iPhone / iPad direct reservekopie maken op NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:51
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om van iPhone/ iPad reserve kopie te maken zonder tussen komst van een laptop/pc op nas.

Heb zelf al gezocht maar kan geen mogelijkheid vinden zonder tussenkomst van een laptop met iTunes.

Wie kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

iCloud? Daar kun je je backups naartoe wegschijven.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203977

/Beter lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 05-07-2017 14:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
Citaat uit de OP: Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om van iPhone/ iPad reserve kopie te maken zonder tussen komst van een laptop/pc op nas.

Op een NAS een backup maken van een iOS device kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de topictitel wat verduidelijkt (en alle onnodige spaties verwijderd).

Om wat voor een NAS gaat het hier precies? V.z.i.w. is dit niet mogelijk, tenzij je op de NAS op de een of andere manier iTunes kunt installeren, en de iPhone / iPad hier direct op aansluit, wat op de meeste commerciële NASen niet kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2017 16:12 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Ramzzz schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:46:
iCloud? Daar kun je je backups naartoe wegschijven.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203977

/Beter lezen.
inderdaad beter leren lezen vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Daedalus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:12:
Heb de topictitel wat verduidelijkt (en alle onnodige spaties verwijderd).

Om wat voor een NAS gaat het hier precies? V.z.i.w. is dit niet mogelijk, tenzij je op de NAS op de een of andere manier iTunes kunt installeren, en de iPhone / iPad hier direct op aansluit, wat op de meeste commerciële NASen niet kan.
ik heb momenteel geen NAS, het gaat mij erom dat ik draadloos zonder tussen komst van mijn laptop een reserve kopie kan maken. Momenteel is het zo dat we nooit meer de laptop bij pakken en dus regelmatig vergeten een reserve kopie te maken, opzeg geen probleem zou je zeggen tot je iPhone opeens kapot gaat en je merkt dat je een half jaar geleden voor het laatste een reserve kopie hebt gemaakt. Om dit op te vangen zoek ik een manier op via wifi een kopie te maken op een harde schijf.

Wil geen gebruik maken van iCloud of andere online dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Backups via iCloud is het eenvoudigst en betrouwbaarst. Je hoeft het alleen maar aan te zetten, en hebt er voor de rest geen omkijken naar (totdat je iCloud vol is).

Buiten dat is de enige manier via iTunes (eventueel via Wi-Fi), maar daar heb je dus een Mac of Windows computer voor nodig. Via een NAS gaat dus niet lukken. Daarnaast moet je dit nog steeds handmatig activeren (en kun je het dus vergeten) in tegenstelling tot iCloud backup.

[ Voor 13% gewijzigd door Daedalus op 05-07-2017 18:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Daedalus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:26:
Backups via iCloud is het eenvoudigst en betrouwbaarst. Je hoeft het alleen maar aan te zetten, en hebt er voor de rest geen omkijken naar (totdat je iCloud vol is).

Buiten dat is de enige manier via iTunes (eventueel via Wi-Fi), maar daar heb je dus een Mac of Windows computer voor nodig. Via een NAS gaat dus niet lukken. Daarnaast moet je dit nog steeds handmatig activeren (en kun je het dus vergeten) in tegenstelling tot iCloud backup.
Wil juist geen gebruikmaken van iCloud anders was ik gauw klaar. Wil mijn gegevens foto's etc, lokaal opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik gebruik een eigen Nextcloud installatie voor het backuppen van foto's, maar voor de rest iCloud. Ik denk dat er geen andere mogelijkheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Wtrdk schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:06:
Ik gebruik een eigen Nextcloud installatie voor het backuppen van foto's, maar voor de rest iCloud. Ik denk dat er geen andere mogelijkheid is...
Het belangrijkste zijn de foto's app's en de rest is van minder belang.

Kan je wat meer vertellen over Nextcloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als het enkel om het backuppen foto's gaat (en je dus geen volledige reservekopie wilt hebben), dan zijn zaken als ownCloud, NextCloud, Seafile, Resilio Sync of Plex prima bruikbaar om een backup op een NAS te maken zonder tussenkomst van een Mac / Windows computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Daedalus schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:57:
Als het enkel om het backuppen foto's gaat (en je dus geen volledige reservekopie wilt hebben), dan zijn zaken als ownCloud, NextCloud, Seafile, Resilio Sync of Plex prima bruikbaar om een backup op een NAS te maken zonder tussenkomst van een Mac / Windows computer.
Het liefst een complete reserve kopie, maar aangezien het niet mogelijk is.
Is alleen de foto's draadloos backuppen voldoende.

Wat raadje qua software en hardware aan? De schijf waar de back-up op wordt gedaan, wil ik alleen binnen mij netwerk kunnen benaderen en niet van buitenaf, ook vind ik het fijn als mijn iPhone rechtstreeks de foto's erop schrijft en niet via server van derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

reserve kopie ala timemachine of via itunes kan niet, misschien met imaze maar dat is een alternatief van itunes.

Synology heeft een oplossing genaamd cloud station, doet een sync van je photos.

Van het kastje naar de muur lopen...

Pagina: 1