Videokaart valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 942065

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week voor het eerst mijn eigen computer in elkaar gezet. Nu heb ik het probleem dat mijn videokaart uitvalt wanneer ik ga gamen. Ik had eerst als voeding de corsair vs series vs550, ik dacht dat het daar aan lag dus toen heb ik een nieuwe voeding gekocht (Seasonic G-series 450 watt). Alleen met deze nieuwe voeding is het probleem niet opgelost :/, de videokaart valt nogsteeds uit wanneer ik ga gamen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar de videokaart blijft uitvallen.
Beeld gaat alleen uit en geeft aan dat er geen kabel is aangesloten terwijl dat wel zo is, geluid blijft wel aan. Ik heb de 6 pins in mijn videokaart zitten en de 8 pins in mijn moederbord.

Dit is mijn computer:

voeding: Seasonic G-series 450 watt
Videokaart: msi gtx 1060 6gt ocv1
Moederbord: asus prime b250-plus
Processor: intel core i5-7600
Ram: Kingston HyperX FURY - DDR4 8 GB
Harde schijf: WD Blue WD10EZEX
ssd: Kingston A400 SDD

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem :(

Hessel

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 942065 op 05-07-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Wat worden de temperaturen van de videokaart? Is deze genoeg gekoeld?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe weet je dat het de videokaart is die uitvalt? En niet een ander onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb je wel de 6 pins aansluiting aangesloten op je videokaart?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

En de 8 pins op je moederbord? Valt alleen je beeld weg, of stopt heel je computer met werken? Ik denk dat een beetje meer gedetailleerde informatie wel nodig is.

[ Voor 68% gewijzigd door Skarloc op 05-07-2017 10:03 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Hoe lang blijft Furmark draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:56:
Als ik de videokaart eruit haal doet de computer het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Skarloc schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:02:
En de 8 pins op je moederbord? Valt alleen je beeld weg, of stopt heel je computer met werken? Ik denk dat een beetje meer gedetailleerde informatie wel nodig is.
8 pins zit in mijn moederbord en het beeld valt alleen weg, geluid is er nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Als ik de videokaart eruit haal doet de computer het wel gewoon
Bedoel jij dat jij dan wel kan gamen? Ik betwijfel dat, dus we gaan er niet van uit dat het perse de videokaart is die uitvalt, er kan nog steeds een ander onderdeel de oorzaak zijn door problemen zoals hitte of stabiliteit. Gaming lokt dit wel eens uit, gewoon het OS gebruiken echter niet.

Vertel ons even welk symptoom dat jij effectief ziet, en kijk ook even in de logboeken of daar een nuttige foutmelding staat vermeld, dit staat ons toe jou beter te kunnen helpen. Eventuele stress tests zonder en met de videokaart kunnen hier ook verdere uitsluiting brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet precies waar ik naar moet kijken maar zou 16 seconden kunnen? want toen viel het beeld weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TaraWij schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Bedoel jij dat jij dan wel kan gamen? Ik betwijfel dat, dus we gaan er niet van uit dat het perse de videokaart is die uitvalt, er kan nog steeds een ander onderdeel de oorzaak zijn door problemen zoals hitte of stabiliteit. Gaming lokt dit wel eens uit, gewoon het OS gebruiken echter niet.

Vertel ons even welk symptoom dat jij effectief ziet, en kijk ook even in de logboeken of daar een nuttige foutmelding staat vermeld, dit staat ons toe jou beter te kunnen helpen. Eventuele stress tests zonder en met de videokaart kunnen hier ook verdere uitsluiting brengen.
Als ik de videokaart eruit haal en de hdmi in mijn moederbord stop kan ik wel gamen ja maar met slechte graphics. Het scherm blijft wel aan als ik niet game dus het zou inderdaad kunnen liggen aan de hitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen? En hoe heet wordt de videokaart idle en vlak voor 'ie uitvalt?

(graag je post editten i.p.v. een 2e plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LordSinclair schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:52:
Wat worden de temperaturen van de videokaart? Is deze genoeg gekoeld?
Ik gebruik het programma speedfan en daarop staat dat de gpu 29°C is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aikon schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:40:
Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te testen? En hoe heet wordt de videokaart idle en vlak voor 'ie uitvalt?

