Ik ben bezig met een tooltje om sportuitslagen om te zetten in standen (en er nog veel meer statistiek uit te halen). Nu heb ik per team alle gegevens (gespeelde wedstijden, gewonnen, gelijk, verloren, doelpunten voor en tegen en punten (in mindering). Deze gegevens heb ik een een array gestopt. nu wil ik eigenlijk de array standen sorteren op basis van de $pt (punten) en als het even kan als punten gelijk zijn op de volgende waarde.
De array die ik gebruik (zit in een lus waar de database gegevens opgehaalt en verwerkt worden.
Nu dacht ik op internet met array_multisort() de oplossing te hebben. Maar wat ik ook doe, hij sorteert alleen op naam van het team.
De sorteer code
Weet iemand of ik iets fout doe?, zou ik eigenlijk een andere functie moeten gebruiken of mijn data op een andere manier ordenen. Ik weet zeker dat hier al een keer iemand over na heeft gedacht en een oplossing voor mij heeft die ik zelf blijkbaar niet kan bedenken.
Ohja ik gebruik PHP.
Alvast bedankt.
De array die ik gebruik (zit in een lus waar de database gegevens opgehaalt en verwerkt worden.
PHP:
1
| $standen[] = array("team"=>$team, "gs"=>$gs, "gw"=>$gw, "gl"=>$gl, "vl"=>$vl, "v"=>$v, "t"=>$t, "pt"=>$pt, "pim"=>$pim); |
Nu dacht ik op internet met array_multisort() de oplossing te hebben. Maar wat ik ook doe, hij sorteert alleen op naam van het team.
De sorteer code
PHP:
1
| array_multisort($pnt, SORT_ASC, $gww, SORT_ASC, $standen); |
Weet iemand of ik iets fout doe?, zou ik eigenlijk een andere functie moeten gebruiken of mijn data op een andere manier ordenen. Ik weet zeker dat hier al een keer iemand over na heeft gedacht en een oplossing voor mij heeft die ik zelf blijkbaar niet kan bedenken.
Ohja ik gebruik PHP.
Alvast bedankt.