Toon posts:

Netwerkkabel werkt niet volgens windowsXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
volgende probleem: voor windowsXP heb ik een netwerkkaartje van winbond (combo) omdat ik alles coax heb. onder windows 98 werkt mijn netwerk gewoon met mijn 3com (ja ik heb er 2 ;)) maar plug ik dezelfde kabel in mijn winbond dan zegt windowsXP (3com herkent XP niet vandaar) dat de netwerkkabel er niet in zit. netwerkkaart is wel goed geinstalleerd verder. wat kan het probleem zijn?
kheb dus 2 netwerkkaarten en met de 3com werkt de kabel wel (getuige dit bericht >:)) maar met de winbond niet. die laatste kan ik trouwens niet in 98 testen want daar wordt ie niet ondersteund.... (lastig he al die windowzversies)

dus: 3com onder 98 -> perfect
winbond onder XP -> zegt geen netwerkkabel

help me!!!!!!!!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

heeft die winbond ook een utp aansluiting? Als dat het geval is, zegt dan je mediatype even op Coax/bnc...
3Com herkent XP niet
moet volgens mij andersom zijn, maar wel vaag??!?

Ik frut, dus ik epibreer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43

Arjan A

Cenosillicafoob

winbond onder XP -> zegt geen netwerkkabel
Dus als je de kabel erinsteekt dan zegt XP geen netwerkkabel?
Hoe weet je dat de kabel niet herkend wordt? Branden er lichtjes op je NIC (vooropgesteld dat die zich achterop bevinden) als je de kabel erinsteekt?
Wordt de kaart zelf wel herkend? Igv ISA, misschien handig om zo'n diagnostic proggie op zo'n (:r) diskette uit te proberen?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
heeft die winbond ook een utp aansluiting? Als dat het geval is, zegt dan je mediatype even op Coax/bnc...

Ja is een combikaart maar weet niet hoe ik de mediatype moet veranderen. waar doe ik dat?

-----------------------------------
3Com herkent XP niet
---------------------------------------------

is een oude etherlink III ISA kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
-------------------------------------------
Dus als je de kabel erinsteekt dan zegt XP geen netwerkkabel?
Hoe weet je dat de kabel niet herkend wordt? Branden er lichtjes op je NIC (vooropgesteld dat die zich achterop bevinden) als je de kabel erinsteekt?
Wordt de kaart zelf wel herkend? Igv ISA, misschien handig om zo'n diagnostic proggie op zo'n () diskette uit te proberen?
-------------------------------------------
NIC wordt herkent, staat netjes in apparaatbeheer erbij. ik zie in de systemtray dat hij geen verbinding heeft, staat er bij met zo'n mooi wolkje: "networkcable not plugged in"
en dezelfde kabel werkt dus wel in mijn andere nic..... |:(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

Op zaterdag 07 juli 2001 07:46 schreef Metro het volgende:

Ja is een combikaart maar weet niet hoe ik de mediatype moet veranderen. waar doe ik dat?
Ga naar de properties van je verbinding, klik configure voor je adapter, tabblad Advanced zou dan een optie moeten hebben om je mediatype te kiezen... Dit is overigens afhankelijk van de driver van de netwerkkaart of je die optie hebt.

[edit]Overigens zou die 3com ook wel moeten werken, maar als het een oude (jumpers?) isa kaart is zal je hem waarschijnlijk handmatig moeten toevoegen.. Hoe heb je dat ding onder een ander OS aan de praat gekregen?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
onder win2k / 98 / me is de 3com gewoon standaard herkend en geinstalleerd, heb er geen jumpers op zitten.

maar thnx anyway ik probeer wel een ander os, xp zuigt sowieso.... ;) win2k rulez

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Ik schop deze even omhoog want ik heb hetzelfde probleem (ook met Winbond COAX netwerk). Ik denk dat de NIC nog op UTP staat in dat properites-venster.

Ik proberen of ik dat kan veranderen.... nee, dat veld is "corrupt" (al vanaf de eerste minuut van Windows XP).

Is dit ergens in de registry te handelen? Ik gaat wel effe zoeken.

Als iemand anders ideetjes heeft graag!

>specs<

Verwijderd

Ik heb onder win donws xp ook een probleem met mijn netwerkkabel.

Hij blijft zeggen dat er geen netwerkkabel is aangesloten.

alle netwerkkaarten werken en ik heb de kabel ook doorgemeten en die doet het ook.
Pagina: 1