Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 15:45

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals de titel al aangeeft, zit ik met een probleem met een iPhone 5s van mijn schoonvader. Normaal gesproken kom ik er met behulp van Google wel uit, maar dit keer sta ik echt voor een raadsel.

Volgens zeggen heeft hij de telefoon geüpdate is er toen iets mis gegaan. De telefoon is uitgevallen en laat alleen nog maar dit scherm zien:

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/d1yeucqwx/iphone6-ios9-recovery-mode-screen.jpg

Simpel zou je zeggen. Hij zit in recovery mode, gewoon verbinden met een computer, herstellen via iTunes en klaar is Kees. Niet dus. Wat ik ook probeer, ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Het probleem zit hem (denk ik) in het feit dat de laptop de iPhone niet herkent.

Allereerst heb ik de iPhone verbonden met mijn macbook, maar ik kreeg hem niet te zien in iTunes. Ik heb gecontroleerd bij systeeminformatie of de USB poort hem wel ziet, maar dit is niet het geval. Daarna heb ik geprobeerd om de telefoon in DFU modus te zetten en te verbinden, maar ook dan ziet de macbook de iPhone niet. Op dat moment gaf ik de kabel de schuld.

Vervolgens heb ik een andere (authentieke) kabel gepakt, maar nog steeds zag de Macbook hem niet en kon ik de iPhone dus niet herstellen via Itunes. Daarna heb ik het geprobeerd in Windows 10. Ik heb iTunes gedownload en vers geïnstalleerd. Ik heb de iPhone aangesloten, maar nog steeds ziet iTunes hem niet. Wel hoor ik het deuntje van Windows dat er een apparaat is aangesloten, maar iTunes ziet de iPhone niet. Ook krijg in de melding: "USB device nog recognized. The last USB device you connected to this computer malfuctioned, and Windows does not recognize it".

Als ik in apparaatbeheer kijk, dan zie ik dat hij de iPhone aangeeft als Unknown device en herinstalleren van de drivers helpt ook niet. Hij geeft dan aan dat de laatste versie al geïnstalleerd is. Op dit moment heb ik mijn schoonvader maar een andere reservetelefoon gegeven, maar het feit dat ik niet weet wat de oorzaak is, frustreert mij aardig.

Mijn vraag
Zijn er meer Tweakers die dit probleem hebben opgelopen en die hier eventueel een oplossing voor hebben? Ik begin steeds meer te twijfelen aan het feit dat dit een software probleem is. Is dit misschien een hardware probleem? Defecte moederbord, accu, lightning port?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 5s. Ik gok de 16gb versie. Welke firmware erop stond is onbekend, maar het lijkt me dat hij werd geüpdate van de een na laatste versie, naar de laatste versie. In ieder geval geen beta versie.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Kijk eens of er geen opgehoopt stof in de oplaad poort zit. Hierdoor kan het wel eens gebeuren dat de telefoon nog wel oplaad maar niet gezien wordt door de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:58
Heb je deze stappen al doorlopen? https://support.apple.com/en-us/HT201263

Is de telefoon eerder gerepareerd? Indien positief, door wie/wat, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 05-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
rb0wag schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:36:
Kijk eens of er geen opgehoopt stof in de oplaad poort zit. Hierdoor kan het wel eens gebeuren dat de telefoon nog wel oplaad maar niet gezien wordt door de computer.
Dat is wel een goede. Ik zag gisteravond zo snel geen stof, maar heb niet met een zaklamp gekeken. Zal daar vanavond even goed naar kijken.
oohh schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:45:
Heb je deze stappen al doorlopen? https://support.apple.com/en-us/HT201263

Is de telefoon eerder gerepareerd? Indien positief, door wie/wat, etc.
Die stappen heb ik inderdaad al doorlopen. Ik kom alleen niet verder dan stap 4. Die melding krijg ik niet eens, aangezien de laptop de iPhone niet herkend.

Verder is hij volgens mij wel eens gerepareerd. Het scherm is een tijdje geleden vervangen (half jaartje geleden, volgens mij). De telefoon heeft het daarna altijd goed gedaan en de problemen treden pas op nadat er iets mis is gegaan met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 13:35

job

usb2 poort geprobeerd?
Ik heb het zelfde probleem (het niet herkennen in recovery) ooit gehad icm een usb3 poort. Kiezen van een usb2 poort lostte dit toen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
BeToBe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Dat is wel een goede. Ik zag gisteravond zo snel geen stof, maar heb niet met een zaklamp gekeken. Zal daar vanavond even goed naar kijken.

