Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel i5 standaard koeler afmeting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• captain_ghost
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 20:44
Beste Tweakers,

Mijn vraag:
Wat is de afmeting van koeler van deze Intel I5 7500 boxed?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Of de standaard koeler in behoorlijke kleine behuizing past.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Al google gebruikt, er staat alleen reviews op.. maar geen afmeting van standaard koeler.

Mijn kennis vraagt dat aan mij. want hij wilt weten of de standaard koeler in deze kast past. Er staat dat de koeler 43mm hoogte mag hebben. Dus hoe hoog is de standaard koeler van Intel?

Captain_ghost

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

Alle reacties

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

In productreview: In Win Chopin Zilver review door Foritain staat dat een stock koeler ook prima past. Die zijn niet in echt in grote veranderd. Dus lijkt gewoon te gaan.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Zo te zien niet: https://pcpartpicker.com/...0-stock-cooler-dimensions

Dat in aanmerking nemende heb ik het geheel even in de pricewatch gegooid met als filters: Socket=1150,1151,1155,1156 en Hoogte<=40mm. Ik denk dat de Noctua NH-L9i de best passende optie is. Maar controleer wel even of je de juiste socket hebt, ik weet niet zeker welke socket de i5 7500 gebruikt.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Xudonax schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:21:
Zo te zien niet: https://pcpartpicker.com/...0-stock-cooler-dimensions

Dat in aanmerking nemende heb ik het geheel even in de pricewatch gegooid met als filters: Socket=1150,1151,1155,1156 en Hoogte<=40mm. Ik denk dat de Noctua NH-L9i de best passende optie is. Maar controleer wel even of je de juiste socket hebt, ik weet niet zeker welke socket de i5 7500 gebruikt.
De 7000 serie heeft LGA1151. Dus ja die noctua past prima.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Uit de review van foritan quote ik

"Inbouwen is een kwestie van het moederbord plaatsen en de kabels aan te sluiten, totaal niet spannend dus. Voor een koeler als deze is er uiteraard ruimte zat, maar ook een stock koeler past prima. Voor wat luxere processoren is het fijn dat je met de 43mm o.a. een Noctua L9 kwijt kan."

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen idee over welke stock koeler daar wordt gesproken, maar de boxed versie van een i5-7400 meet ± 52 mm hoog, vanaf de aanslag op het moederbord tot aan de bovenzijde van de koeler.

Testing, one, two ...

• captain_ghost
hardware-lover schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:54:
Geen idee over welke stock koeler daar wordt gesproken, maar de boxed versie van een i7-7400 meet ± 52 mm hoog, vanaf de aanslag op het moederbord tot aan de bovenzijde van de koeler.
Het gaat om I5-7500 boxed.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zit in dezelfde verpakking en heeft dezelfde koeler ;)

Edit: typo zie ik, een i7-7400 bestaat niet, moet i5-7400 zijn :)

Edit2: maar ik heb hier een kastje staan met bruto exact dezelfde hoogte en daarin past de stock koeler eigenlijk prima. Dit kastje heeft ook ruimte voor een 2.5" aan de onderzijde zoals de In Win Chopin. En als ik dan even ga zoeken dan kom ik de volgende afbeelding tegen en dat lijkt mij een Intel stock cooler zoals bij de i5-7400/7500 geleverd wordt.

Vertaald staat er het volgende bij de foto vermeldt;
Inside In Win Chopin has two 2.5-inch drive bays, enclosures width sufficient to accommodate the CPU cooler to 43 mm. As you can see from the photo, this would be enough to set the standard cooler from Intel.

Afbeeldingslocatie: https://www.in-win.com/uploads/Product/gaming-chassis/chopin/chopin_overview_space_02.png

[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2017 01:37 ]

Testing, one, two ...

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Hopelijk helpt dit je verder, al denk ik dat het krap wordt. :P
http://www.mihaimatei.com...ler-dimensions-1150-1155/

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• captain_ghost
Dank jullie voor de bijdrage.. Denk daarmee wel net lukt.
Dus we gaan gewoon voor boxed in dat kast met 1151 stocket van asus.

Stel dat toch niet past, nemen we gewoon andere koeler zoals Noctua.
Dat is ook de optie..

Ik laat jullie later nog wel weten hoe het gaat.

• captain_ghost
Ik was even vergeten om dat melden dat koeler uiteindelijk wel in deze kast past. Het is inderdaad krap, maar het kan!

Dus dankjewel voor informatie en advies

Pagina: 1