(graag je post editten i.p.v. een 2e plaatsen)
Waar kan ik zie hoe heet de videokaart word vlak voordat ie uitvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TERW_DAN schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:56:
Aangezien de monitor aangeeft dat er geen kabel is aangesloten en het geluid wel doorgaat, kun je best redelijk concluderen dat de videokaart in elk geval geen output meer geeft.
Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:53:
Waar kan ik zie hoe heet de videokaart word vlak voordat ie uitvalt?
Dat kan met Speedfan dan toch? ;) Ook ben ik wel even benieuwd of alles qua voeding goed aangesloten is. Heb je daar wellicht een foto van? Als dat verder allemaal goed is aangesloten, kun je bij de winkel waar je de videokaart hebt gekocht een ticket aanmaken voor garantie. Ik zou niet de fabrikant direct contacteren. Mocht je in de toekomst dan weer garantie nodig zijn en dan wel via de winkel laten lopen, dan mogen ze dat weigeren. ;)

Ik zou dan enkel de fabrikant pas contacteren, als je daarover afspraken hebt gemaakt / contact over hebt gehad met de winkel.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:56:
[...]
Aangezien de monitor aangeeft dat er geen kabel is aangesloten en het geluid wel doorgaat, kun je best redelijk concluderen dat de videokaart in elk geval geen output meer geeft.
[...]
Dat kan met Speedfan dan toch? ;) Ook ben ik wel even benieuwd of alles qua voeding goed aangesloten is. Heb je daar wellicht een foto van? Als dat verder allemaal goed is aangesloten, kun je bij de winkel waar je de videokaart hebt gekocht een ticket aanmaken voor garantie. Ik zou niet de fabrikant direct contacteren. Mocht je in de toekomst dan weer garantie nodig zijn en dan wel via de winkel laten lopen, dan mogen ze dat weigeren. ;)

Ik zou dan enkel de fabrikant pas contacteren, als je daarover afspraken hebt gemaakt / contact over hebt gehad met de winkel.
Hoe kan ik fotos toevoegen op tweakers :) ik ben nog een beginner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:53
Het makkelijkst is gewoon een linkje van een img upload site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:04:
Hoe kan ik fotos toevoegen op tweakers :) ik ben nog een beginner :D
Hier staat wat over in de FAQ, maar ik zou de afbeeldingen uploaden naar bijvoorbeeld www.imgur.com (gratis dienst) en die linkjes hier in het topic zetten is oke, anders de directe link naar de afbeelding in de img-tags zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CH40S schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Hier staat wat over in de FAQ, maar ik zou de afbeeldingen uploaden naar bijvoorbeeld www.imgur.com (gratis dienst) en die linkjes hier in het topic zetten is oke, anders de directe link naar de afbeelding in de img-tags zetten. :)
https://m.imgur.com/a/GE9y7 hier heb ik een paar fotos van mijn voeding, misschien een beetje slordig omdat ik het nog niet helemaal ingebouwd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 15:31
Waarom zit je kaart helemaal in het onderste slot? Voor de rest kan 1-2-3 niet iets zien wat er mis zou zijn.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:51
Zou sowieso die voeding eens in de kast schroeven, of op zijn zijkant leggen. Volgens mij ligt deze nu met zijn fan op de tafel? Dan krijgt deze sowieso geen frisse lucht...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:28
GoldenBatt schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:55:
Zou sowieso die voeding eens in de kast schroeven, of op zijn zijkant leggen. Volgens mij ligt deze nu met zijn fan op de tafel? Dan krijgt deze sowieso geen frisse lucht...
Klopt, ongelooflijk dat de TS dat niet doorheeft..

Ander videokaart slot al geprobeerd? Andere monitor? Wat zijn je temps op moment dat ie uitvalt?

[ Voor 12% gewijzigd door YaYo86 op 05-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 11:45
Ik zou de temperatuur eens controleren met Speedfan (of een ander programma) in rust en tijdens gamen.

Verder vind ik het bijzonder dat je alles half in hebt gebouwd en gaat gamen. Het zit niet voor niets normaal in een kast. De voeding zou ik frisse lucht gunnen en een SSD los aan een kabel bungelend is ook niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:28
Rockabilly_1991 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:01:
Ik zou de temperatuur eens controleren met Speedfan (of een ander programma) in rust en tijdens gamen.

