Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898843

Topicstarter
Momenteel ben ik aan het kiezen tussen scholen voor de HBO opleiding Informatica. De school in Den Bosch Avans lijkt mij de beste keuze, maar helaas woon ik in Zuid Holland en zou ik elke dag 4 uur moeten reizen (2 heen, 2 terug). En dat is niet te doen, of ik moet verhuizen - maar daar ben ik nog niet klaar voor..

Kan iemand mij zijn ervaring delen of vertellen over InHolland in Haarlem voor specifiek de opleiding Informatica? Nu doe ik app ontwikkeling op MBO en daar ben ik bijna klaar mee.

Ik kan dus prima zelfstandig werken straks. En hoef zeker niet op de beste school te zitten, omdat het straks tog draait om mijn portfolio en die kan ik prima opbouwen met alleen een laptop en internet (en natuurlijk een netwerk..).

Ik heb wel eens slechte verhalen gehoord van docenten over InHolland. Maar nou heb ik gehoord dat sommige opleidingen wel bij bepaalde scholen passen en bij andere weer niet etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Normaliter maakt dat allemaal niet zoveel uit. Dat hele gedoe in de trant van: school A staat 'beter aangeschreven' dan school B is natuurlijk dikke lariekoek. In de praktijk zal niemand je afrekenen op de school waar je je diploma hebt gehaald, zolang het maar een gerenommeerde instelling is.

Echter... InHolland was een aantal jaar terug zeer negatief in het nieuws omdat kennelijk allerlei opleidingen daar van het kaliber 'veterstrikdiploma en verkorte dansles' waren, allerlei diploma's zijn toen ongeldig verklaard en InHolland is hard op de vingers getikt.

Het jaar daarop was je diploma van InHolland dus geen fluit meer waard in de publieke opinie, in hoeverre dat stigma er nog steeds omheen hangt weet ik zo niet...

Maar je kunt altijd overwegen om in den Bosch op kamers te gaan d:)b . den Bosch is een erg leuke stad en volgens mij zijn de kamers nog redelijk betaalbaar in vergelijking tot 'echte' studentensteden.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 18:05
Ben even benieuwd. Mijn zoon staat voor dezelfde keuze en twijfelt ook over HBO Informatica in Haarlem.
@TS: Waar heb je uiteindelijk voor gekozen en hoe bevalt dat?

Hoe zijn de ervaringen met de HBO-opleiding Informatica in Haarlem?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:41
Als je twijfelt over Inholland en Den Bosch te ver is, waarom kijk je dan niet bij een andere hogeschool? Er zijn er zat die dichter bij zijn dan Den Bosch.

Ik ben bij Inholland afgestuurd in het jaar dat Inholland negatief in het nieuws was. Hoewel het niet over mijn opleiding ging had ik hier wel serieus last van bij het zoeken naar werk (was geen IT opleiding).

Als je nu afstudeert met een HBO bachelor Informatica dan zal het voor je kans op een baan geen zak uitmaken bij welke hogeschool je die gehaald hebt.

Over 4 jaar is de markt waarschijnlijk weer anders dus toch is het belangrijk om er nu rekening mee te houden. Verder betaal je overal hetzelfde aan collegegeld dus waarom zou je niet de beste school kiezen met de beste reputatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:36
Heb zelf één jaar op InHolland gezeten, ben hier weggegaan omdat de kwaliteit van het onderwijs enorm slecht was met sterk verouderde leerstoffen en docenten die uit het bedrijfsleven kwamen en 0 ervaring hadden met doceren. Een paar vrienden deden compleet andere studies en hadden dezelfde klachten.

Het lijkt mij sterk dat ze dit in een aantal jaar hebben verbeterd, maar hoe dan ook merk ik dat de naam InHolland den negatieve bijsnaak heeft bij mensen, en dus ook werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

EMP

Krulloos!

Genoeg andere plekken om ICT te studeren hoor :?

Amsterdam bijvoorbeeld, is niet ver van Haarlem af.

InHolland, tsja, je kunt er heen gaan, maar lees de nieuwsberichten inderdaad maar. Persoonlijk zou ik er niets mee te maken willen hebben.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krosis
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-04 18:30
Geen ervaring met inHolland maar de HAN is een prima hogeschool. Volgens mij worden er nu ook Informatica semesters gegeven in Nijmegen. Je kan relatief goedkoop wonen rondom Arnhem of Nijmegen, zou niet in de stad gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
HAN in Arnhem vond ik echt pure ellende, van mijn groep waren we met ongeveer 27 man en toen ik stopte na 8 maanden waren er nog 5 over.

Paar maanden later gestart bij Avans in Den Bosch waar een veel fijnere sfeer hangt en echt een leuke tijd gehad.

Bij de HAN mocht ik gewoon projecten waar je met zn 5en in zat alleen doen omdat mijn teamgenoten gestopt waren (met de zelfde eisen) en planden ze herexamens tegelijk met verplichte lessen. Lieten je boeken bestellen die je niet nodig had.

Waarom ga je niet gewoon op kamers in Den Bosch als je graag bij Avans wil studeren, heb ik op een gegeven moment ook gedaan ondanks dat ik er maar 15minuten met de trein vandaan woonde. Prachtige tijd gehad

[ Voor 6% gewijzigd door GrooV op 20-12-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben afgestudeerd bij INHolland Haarlem aan de informatica en heb nog nooit een werkgever erover gehoord. Niet eens een vraag tijdens sollicitaties.

Je hoort er alleen wat over tijdens de borrel :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:02
Afgestudeerd aan de Hogeschool Inholland in Diemen. Leraren die geen moer om je geven, afspraken die niet worden nageleefd, beloftes over verbeteringen die nooit zijn uitgevoerd.

Toetsen voor vakken op een verkeerd niveau, toetsen die hetzelfde waren als de proeftoets, zelfs een toets waarvan de antwoorden op de achterkant waren geprint.

Niet verrassend dan ook, dat de onderwijsinspectie de credentials van o.a. Commerciële Economie heeft ingetrokken.

Blijf aub zover mogelijk weg van Inholland. Dat die toko nog steeds niet is opgedoekt door de onderwijsinspectie is mij een raadsel, geeft het beroerde niveau van het Nederlandse onderwijs goed weer.
Pagina: 1