Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[EXCEL] Koppelen of slim overzetten van formules in een ande

Pagina: 1
Acties:

• TWDER
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-06 09:19
Elke 1e van de maand wordt er een Excel bestand genereert vanuit de systemen hier. “Alle kantoren 1 juni 2017’. Hier heb ik op een ander tabblad een aantal Vertikaal zoek formules en dergelijke gekoppeld aan het brondata bestand. Nu komt er elke eerste van de maand een nieuw bestand in hetzelfde format. Nu heb ik de formules gekopieerd maar moet ik in elke formule apart de tabelmatrix aanpassen.

Dit moet makkelijker kunnen. Hoe kan ik deze op 1 of andere manier koppelen of automatisch aanpassen?

Hellupp :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

mogelijke opties :

1 : maak een macro die alle formules automatisch formules invult
2 : verwijs alles naar : laatstemaand.xlsx en hernoem elke maand bestand "kantoren 1 juni 2017" hiernaar
3 : verwijs gewoon alle formules naar een vast tabblad, en copy en paste daar jouw excel bestand in.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TWDER
heuveltje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:14:
mogelijke opties :

1 : maak een macro die alle formules automatisch formules invult
2 : verwijs alles naar : laatstemaand.xlsx en hernoem elke maand bestand "kantoren 1 juni 2017" hiernaar
3 : verwijs gewoon alle formules naar een vast tabblad, en copy en paste daar jouw excel bestand in.
Thnx! Ik ga hier proberen een macro voor te maken. Heb ik nog niet zoveel ervaring mee maar leuk om mee te spelen :) .

Optie 2: Slim! Maar vergt wel wat kopieer en plak werk, oude bestand verwijderen en nieuwe bestand hernoemen. Voor mij prima te doen. Maar mochten wat minder handige collega's dit moeten doen gaat dit niet goedkomen denk ik :9~ .

Optie 3: Als ik de data kopieer in plaats van de formules komen er in de formulles allemaal #VERW! foutmeldingen. :?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Kan je niet met een tabelnaam werken? Dan kan je de naam elke keer hetzelfde houden in de formules.

• TWDER
Als ik als verwijzing Tabel 1 gebruik (standaard naam bij opmaken als tabel)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p0a2mmz9ivdnj.jpg

En ik Kopieer en plak deze in het nieuwe document verwijst hij automatisch naar het andere bestand

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/raeoaboywpefc.jpg