Toon posts:

[PC] geheugen en videokaart uitbreiden voor adobe première?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo allemaal! Ik heb zonet een camera gekocht! En heb er al een tijdje met liggen filmen. Nu heb ik de proefversie van adobe voor deze te testen. Als ik er een filmpje inzet is het geen probleem dan loopt die soepel maar als ik er dan een effect wil opzetten en nog een filmpje word het wat minder. Het scherm begint te laggen en vast te lopen. Omdat ik net een camera heb gekocht zou ik graag niet al te grote investeringen doen. Dus weten jullie of ik mijn geheugen kan uitbreiden en er een nieuwe videokaart kan insteken en dat dit een goede oplossing zal zijn voor men probleem? Over dit heb ik niet zoveel kennis :) mijn pc is al wel een Acer aspkre x3470. Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe première pro cc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het geheugen lijkt zo te zien uitbreidbaar tot 8 gb ram wat als spec op de site van adobe staat.
Mijn videokaart is een amd radeon hd 6550 deze staat niet bij de spec van adobe.

Ik heb eens geprobeerd lagere resolutie te filmen maar nadat ik meerdere filmpjes erin plaatst komt het probleem terug.
Ook de niet belangrijke applicaties heb ik allemaal gestopt ook dit heeft geen effect.

Alle reacties

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-02 11:53

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ligt het niet aan je cpu? Open taakbeheer en monitor je cpu useage

Review QNAP TS-230 NAS

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specs van je systeem? Meer geheugen is altijd handig (en ik ga er vanuit dat je daar erg weinig van hebt, als je het uit kunt breiden naar 8GB). Maar met een trage CPU ben je er natuurlijk nog niet.

Verwijderd

HD 6550 is de interne chip van een 1e generatie dualcore AMD APU. En ja, die zijn erg traag in computetaken en alleen geschikt voor office en browsen. Upgrade van geheugen en videokaart gaat je ook niet veel verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het beste is om voor een nieuwe pc te gaan zien? Met betere specs?

Dan ga ik eens wat rondsnuffelen en eens goed zoeken en dan als ik vragen heb een nieuw topic starten :) alvast bedankt voor men vraag te beantwoorden.

Wel nog snel een vraag:

Wat is het beste voor te video editen (1080p maar over een paar jaar 4k) een samengestelde pc of laptop? :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als 't inderdaad een dualcore APU is dan kom je er niet ver mee. Een fatsoenlijke quadcore met genoeg geheugen moet je al een eind op weg helpen. Maar dan zou ik wel echt kijken naar een midrange tot high-end systeem, en niet weer een budget-CPU zoals je nu hebt. Een leuke Ryzen of i5 zou ik toch wel als minimum nemen, wil je een beetje lekker videootjes kunnen editten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tip ik zal eens wat gaan rondsnuffelen.
Is het beste een pc of een laptop? Voor te video editen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hangt helemaal af van de specs. Het ene apparaat is niet zozeer beter dan de andere, al zul je waarschijnlijk voor hetzelfde geld meer PC hebben dan een notebook.
Pagina: 1