Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Hey medetweakers

Hier thuis zitten we met een vervelend probleem. Sinds deze ochtend vraagt mijn P8 achter een wachtwoord voor het ontgrendelen van mijn SD kaart. Ik heb hier echter nooit een wachtwoord voor ingesteld. Ik kan mijn SD kaart nu niet meer gebruiken en hier staan toch wel belangrijke foto's op van de geboorte van onze 2de zoon. Deze zijn ons zeer kostbaar. Ja ik weet wel dat ik een backup had kunnen maken :X ...

Ik heb het internet al afgeschuimd maar tot op heden nog geen succes.

Probleem: Geen detectie van SD kaart en vraagt telkens achter wachtwoord.
Oplossingen geprobeerd: blijkbaar is er ergens een file MMCstore die je kan kopieren naar je PC en dan openen met notepad. Hierin zou het password terug te vinden zijn. Echter vind ik het bestand nergens op de GSM. Noch met ES explorer noch met EXplorer.

Iemand enige suggestie?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Knupoltor wat gebeurd er als je de SD kaart in je laptop stopt?

Verder is het een numeriek wachtwoord? Want dan zou je nog je patroon in kunnen typen als wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
Heb de micro SD nog niet in laptop kunnen plaatsen want moet eerst nog even een SD adapter vinden.

Geen idee of het een numeriek wachtwoord is, zowel cijfers letters worden toegelaten.

De helpdesk van Huawei is teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Knupoltor Ik zal @Verwijderd ook even voor je taggen, wellicht dat die nog iets voor je kunnen betekenen.

Er zijn toch vast wel mensen die je kent die een SD adapter hebben?

Heb je een patroon op je laptop? Want dan zou je dat patroon kunnen proberen in te typen via de cijfers:
1 2 3
4 5 6
7 8 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
ik heb even bij een kennis de micro sd kaart via een adapter in zijn imac kunnen plaatsen, maar helaas detecteerde deze de kaart niet. Andere sd kaarten herkent hij wel. Vreemd gedoe toch. Als ik hem daarna wederom in men p8 plaats dan krijg ik onmiddellijk de vraag voor wachtwoord sd kaart.

Iemand die weet of je het bestand mmcstore enkel kan vinden via een geroote p8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!
Ik zit sinds 2 weken ook met dit probleem, heel lastig. Heb je ondertussen een oplossing gevonden?
Ik heb ook een Huawei, dus misschien ligt het daaraan?
Het enige dat ik heb geprobeerd is de SD kaart te wissen, de gsm gaf aan dat je dan je ww zou kunnen herinstellen. Zonder succes btw, want daarna deed hij gewoon hetzelfde. Die sd kaart is dus ook niet te redden, want nu is hij zogezegd leeg, maar kan ik er ook niets meer bij opzetten want mijn gsm doet alsof hij er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dit probleem ook sinds een week. Precies bij het begin van mijn vakantie! 😭😭. Heb ook al van ales geprobeerd voor zover mogelijk op vakantie. Kan de SD kaart er nu niet uit krijgen. Heb momenteel ook geen PC ter beschikking om iets te proberen. Weet iemand hoe je dit kunt verhelpen?

Groet, Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn schoonvader zit sinds enkele dagen ook met dit probleem.
Gsm vraagt wachtwoord SD kaart, maar heeft er nooit één ingegeven.
Heeft ook een Huawei, maar een P9 model.
SD kaart met kaartlezer aangesloten op computer en laptop, maar reageert nergens.

Iemand al antwoord op onze vraag?

mvg,
Rsse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
voor het dossier bouwen: ik heb hetzelfde issue met een micro sdcard die nergens in gelezen kan worden. ook niet met ultimate boot cd. ik heb parted magic open, er wordt geen drive gezien die gekoppeld kan worden.
ook wij gebruiken huawei devices. wanneer ik de micro sdcard in de tablet stop, wordt de sdcard gelijk herkend, maar moet ik ook een password ingeven. Welke ik uiteraard niet heb/weet...

het lijkt een huawei ding te zijn. Of het lijkt een element te zijn waarbij blijkbaar enkel bij huawei apparaten een password gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij is dat mmcstore dingetje een Symbian dingetje trouwens, en geen Android-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WARF!END
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 17:40
Ik heb sind kort ook met mijn Huawei ditzelfde probleem ondervonden. Is er toevallig al een oplossing bekent? Kan nergens anders info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo lees, in combinatie met dat de kaarten ook op geen enkele manier herkend worden in andere apparaten dan lijkt het eerder of de kaart beschadigd is. Of dat Huawei een software update heeft gedaan die fubar is gegaan.

Heeft iemand al geprobeerd (die kan leven zonder de data die erop staat), om de SD kaart met een computer bijvoorbeeld te formatteren en dus te wipen, vraagt het ding dan nog steeds om een wachtwoord?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 16:45 ]

Pagina: 1