Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpres website met contact-form-7 post issue

Pagina: 1
Acties:

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 20:40

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een wordpress websiteje, recht toe en geen rare dingen mee gedaan. Avada theme met contact-form-7.

Nu is het probleem dat het contact formulier vanaf het ene IP probleemloos verzonden kan worden en vanaf het andere een 404 terug geeft (met standaard 404 content pagina als response). Het is een ajax call waarbij ik een json response verwacht.

Wat ik gedaan heb, in chrome de bewuste 404 geëporteerd als curl cmd en op mijn eigen PC uitgevoerd. Ik krijg netjes een json terug zoals gewenst. Er staan binnen wordpress geen IP adressen op een zwarte lijst.

De post komt ook gewoon aan bij wordpress, omdat wanneer het mis gaat toch de standaard 404 pagina terug komt alsof je daadwerkelijk naar een niet bestaande url post.

Ik heb alleen geen idee waar ik het probleem hiervan zoeken moet. Cache en andere performance plugins staan niet geïnstalleerd. De site trekt toch niet veel bezoek.

Heeft een van jullie 700K technische neefjes een idee waar ik de oorzaak hiervan zou moeten zoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door JDVB op 05-07-2017 10:15 ]

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-11 14:51
Zou het wellicht iets met ipv6 settings in je domein te maken kunnen hebben?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 20:40

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Via 4G een IPv4 adres en toch een 404, via WiFi ook een IPv4 en een correcte respons.

Het is ook niet zo dat er geen enkele post verzonden kan worden want we kunnen vanaf alle mogelijke IP adressen gewoon op de admin inloggen. Maar ook klanten melden dat ze het formulier niet in kunnen vullen.

Ook in de serverlog zie ik niets raars, enkel het IP adres, tijd, response (200 of 404) en content length zijn anders tussen verschillende post requests. In alle gevallen nog IPv4 adressen.

De post content is ook gelijk.

Voor zover ik weet is er (op dit moment) ook geen anti spam maatregel actief.

De schuldige is gevonden!
WP Cerber is actief en heeft een vinkje REST API uitschakelen welke schijnbaar standaard actief is ofzo. Dat vinkje bij de instellingen -> hardening uitgeschakeld en de boel werkt. Wel vreemd dat WP Cerber de REST API dan wel vanaf mijn IP toestaat maar niet vanaf andere IP adressen.

[ Voor 66% gewijzigd door JDVB op 06-07-2017 09:57 ]