstikke dure panelen, met wat shoppen kom je vast goedkoper uit met 290Wp panelen oid. Scheelt meer een klein beetje in opbrengst maar heel veel in euro's.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1