Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Processor voor eerste desktop

Pagina: 1
Acties:

• elijazz1991
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-12-2024
Dag tweakers,

Met een goede vriend samen ga ik mijn eerste desktop maken. Het hoeft allemaal niet spectaculair. We hebben een 1151 moederbord, 8 gig RAM en een behoorlijk oude videokaart. Oh en een mooie Lian-li budget behuizing (PC-K5W).

Ik ga er in ieder geval niet van uit dat er een cpu bottleneck komt. Toch wil ik wel graag een behoorlijk snelle processor. Nu ben ik na lang zoeken in dubio. Kan ik beter een tweedehands i5 sky lake kopen (6400, 7400), of een nieuwe i3 kaby lake (7100)?

Iemand ervaring met tweedehands processors, loop ik daar risico mee?

Alvast bedankt voor jullie wijsheid,

Elias

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Je zit op de laptio forums.
Je moet naar forum en dan desktopaankoopadvies voor dit.

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Je zit op de laptop forums.
Je moet naar forum en dan desktopaankoopadvies voor dit.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sowieso wat is 'niet spectaculair' en wat zijn de overige componenten die je wilt gaan gebruiken? (merk en type) Daarnaast wat wil je met de desktop doen en voor welke prijs wil je dit realiseren? Het doel van het bouwen van een desktop is eigenlijk (naast het budget) het belangrijkst.

Als je dat dus eerst wat duidelijker kunt opschrijven, kan er al een stuk beter advies gegeven worden. Want nu weten we niet wat die eerste desktop van jou moet kunnen. Ik kan je wel alvast een hint geven: een i3 is eigenlijk niet interessant meer. Je kunt beter een: pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed kopen. Dat is een i3 die iets lager geklockt is (0.4GHz) en een iets zwakkere GPU heeft. Daarnaast wil ik je zeker adviseren om een SSD te kopen. pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB is een prima SSD van 120GB. (misschien heb je wel meer nodig) Het mooie van een pentium ipv een i3 is dat je meteen de besparing in een SSD kunt stoppen. Daar ga je zeker meer aan hebben dan een i3 ipv een pentium.