[...]

Die stappen heb ik inderdaad al doorlopen. Ik kom alleen niet verder dan stap 4. Die melding krijg ik niet eens, aangezien de laptop de iPhone niet herkend.

Verder is hij volgens mij wel eens gerepareerd. Het scherm is een tijdje geleden vervangen (half jaartje geleden, volgens mij). De telefoon heeft het daarna altijd goed gedaan en de problemen treden pas op nadat er iets mis is gegaan met een update.
Niet kijken met een zaklamp maar even voorzichtig met een tandenstoker door de poort gaan, omdat dit stof aangedrukt word door de stekker is het moeilijk te zien.
Maar lees ook dat scherm al eens vervangen is dus wellicht dat de dock connector op moederbord even opnieuw erop geklikt moet worden. Deze zit onder het plaatje waar ook de accu connector zit. Wel eerst accu even los koppelen als je die connector eraf haalt en weer monteert, pas dan weer accu aansluiten.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe

BeToBe

Privacy jurist

Topicstarter
rb0wag schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:36:
job schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:57:
usb2 poort geprobeerd?
Ik heb het zelfde probleem (het niet herkennen in recovery) ooit gehad icm een usb3 poort. Kiezen van een usb2 poort lostte dit toen op.
Zojuist geprobeerd om de oplaad poort stofvrij te maken en om gebruik te maken van USB 2.0, maar helaas. Mocht niet baten..

Van de week maar even proberen om de iPhone los te schoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
lijkt op een hardwareprobleem, aangezien meerdere computers/ kabels hetzelfde probleem geven. mogelijk is de lightning aansluiting op het logic board kapot, maar heb geen idee hoe je dat gaat fixen.

wellicht via Apple zelf ns proberen, if een goede iphone hardware reparateur.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 21:11
Of vind eens een MacBook ipv een Windows bak, geen grap vaker gehad Windows no go met herstellen of herkennen iPhone MacBook geen enkel Probleem

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
SpoekGTi schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:17:
Of vind eens een MacBook ipv een Windows bak, geen grap vaker gehad Windows no go met herstellen of herkennen iPhone MacBook geen enkel Probleem
Ahem: "Allereerst heb ik de iPhone verbonden met mijn macbook…". Eerst het topic lezen kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

BeToBe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:43:

Vervolgens heb ik een andere (authentieke) kabel gepakt, maar nog steeds zag de Macbook hem niet en kon ik de iPhone dus niet herstellen via Itunes. Daarna heb ik het geprobeerd in Windows 10. Ik heb iTunes gedownload en vers geïnstalleerd. Ik heb de iPhone aangesloten, maar nog steeds ziet iTunes hem niet. Wel hoor ik het deuntje van Windows dat er een apparaat is aangesloten, maar iTunes ziet de iPhone niet. Ook krijg in de melding: "USB device nog recognized. The last USB device you connected to this computer malfuctioned, and Windows does not recognize it".

Als ik in apparaatbeheer kijk, dan zie ik dat hij de iPhone aangeeft als Unknown device en herinstalleren van de drivers helpt ook niet. Hij geeft dan aan dat de laatste versie al geïnstalleerd is. Op dit moment heb ik mijn schoonvader maar een andere reservetelefoon gegeven, maar het feit dat ik niet weet wat de oorzaak is, frustreert mij aardig.
Haak even wat later in. Moet toegeven dat ik na alles wat je al geprobeerd heb ook vrees voor een hardware issue.
Toch wel benieuwd hoe je hem opnieuw geïnstalleerd hebt in W10. Zelfs een iphone zonder issues wil door W10 nog wel eens niet juist herkend worden (dan staat hij echter onder "draagbare apparaten" in apparaatbeheer en niet zoals bij jou onder "onbekende apparaten").

Als je de drivers opnieuw probeert te installeren, probeer dan eens handmatig naar ze te verwijzen (dus niet automatisch door windows laten doen). Drivers staan in Program files (x86)\Common Files\Apple\ Mobile device support.
Wellicht lukt het dan alsnog. Hele kleine kans, want je macbook zou er al niet zo kritisch over moeten zijn maar ja, nooit geschoten, altijd mis.
Pagina: 1