Verder vind ik het bijzonder dat je alles half in hebt gebouwd en gaat gamen. Het zit niet voor niets normaal in een kast. De voeding zou ik frisse lucht gunnen en een SSD los aan een kabel bungelend is ook niet gewenst.
Is opzich geen probleem om even een test run te doen.. Voeding sowieso wel omdraaien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-05 11:45
YaYo86 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Is opzich geen probleem om even een test run te doen.. Voeding sowieso wel omdraaien inderdaad.
Offtopic. Om even een test te doen niet nee maar TS heeft gelijk games geïnstalleerd en gestart. Aan testen denk ik Windows starten, Memtest, stresstest en als dat goed gaat alles vast zetten en verder installeren.
Maar dat kan mijn manier van werken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Rockabilly_1991 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:01:

Half inbouwen wil opzich prima, ik heb wel eens een lanner gezien die de voeding zelfs boven op de kast had gemonteerd (gozer spoorde niet, maar zijn build draaide wel). Ook een SSD los laten liggen wil prima, mijn oude intel heeft alle jaren lang los onder mijn voeding gelegen, zolang de kabel er goed in zit is er niks aan de hand. Tegenwoordig leeft deze in de HTPC en ook daar ligt hij los, dat ding leeft zich 2009 nog steeds...

Voor de TS: Zorg eerst eens dat je dat je jouwn hardware goed hebt liggen/zitten, en ga dan eens testen en kijken naar temperaturen. Zorg dus dat alle fans vrij liggen zoals die voeding! Misschien krijgt die het wel warm en gaat hij daarom wat "raars" doen waar de videokaart om plat gaat. Gezien het feit dat het de 2de voeding is misschien niet de oplossing, maar bevordelijk voor de leefensduur van je voeding is het niet!

Eigenlijk heeft de voorkeur wel om de kast gewoon dicht te maken, en fans er in te stoppen. Zie dat je een fan achter hebt, maar boven bijv niks. Die videokaart die je hebt blaast warme lucht niet naar achteren uit de kast, maar de kast in. Opzich geen probleem, maar zorg dat er airflow is. Nu maakt de videokaart warme lucht, en zolang er geen goede lucht verplaatsing is blijft de kaart in zijn eigen warme lucht hangen. Als de kast dicht is, trekt deze lucht uit de kast en en frisse lucht (doorgaans) aan de voorkant van de kast naar binnen. Nu draait die fan achter uit wel, maar die die trekt dus niet alles weg uit de kast. Je kan eventueel wel gewoon een grote fan naast de kast neer zetten zodat er tenminste lucht verplaatsing is rondom de kaart/systeem.

Tevens, het is eerder al opgemerkt, maar is er een reden dat de videokaart in het onderste slot zit? Opzich kan dit prima, maar met sommige borden is het bijv niet altijd een volledig 16X slot en heb je niet de volledig bandbreedte tot je beschikking...

Ik heb het maar even voor je uitgezocht (2 minuten googlen/manual lezen), Maar je kan die kaart het beste in het bovenste slot steken. Deze heeft de volledige 16x bandbreedte. De onderste draait op 4X, die deelt zijn band breedte met het M2(_1) slot...

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenBatt op 05-07-2017 12:23 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
batumulia schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:51:
Waarom zit je kaart helemaal in het onderste slot? Voor de rest kan 1-2-3 niet iets zien wat er mis zou zijn.
Op het bovendste slot deed de videokaart het helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Half inbouwen wil opzich prima, ik heb wel eens een lanner gezien die de voeding zelfs boven op de kast had gemonteerd (gozer spoorde niet, maar zijn build draaide wel). Ook een SSD los laten liggen wil prima, mijn oude intel heeft alle jaren lang los onder mijn voeding gelegen, zolang de kabel er goed in zit is er niks aan de hand. Tegenwoordig leeft deze in de HTPC en ook daar ligt hij los, dat ding leeft zich 2009 nog steeds...

Voor de TS: Zorg eerst eens dat je dat je jouwn hardware goed hebt liggen/zitten, en ga dan eens testen en kijken naar temperaturen. Zorg dus dat alle fans vrij liggen zoals die voeding! Misschien krijgt die het wel warm en gaat hij daarom wat "raars" doen waar de videokaart om plat gaat. Gezien het feit dat het de 2de voeding is misschien niet de oplossing, maar bevordelijk voor de leefensduur van je voeding is het niet!

