mijn tnt2 wordt zo warm datie heel mij pc crashed (na langdurig zwaar gamen) wat vor een soort kooler kan je daarop zetten?
Gewoon een 486/Pentium coolertje erop schroeven, heb ik ook gedaan. Nu loop ie ook nog eens op 150/175
Verwijderd
volgens mij kan je beter een grote ventilator aan de achterkant van je kast zetten, boven je pci-sloten, het lijkt me stug dat je pc vast loopt alleen door de warmte van je TNT2tje..... trouwens met een fan op je TNT daald de temp in je kast niet veel volgens mij.....
de mijne nou ja van mijn kleine broertje, een creative TNT2 Ultra, loopt op 193mem 160klok en heb gewoon een standaard fan erop en loopt niet echt warm, ik heb wel een extra fan aan de achterkant van de pc gemonteerd.
groetjes
de mijne nou ja van mijn kleine broertje, een creative TNT2 Ultra, loopt op 193mem 160klok en heb gewoon een standaard fan erop en loopt niet echt warm, ik heb wel een extra fan aan de achterkant van de pc gemonteerd.
groetjes
Op m'n Viper 770 heb ik gewoon een p2 coolertje gekocht voor 12,50
die erop geschroeft en paste allemaal psies. Draait nu op 150 / 180
in de pc zitten al 2 grote BLADE blazers waarvan een onder de tnt2 een fan op de cpu en een 2fan hd blazer en de cpu wordt ook niet meer warmer dan 27° maar na op een lan party een uur of 7 Counterstike te hebben gespeeld begon ie als ik cs opstarte systematisch te crashen, dus ik de kast open , de cpu was niet warm maar de tnt2 kon ik DOOR de printplaatheen amper aanraken, na de pc ff uitgezet te hebben tot de tnt2 was afgekoeld terug opgestart en alles werkte weer... Dus volgens mij ligt het wel degelijk aan de tnt2
Waar het wel aan kan liggen is dat ik de bussnelheid van mijn 66hhz bord op 83mhz heb gezet...
Waar het wel aan kan liggen is dat ik de bussnelheid van mijn 66hhz bord op 83mhz heb gezet...
Verwijderd
dan loopt je TNT behoorlijk warm, op wat voor snelheid heb je hem geklokt? en heb je een Ultra?
Verwijderd
Hoe groter de cooling hoe verder je kunt overclocken meestal. Met b.v. watercooling kun je 'm bijna op z'n snelst krijgen in Powerstrip...
Verwijderd
Vreemd dat die dan zo warm word. Als ik jou was zou ik gewoon een kleine fan op de koelribben schroeven, is ook niet zoveel werk. Of een fan richting je kaart laten blazen.
Verwijderd
ik heb een oud kast koelertje op een oud metalen plaatje (om de sloten af te dekken) gelijmd met bison kit
en dan vast schroeven eronder, en daaronder het slot leeglaten, heb je meteen een luchtstroom door je kast erbij !
Verwijderd
Hoeveel ruimte zit er tussen je videokaart en de andere kaarten?? Kan je koeler hem nu uberhaupt wel coolen?
Ik had mijn tnt2u tegen m'n geluidskaart aanzitten, en op die manier had die cooler geen zin, want de warmte kon nie weg. Resulterend in altijd crashen in games.
nu staat m'n geluidkaart een slot verder en geen problemen
Ik had mijn tnt2u tegen m'n geluidskaart aanzitten, en op die manier had die cooler geen zin, want de warmte kon nie weg. Resulterend in altijd crashen in games.
nu staat m'n geluidkaart een slot verder en geen problemen
ik heb de tnt2 van boven in het agp slot en daaronder zo'n koeler die even groot is als een pci kaart en uitblaast uit zo'n pci gat achter in de kast.
je kan er precies een socket 7 koeler opzetten, op mijn diamond viperv770 tenminste, alleen ik kreeg met Opposing Force fucked up textures bij 150 183 oid 
een p2 koeler kan ook!
een p2 koeler kan ook!
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
Misschien is het probleem wel niet te verhelpen en heb je toevallig een gare sjip gekocht. ff kijken of je hem kan omwisselen.
Jij hoeft toch niet als een razende te gaan koelen voor een kaart die je waarschijnlijk nog geen 3 maanden hebt. Inruilen die zooi, niet aan schroeven.
Jij hoeft toch niet als een razende te gaan koelen voor een kaart die je waarschijnlijk nog geen 3 maanden hebt. Inruilen die zooi, niet aan schroeven.
Pagina: 1