Vraag

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 17:55
Hi,

ik heb al zeer geruime tijd beneden een PCH A-400. Tot volle tevredenheid. Op deze A-400 kijken we films en series en houden we netjes bij wat we al gezien hebben (de media staat op een Synology NAS en bij een remote share wordt helaas niet automatisch geregistreerd dat een item al is bekeken, dit werkt alleen bij een interne HDD).

Boven heb ik nu een Raspberry Pi met OpenElec. Alleen werkt die weer met een aparte GUI en hanteert die weer een aparte DB zodat je weer niet weet waar je gebleven bent.

Is er niet iets voor de RPi wat samenwerkt met Yamj op de A-400, of in ieder geval met die DB? Ik zit al te denken om anders een 2e hands A-400 boven te plaatsen, maarja dat is dan weer zonde van de RPi :)

¯\_(ツ)_/¯

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou het niet handiger zijn om een tweede Pi te regelen en de PCH met pensioen te sturen?

Alle media op de NAS met een gedeelde bibliotheek die door de Kodi-machines aangesproken wordt. Zo kun je perfect bijhouden wat je gezien heb. Zelfs als je beneden stopt met kijken, kun je boven exact op hetzelfde punt weer verder gaan.

Heb ik thuis ook staan (met 2 NUCs, maar het principe is exact hetzelfde) en dit werkt echt ideaal.

• M.v.Veelen
Hmmmm....ik heb nog wel een ongebruikte RPi 2b liggen om die setup te testen ..... dat is misschien nog wel een goed idee. En dan de DB op de NAS? Kun je de locatie van de DB instellen eigenlijk in OpenElec? Heb die optie nog niet gezien eigenlijk.

¯\_(ツ)_/¯

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
OpenELEC is Kodi dus dat werkt. Voordat ik 2 NUCs had, werkte ik ook met een Pi op de bovenverdieping.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:13
http://kodi.wiki/view/Syncing_and_sharing hier staat de opties om een gedeelde bibliotheek te maken.

Ik heb zelf de database op mijn Synology lopen (de 2e optie op de wiki), hier hangen 3 Raspberries aan, een van de 3 scant alles om de 4 uur en ruimt ook op (XBMC library auto update plugin), de andere 2 nemen dit gewoon over.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 05-07-2017 12:42 ]

• M.v.Veelen
Ik ga er morgen eens mee aan de slag :) Thnx !

¯\_(ツ)_/¯

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:13
Gelukt?

• M.v.Veelen
:) Nog geen moment de tijd voor gehad helaas. Ik hoop donderdag voor mezelf te kunnen knutselen.

¯\_(ツ)_/¯

• M.v.Veelen
Het is allemaal anders gegaan dan ik van plan was: heb een goedkope A-400 extra erbij. Dus eentje boven en eentje beneden. De media staat op m'n Synology en nu moet ik zien uit te vogelen hoe ik de DB op de NAS terecht kan laten komen en dan vervolgens delen met beide A-400's.
De media staat in:

/volume1/SERIES
/volume1/MOVIES

Inmiddels wel al een nmj_database folder aangemaakt met daarin alle media, maar die staat in /volume1/MOVIES, dus:

/volume1/MOVIES/nmj_database

En die kan ik alleen openen door een snelkoppeling op de PCH die de onboard YAMJ opent. Op zich werkt dat, maar is denk ik niet zoals het hoort.

Ander probleem is dat ik 'm op de andere PCH ook moet zien te openen.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben, dan houd ik me warm aanbevolen :)

Edit:

Grotendeels opgelost door deze tutorial te volgen: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=68616

Nu alleen nog op de 2e A400 de database zien te openen.

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-07-2017 19:59 ]

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1