Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Vandaag dus mijn Gearbest Xiaomi Mijia IP camera binnen gekregen.
Vol enthousiasme wou ik hem gaan verbinden met mijn iPhone, zodra je hem aan zet begin de camera in het chinees te praten, door op je telefoon te kijken zie je eigenlijk welke stappen je moet doen.

Hij vindt de camera, je moet dan je wachtwoord van wifi invullen waar me je telefoon verbonden is.
Na deze stap komt er een QR code op je telefoon die je dan moet scannen met je camera.

Alles gaat vloeiend tot hij bij de 100% connection komt en dan ineens zegt:

Connection timeout, please try again.

Heb geprobeerd via iPhone en thuis wifi, geprobeerd met iPad en thuis wifi, geprobeerd met iPad en iPhone als hotspot en geprobeerd via mijn android box op tv.

Alles geeft dezelfde melding. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe ziet je internet verbinding eruit heb je dubbel NAT of iets anders?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik heb werkelijk geen idee, ben niet zo thuis in die dingen. Hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc024
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik heb de Xiaomi Mijia 1080P Smart IP Camera 18-8-2017 binnen gekregen. Ik had veel moeite om een verbinding met de app Mi Home te maken. Zo werkte de QR code meestal niet. Maar ook als hij wel werkte, kwam er een timeout.
De suggestie om via een hotspot van de telefoon te verbinden, werkte niet.
MAAR HET IS ME GELUKT!
De verbinding is tot stand gekomen door tijdens het verbinden via bluetooth (ik weet niet precies het goede moment) de stekker uit het stopcontact te trekken. Dan geeft de app aan dat de verbinding verbroken is. Als ze dan weer verbindt en wacht tot het apparaat 2 klikjes geeft, en het oranje lampje knippert, kun je verder. De app geeft dan aan dat het met het Miji-wifi-netwerk moet verbinden. Dit moet je doen door in de app op wijzigen wifiinstellingen te klikken. Verbindt met Miji-wifi-netwerk en wacht af. De verbinding met het normale wifinetwerk wordt vanzelf hersteld en plotseling is er beeld.

2 dagen later was er echter geen beeld meer. Ook geen lampje of iets dergelijks. Ik heb hem teruggestuurd naar China.