Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Office ~550 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Djep0
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07-2022
Beste Tweakers,

Recentelijk ben ik gevraagd een laptop uit te zoeken (door de schoonmoeder ;) ). Ik zal even beschrijven om wat voor laptop het ongeveer moet gaan.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk administratief werk, dus veel gebruik van Office. Ook foto's kijken en bewerken is belangrijk. Ten slotte zal de laptop voor browsen gebruikt worden.

Wat is je budget?
500-600 euro, maximaal.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voornamelijk voor gebruik in huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er zijn geen echte merkvoorkeuren.

Zelf heb ik na even zoeken de volgende laptop in gedachten:
https://laptopparts4less....ffice-laptop-samenstellen

Ik zat er dan aan te denken om de Pentium quad core, 8GB geheugen en de 240GB SSD van kingston erin te doen.
Dan komt de laptop in totaal uit op een prijs van 526,- en is het een redelijk goede laptop die voldoet aan de kwaliteitseisen.

Zouden jullie even jullie mening willen geven? Zie ik dingen over het hoofd, of weten jullie (betere) alternatieven?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zou eigenlijk niet voor een laptop met een pentium quad core gaan. Dat is namelijk een Apollo Lake processor ipv een kaby lake. De pentium quad core presteert dus niet al te best.

Die Acer die boven mij genoemd wordt is al een beter idee. Je zoekt eigenlijk naar een laptop met:
-i3 (misschien zelfs i5 voor fotobewerking)
-SSD
-8GB RAM
De genoemde acer heeft dat allemaal en heeft zelfs nog een full hd scherm (wel TN helaas). Je hoeft natuurlijk niet voor die acer te gaan, maar de acer heeft wel de specificaties waar je een beetje naar moet zoeken. Of je voor een i5 gaat licht er natuurlijk ook aan in hoeverre je de foto bewerkt. Sommige bewerkingen zijn nou eenmaal wat minder veeleisend dan een andere bewerking.

Ten slotte wil ik je eigenlijk adviseren om een keer naar een winkel te gaan waar ze computers verkopen. Daar kun je veel laptops uitproberen en kun je ook meteen in real life zien of de laptop je aanstaat. (beeldkwaliteit, touchpad, toetsenbord)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Vul sowieso eens de Pricewatch keuzehulp en bijvoorbeeld de keuzehulp van CoolBlue in. Stop daar wat wensen en eisen in, doe wat water bij de wijn en kijk wat er uit komt.

categorie: Laptops
https://www.laptopshop.nl/category/45702/laptops.html

Genoemde Acer heb ik laatst voor mijn vrouw gekocht, zij doet ongeveer hetzelfde als wat jouw schoonmoeder doet. De meeste mensen die zeggen foto's te gaan bewerken doen geen heel zware dingen met Photoshop en doen weinig meer dan een beetje nabewerken. Daar heb je niet per-se een i5 of i7 voor nodig met grote SSD.

Die Acer lijkt in die prijsklasse een van de betere laptops te zijn. De SSD is misschien niet enorm groot maar stel dat je er ruimte te kort aan hebt, hang d'r een USB 3 diskje aan en zet daar de grote bestanden op of plaats een NAS bij je schoonouders.

Voor dagelijks gebruik is dat ding echt prima, het scherm is lekker groot *en* Full-HD. (Dat hebben lang niet alle laptops uit die prijsklasse.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
denk dat de meeste i5 laptops wel voldoen. Onlangs voor mijn schoonouders ook een nieuwe laptop gekocht. Uiteindelijk zijn we toch gegaan voor een 17 inch model met een i5, 8gb en ssd.
Gewicht is voor deze mensen niet zo belangrijk aangezien de laptop veelal op dezelfde plaats blijft staan.

Wij zijn toen uitgekomen op een lenovo.

...

Verwijderd

Het maakt allemaal geen bal uit of je een Core i3 U, i5 U of i7 U neemt. Zolang het een U processor is, en die zitten in zo'n beetje elke niet-gaming laptop, zijn ze allemaal dualcore en scheelt het slechts een paar procent snelheid (slechts 0.1 Ghz verschil of 0.2 GHz verschil). Die je mijn inziens niet gaat merken met een Photoshop bestand van minder dan 50 lagen.

Ik ga zelf voor complete stilte en neem eens een gokje met deze http://www.gearbest.com/laptops/pp_620996.html (review https://techtablets.com/2...try-level-surface-laptop/ hier).
Pagina: 1