• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Wij krijgen vanuit het werk een smartphone in gebruik, en het type daarvan wisselt met de jaren. Je bent vrij om er zelf eentje te kopen en die te gebruiken als dat je voorkeur heeft, maar er moet wel VMware Airwatch met de Boxer client en full device encryption op draaien, anders werkt het toestel niet met onze systemen en heb je er dus niks aan.

Een paar jaar geleden was 'het' toestel (meer keuze was er niet) een iPhone 4S. Ik vond dit (mening!) een dramatisch toestel met een bijpassende accuduur dus ik kocht zelf een Huawei G750 Dual-sim (destijds was de encryptie nog optioneel, die ondersteunt dat type Huawei namelijk niet). Toen ik eenmaal 'sold' was op Android kocht ik een 'echte' telefoon, de Oneplus 2. Deze is 'enrolled' in ons Airwatch programma en ik mag er mee doen en laten wat ik wil. Simkaart 1 is van het bedrijf (gratis bellen, internationale databundel etc) en simkaart 2 is mijn eigen abonnement, waarmee ik een 2e nummer in stand houd voor zaken die ik prive wil houden. Qua functionaliteit is dit dan ook nog steeds een meer dan perfect toestel voor mij en ik hóef dus niet persé een andere telefoon.

Maar de Oneplus krijgt steeds meer problemen. Brakke software maakt dat de accu steeds sneller leeg getrokken word (haal het einde van de dag totaal niet meer), er komt ondanks de beloftes géén Android 7 uit en dit maakt dat ik het bedrijf niet meer vertrouw en dus niet nogmaal een Oneplus toestel wil kopen (om dit gedrag niet te belonen).

De vraag is dus: Wat kan ik nog meer doen? De huidige bedrijfstoestellen die ik kan kiezen zijn een Samsung S6 Edge of een iPhone 6S, beide in de 32gb uitvoering, en uiteraard single-sim, ook is de accuduur van deze toestellen 'less than stellar'. Dat is te weinig voor mij en dan moet ik voortaan ook 2 toestellen bij hebben. Niet handig en heeft absoluut niet mijn voorkeur, tenzij ik geen andere optie zie. Ik kan ook gewoon weer een eigen toestel kopen en precies krijgen wat ik wil, maar als Oneplus geen optie meer is, want voor opties heb ik dan nog?

Ik zoek:

- een stevige accu (makkelijk een dag werken)
- groot scherm (5" of meer)
- dual-sim (active-standby, of nog beter - active-active)
- minimaal 64gb opslag
- lekker vlot
- Android 7

Wat is je budget?
De vorige OP2 heeft me destijds 450 euro gekocht, en meer wil ik eigenlijk niet uitgeven tenzij daar een hele goede reden voor is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua dual-sim vind ik vooral heel veel budget-handsets. Er is een dualsim versie van de S6 maar dat is best wel een gedateerd toestel en de accu daarvan is vrij brak hoor ik van collega's. Ik vind eigenlijk geen high-end concurrenten voor een dualsim toestel zoals de OP5.

Dus... roept u maar. Wat zijn de must-have toestellen gezien deze eisen? Xaiomi? Toch Samsung? Of heeft iemand contacten binnen OnePlus met belangrijke inside info? :+

Ik ga nog een gooi doen de OP2 een hard reset te geven en desnoods een nieuwe accu te plaatsen, maar ik bereid me voor op het ergste.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-07-2017 14:11 ]