Toon posts:

Gpu upgraden van een kleine prebuild pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en alvast bedankt dat je dit leest.
Een jaar geleden heb ik een gebruikte pc van iemand gekregen, een HP compaq 8200 elite Small Form Factor.
Ik ben begonnen met het spelen van Counter Strike Global Offensive, deze game gebruikt meer cpu dan gpu.
Mijn pc heeft een i5-2500 en Intel HD graphics, maar door de zwakke graphics adapter krijg ik maar 50-60 fps.
Ik wil de gpu upgraden.
mijn vraag is dus of ik de gpu kan upgraden of ik een nieuwe pc moet kopen.

mvg

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 22:38
Hmm. Voedingen in dat soort systemen zijn doorgaans niet bijster ruim gedimensioneerd, maar wel vrij degelijk. een i5-2500 is prima en je zou meer dan voldoende op je 12V-lijn over moeten hebben om een GTX 1050 (al dan niet Ti) aan te sturen -zolang deze maar geen PCI-e power aansluiting nodig heeft.

Als CS:GO het enige is wat je spelen wil heb je aan pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1050 OC LP méér dan genoeg. Wil je voor een paar tientjes net even iets meer speelruimte hebben (vooral het extra VRAM biedt iets meer toekomstbestendigheid, IMO) is pricewatch: KFA2 50IQH8DSP2MK een betere keuze, wellicht.

Beide kaarten zouden prima moeten werken en met een i5-2500 nog best een paar jaartjes low/mid end speelplezier moeten kunnen opleveren.
Wacht vooral even af of er erg tegenstrijdige ervaringen met de voeding in dat specifieke systeem naar voren komen hier, maar volgens mij ben je voor €160 weer een paar jaartjes klaar :)

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 09:23
met een i5-2500 en een 1050 Ti heb je een minimale 266W voeding nodig (ervanuitgaande dat je een dvd speler en een hdd + mogelijke ssd hebt aangesloten: https://outervision.com/b/Eu7Svh) kijk eerst of je voeding voldoende is voordat je een gpu aanschaft

Verwijderd

genesis1650 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:28:
met een i5-2500 en een 1050 Ti heb je een minimale 266W voeding nodig (ervanuitgaande dat je een dvd speler en een hdd + mogelijke ssd hebt aangesloten: https://outervision.com/b/Eu7Svh) kijk eerst of je voeding voldoende is voordat je een gpu aanschaft
Je bron deugt niet, er is niet minimaal zoveel watt nodig voor een PC welke hooguit zo'n 150W zal verbruiken.