Eigenlijk heeft de voorkeur wel om de kast gewoon dicht te maken, en fans er in te stoppen. Zie dat je een fan achter hebt, maar boven bijv niks. Die videokaart die je hebt blaast warme lucht niet naar achteren uit de kast, maar de kast in. Opzich geen probleem, maar zorg dat er airflow is. Nu maakt de videokaart warme lucht, en zolang er geen goede lucht verplaatsing is blijft de kaart in zijn eigen warme lucht hangen. Als de kast dicht is, trekt deze lucht uit de kast en en frisse lucht (doorgaans) aan de voorkant van de kast naar binnen. Nu draait die fan achter uit wel, maar die die trekt dus niet alles weg uit de kast. Je kan eventueel wel gewoon een grote fan naast de kast neer zetten zodat er tenminste lucht verplaatsing is rondom de kaart/systeem.

Tevens, het is eerder al opgemerkt, maar is er een reden dat de videokaart in het onderste slot zit? Opzich kan dit prima, maar met sommige borden is het bijv niet altijd een volledig 16X slot en heb je niet de volledig bandbreedte tot je beschikking...

Ik heb het maar even voor je uitgezocht (2 minuten googlen/manual lezen), Maar je kan die kaart het beste in het bovenste slot steken. Deze heeft de volledige 16x bandbreedte. De onderste draait op 4X, die deelt zijn band breedte met het M2(_1) slot...
In het bovendste slot doet de videokaart het op een of andere manier helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:47:
[...]

In het bovendste slot doet de videokaart het op een of andere manier helemaal niet
Probeer dan de kaart eens in een ander systeem, of een andere videokaart in dat slot. Werkt het dan wel?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:45:
[...]

Wellicht dat je in je bios nog moet selecteren dat de PCI-e de primaire kaart is.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meestal is het bovenste PCIE slot de snelste en dus het interessantste voor de videokaart. Als daarin de PC helemaal niets doet, is wellicht het moederbord defect. Test daarom de GPU even in een andere PC als je daartoe gelegenheid hebt. Dan kun je uitsluiten of het probleem daadwerkelijk in de GPU zit. Is dat niet het geval, dan zou ik het moederbord ter garantie bij de winkel aanbieden en niet de GPU. ;)
Skarloc schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:56:
Wellicht dat je in je bios nog moet selecteren dat de PCI-e de primaire kaart is.
Dat zegt alleen wat hij als eerste moet initialiseren voor beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:12
Probeer je GPU eens in de bovenste slot (zoals aanbevolen in de handleiding) en prik je HDMI op de onboard hdmi poort van je moederbord. Mogelijk kan je dan in de bios zien of de GPU geïnitialiseerd wordt door het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

a.boogerd schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:22:
Probeer je GPU eens in de bovenste slot (zoals aanbevolen in de handleiding) en prik je HDMI op de onboard hdmi poort van je moederbord. Mogelijk kan je dan in de bios zien of de GPU geïnitialiseerd wordt door het moederbord.
Dan zou de GPU het nu ook niet mogen doen, terwijl de TS nu prima even kan gamen en later pas zwart beeld krijgt. Welk PCIE slot het exact is, maakt namelijk niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
CH40S schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:31:
[...]
Dan zou de GPU het nu ook niet mogen doen, terwijl de TS nu prima even kan gamen en later pas zwart beeld krijgt. Welk PCIE slot het exact is, maakt namelijk niet uit.
[...]
Dat de bovenste slot niets doet is mijn inziens geen goed teken en niet normaal. Mogelijk heeft het ene met het andere te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die bios instelling waarover gesproken wordt zegt alleen iets over wat als eerste geïnitialiseerd moet worden om beeld te krijgen. Bij PCIE maakt het dan niet uit waar de gpu op het moederbord zit. Getuige dat dit slot wel werkt. Beste test op het moment is testen in andere PC of met ander moederbord. Dan sluit je uit waar het probleem exact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Probeer dan de kaart eens in een ander systeem, of een andere videokaart in dat slot. Werkt het dan wel?
Ik heb geen andere videokaart of een ander computer om het op te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zoals gezegd kun je de videokaart beter in het bovenste PCI Express slot plaatsen, die is daar voor bedoelt, de andere is daar een stuk minder geschikt voor. Als die daar niet in werkt is er sowieso iets goed mis met het systeem.

