Microsoft add-in Niet geïnstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonahsav
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-08-2021
Goedemorgen,

ik probeer met excel automatisch een pdf te maken die die dan vervolgens als bijlage in een mail zet. ik weet zelf vrij weinig van Macro's. maar heb hier en daar wat van Rob de Bruin weggepakt. de macro werkt perfect op mn pc. alleen op mn laptop (apple) krijg ik een foutmelding.

'Test If the Microsoft Add-in is installed
If Dir(Environ("commonprogramfiles") & "\Microsoft Shared\OFFICE" _
& Format(Val(Application.Version), "00") & "\EXP_PDF.DLL") <> "" Then

volgens de foutmelding gaat hier wat fout. en er staat dat hiet gekeken wordt of ik de microsoft add in heb geïnstalleerd. kan jammer genoeg niks op google vinden dus mocht iemand enig idee hebben wat ik zou moeten installeren dan hoor ik dat heel graag. (mocht er nog meer info nodig zijn uit de macro dan hoor ik dat wel)

groetjes,

Jonah

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:48
Ik vermoed omdat dat is omdat commonprogramfiles verwijst naar C:/program files/ geen idee hoe dat op OSX werkt, maar dat gaat volgens mij anders.

EDIT: Eerste Google hit:
There is no need to check for the existence of that specific DLL, because under MacOS, PDF export support is native. Your code simply works if you remove the Add-in check.
code:
1
2
'Test If the Microsoft Add-in is installed    
If Dir(Environ("commonprogramfiles") & "\Microsoft Shared\OFFICE" _& Format(Val(Application.Version), "00") & "\EXP_PDF.DLL") <> "" Then
kan dus helemaal weg

[ Voor 60% gewijzigd door batumulia op 05-07-2017 12:04 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Apple zal niet dezelfde directorystructuur hebben als Windows, dat ding gaat specifiek naar de locatie van die DLL, daar zit denk je probleem. Zoek op je Apple laptop de locatie van het bestand en pas dat aan in je macro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonahsav
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-08-2021
thanks voor de reacties, als ik dat stukje code uit de macro haal krijg ik alleen jammer genoeg nogsteeds een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:48
jonahsav schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:39:
thanks voor de reacties, als ik dat stukje code uit de macro haal krijg ik alleen jammer genoeg nogsteeds een foutmelding.
Post is de hele code?

[ Voor 84% gewijzigd door batumulia op 05-07-2017 21:23 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar je wil dus een Excel direct als pdf als bijlage doen? Opslaan als pdf, nieuwe mail starten, staat je pdf direct als bijlage toe te voegen. Wel stap extra.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1