Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vraag
Ik heb dus van het weekend Portal 1 & 2 gekocht op steam. Nu wil ik graag samen met mijn broertje Portal 2 in co-op spelen. Nu is het zo dat ik een laptop (clevo N550RC-GTX950m) heb waar ik 2 monitoren (Ilyama Prolite XB2483HSU-b2) op aansluit. (1 via VGA en 1 via HDMI) Mijn vraag;
Kan ik in co-op spelen met 2 monitoren. Dus mijn broertje ziet zijn deel op monitor 1 en ik zie mijn deel op monitor 2 ipv ieder de helft van de monitor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-2x monitoren (Ilyama Prolite XB2483HSU-b2) 1 via VGA, 1 via HDMI
-laptop Clevo N550RC-GTX950m (I7 6700hq, GTX950m, 8GB ram, windows 10 education, 500GB Seagate HDD, 275GB crucial mx300)
- Nvidia driver 382.05
- Intel driver 21.29.16.4664

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens mij wil ik mijn laptop laten denken dat 2 fysieke schermen 1 scherm is. Dus dan moet ik Nvidia surround gaan gebruiken. Het probleem is dat ik niet de opties heb die je in video's op youtube kunt zien, waardoor ik geen surround kan instellen.

Ik heb dus gegoogled, waarom ik die mogelijkheid niet heb. Volgens google ondersteunt een laptopkaart geen nvidia surround, omdat Nvidia optimus roet in het eten gooit. Op google vond ik dat ik iets met "collage intel" ofzo moet doen. (Iets in het configuratiescherm van Intel, waardoor 2 schermen 1 worden(?) (mijn Engels is nogal slecht)) Nou ja, die optie zie ik ook niet... Dus dan maar googlen of ik dat optimus uit kan zetten, maar dan kom ik alleen op forumberichten uit van boze mensen die dure laptops gekocht hebben en op intel hd graphics gamen.

Dus in het kort:
-Nvidia surround (om van 2 schermen 1 scherm te maken), krijg ik niet ingesteld. (bekend probleem met laptop)
-"Collage intel", krijg ik niet ingesteld
- Weet niet of het kan/verstandig is om optimus uit te zetten. (Game op AC, dus batterijduur boeit niet)

Hoop dat ik mijn verhaal en centrale vraag toch een beetje duidelijk heb opgeschreven, ondanks de lap tekst...

Oja, vergeten te vermelden, maar ik heb ook al DisplayFusion ipv Nvidia surround geprobeerd, maar DisplayFusion lijkt niet gemaakt te zijn voor mijn doel.

[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 04-07-2017 22:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Eerste youtubevideo is sowieso voor AMD, daar kan ik dus helaas niks mee. De tweede video heb ik geprobeerd. Maar ik loop vast op het moment dat ik "config.SoftTHconfig" moet openen. (op 4:25) Ik denk dat dat komt, omdat ik geen melding krijg, als ik portal open. ( wat volgens hem op 1:58 wel moet gebeuren)

Daarnaast redirect de link naar de thread op steam naar de discussieafdeling. (Dus niet naar de thread waar die naar zou moeten leiden) Ik ga nog proberen of ik de juiste thread kan vinden via google. Volgens mij heb ik verder precies gedaan wat ik volgens de video moet doen. Kan nog proberen met een windows 7 install of het aan windows 10 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Heb in ieder geval de multiplayer uitgespeeld. Dus het is nu niet meer zo belangrijk. Als ik tijd en zin heb, ga ik nog een keer proberen of het wel lukt met windows 7.