Ik zie ook dat je geen afstandsbusjes gebruikt bij sowieso de twee middelste gaten van het moederbord. Toevallig misschien meerdere plaatsen vergeten of op plaatsen wel geplaatst waar ze niet horen? Dit kan namelijk kortsluiting veroorzaken en kan prima je nieuwe moederbord en/of videokaart slopen. Dat is een beetje zonde van je geld..

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

rdejongjr

Gnome

Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:53:
[...]

Ik heb geen andere videokaart of een ander computer om het op te testen
Thanx voor de plaatjes.
Niemand opgemerkt dat de stock intel koeler gewoon los zit? (NIET met de pijltjes mee draaien). Geen wonder dat hij uitvalt.

En voordat iedereen mekkert ja maar zonder gpu blijft hij wel draaien; pas wanneer de gpu er in zit moet de cpu moeite doen om die ook steeds van informatie te voorzien.

En zoals meerdere mensen al aangaven, verneuk zon mooie s340 nou niet door het halfbakken in elkaar te steken, die busjes schroefjes en tiwraps zitten er niet voor niets bij.

[ Voor 14% gewijzigd door rdejongjr op 05-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd, loop alles na en monteer alles juist voor je het systeem gebruikt. Het is niet van plug dit maar hier en daar een schroefje etc., alles goed monteren !
Voor je het weet sloop je meer als je denkt, en daar gaan je spaarcentjes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rdejongjr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Thanx voor de plaatjes.
Niemand opgemerkt dat de stock intel koeler gewoon los zit? (NIET met de pijltjes mee draaien). Geen wonder dat hij uitvalt.

En voordat iedereen mekkert ja maar zonder gpu blijft hij wel draaien; pas wanneer de gpu er in zit moet de cpu moeite doen om die ook steeds van informatie te voorzien.

En zoals meerdere mensen al aangaven, verneuk zon mooie s340 nou niet door het halfbakken in elkaar te steken, die busjes schroefjes en tiwraps zitten er niet voor niets bij.
Ik zal even kijken naar de intel koeler, alleen ik heb hem nu even zo in elkaar gezet zodat ik alles weer makkelijk los kan maken ;) als hij het weer doet zet ik hem netjes in elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:55:
Jaa die heb ik omgedraait nu alleen het werkt nogsteeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Zoals anderen al gezegd hebben;
Kun je jouw CPU koeler er zo af trekken zonder aan de pushpins te draaien? Duw dan de push pins van je CPU koeler in ieder geval even vast? Dat ding is gebaseerd op warmte overdracht tussen CPU en koeler, als deze niet vast zit kan er loze ruimte tussen zitten waardoor de CPU zijn warmte niet goed over kan geven aan de koeler. Dit kan sowieso al instabiliteit en problemen veroorzaken.

GFX kaart in bovenste slot. Als deze daarin sowieso niet werkt is er toch echt gigantisch iets mis met je moederbord. Zit er een speakertje bij je mobo inbegrepen en heb je die aangesloten? Als je GFX kaart in het eerste slot zit en iets klopt niet zou hij moeten gaan piepen. De kort-lang piepjes moeten aangeven waar het probleem zou zitten.

Plaats alle spacers van je moederbord op de juiste plekken. Ik zie dat je extra spacers aan de rechter kant van je moederbord hebt zitten. Vaak is er op de backplate ruimte voor meerdere spacers om meerdere formaten moederborden te kunnen bevestigen. Zit er toevallig niet eentje onder je moederbord waar geen gaatje is om een schroef doorheen te draaien? Zo ja dan heb je dikke kans dat er kortsluiting is tussen je moederbord en spacer. Raar dat je PC het dan nog wel doet, maar ik ben vreemdere zaken tegen gekomen. Ook al doet je PC het wel, dit betekend niet dat er geen permanente schade is ontstaan en je mobo alsnog compleet overlijd..

Stop je latje geheugen eens in het meest linkse slot? Dit is sowieso slot 1 waar je officieel gesproken zou moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:06:
Zoals gezegd kun je de videokaart beter in het bovenste PCI Express slot plaatsen, die is daar voor bedoelt, de andere is daar een stuk minder geschikt voor. Als die daar niet in werkt is er sowieso iets goed mis met het systeem.

Ik zie ook dat je geen afstandsbusjes gebruikt bij sowieso de twee middelste gaten van het moederbord. Toevallig misschien meerdere plaatsen vergeten of op plaatsen wel geplaatst waar ze niet horen? Dit kan namelijk kortsluiting veroorzaken en kan prima je nieuwe moederbord en/of videokaart slopen. Dat is een beetje zonde van je geld..
Weet je misschien een reden waarom het bovendste slot niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
Start je pc helemaal niet op met de GPU in de bovenste slot? Of geeft de GPU geen beeld?

In het tweede geval kan je vaak wel via de HDMI op je moederbord in je bios komen. Met de GPU natuurlijk wel in het bord in de eerste slot. Kijk dan even na of je GPU wordt herkend in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Weet je misschien een reden waarom het bovendste slot niet werkt?
Alles nu goed aangesloten? Dus nu wel de CPU koeler vast en de afstandsbusjes op de juiste plaats?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ScytheNL schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:41:
Zoals anderen al gezegd hebben;
Kun je jouw CPU koeler er zo af trekken zonder aan de pushpins te draaien? Duw dan de push pins van je CPU koeler in ieder geval even vast? Dat ding is gebaseerd op warmte overdracht tussen CPU en koeler, als deze niet vast zit kan er loze ruimte tussen zitten waardoor de CPU zijn warmte niet goed over kan geven aan de koeler. Dit kan sowieso al instabiliteit en problemen veroorzaken.

GFX kaart in bovenste slot. Als deze daarin sowieso niet werkt is er toch echt gigantisch iets mis met je moederbord. Zit er een speakertje bij je mobo inbegrepen en heb je die aangesloten? Als je GFX kaart in het eerste slot zit en iets klopt niet zou hij moeten gaan piepen. De kort-lang piepjes moeten aangeven waar het probleem zou zitten.

Plaats alle spacers van je moederbord op de juiste plekken. Ik zie dat je extra spacers aan de rechter kant van je moederbord hebt zitten. Vaak is er op de backplate ruimte voor meerdere spacers om meerdere formaten moederborden te kunnen bevestigen. Zit er toevallig niet eentje onder je moederbord waar geen gaatje is om een schroef doorheen te draaien? Zo ja dan heb je dikke kans dat er kortsluiting is tussen je moederbord en spacer. Raar dat je PC het dan nog wel doet, maar ik ben vreemdere zaken tegen gekomen. Ook al doet je PC het wel, dit betekend niet dat er geen permanente schade is ontstaan en je mobo alsnog compleet overlijd..

Stop je latje geheugen eens in het meest linkse slot? Dit is sowieso slot 1 waar je officieel gesproken zou moeten beginnen.
Mijn cpu koeler zit nu vast en ik heb het latje in het linkse slot gezet. Mijn videokaart doet het niet in het bovendste slot dus ik denk dat het dan aan mijn moederbord ligt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03-2020

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Mijn cpu koeler zit nu vast en ik heb het latje in het linkse slot gezet. Mijn videokaart doet het niet in het bovendste slot dus ik denk dat het dan aan mijn moederbord ligt :'(
Heb je een speakertje en zo ja sluit deze aan op je moederbord (kijk in de handleiding waar). Zijn er piepjes? kijk in de handleiding van je moederbord wederom. Hier staat meestal wat in over wat de piepjes betekenen.

Hoe zit het met de andere zaken zoals ik en bijv. -The_Mask- hebben aangegeven? Zitten er afstandsbusjes waar ze niet horen? Graag je moederbord los/eruit halen en de gaten in het moederbord vergelijken met waar er busjes zitten.

Je komt er alleen zo goed als zeker achter als je alles bekijkt en uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

rdejongjr

Gnome

Anoniem: 942065 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:09:
[...]
Mijn videokaart doet het niet in het bovendste slot dus ik denk dat het dan aan mijn moederbord ligt :'(
Hmm, als hij het zelfs niet doet wanneer hij los is opgebouwd op bijv. een kartonnen doos ben ik benieuwd hoe het socket er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 16:55
Waar woon je? Als het in het noorden van het land is (Groningen/Drenthe) wil ik best even langskomen om te kijken of ik kan helpen.
Pagina: 1