Beste Tweakers,
Zouden jullie mij willen helpen met wat advies? Ik wil een nieuwe desktop bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimaal is rond de € 700,-; maar alles in de bandbreedte € 900,- en € 1.000,- is ook acceptabel (inclusief verzendkosten). Een DVD-brander, toetsenbord, muis zijn al aanwezig. Mijn voornaamste vraag is of de componenten wellicht nog goedkoper kunnen zonder al te veel in te leveren op prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een externe DVD-brander (USB), toetsenbord/muis (USB); ook wordt er soms een externe geluidskaart aangesloten (USB). De DVD brander zit in een case en kan ook ingebouwd worden in een 3"5 slot.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Belangrijker is langdurige kwaliteit. Het systeem moet minstens 5 jaar mee kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Daar waar mogelijk moet het systeem wel een beetje stil zijn, maar overdreven stil hoeft ook niet. Echt lawaai vind ik vervelend. De desktop staat niet 24/7 aan dus een hoger energieverbruik is niet meteen een probleem, zolang dat niet ten koste gaat van extra noodzakelijke koeling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een lijstje van iets waarvan ik denk dat het werkt. Mijn eerste vraag zou zijn: werkt deze combinatie? En de tweede vraag is: zou een component nog goedkoper kunnen zonder dat je echt inlevert op prestaties en mogelijkheden; maar dat mag dan niet ten koste gaan van duurzaamheid (moet wel minstens 5 jaar meegaan).
Mijn wensenlijstje voor dit moment
Zouden jullie mij willen helpen met wat advies? Ik wil een nieuwe desktop bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Surfen op het internet, af en toe wat terugkijken (nl ziet)
- Office toepassingen
- Af en toe wat videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Optimaal is rond de € 700,-; maar alles in de bandbreedte € 900,- en € 1.000,- is ook acceptabel (inclusief verzendkosten). Een DVD-brander, toetsenbord, muis zijn al aanwezig. Mijn voornaamste vraag is of de componenten wellicht nog goedkoper kunnen zonder al te veel in te leveren op prestaties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een externe DVD-brander (USB), toetsenbord/muis (USB); ook wordt er soms een externe geluidskaart aangesloten (USB). De DVD brander zit in een case en kan ook ingebouwd worden in een 3"5 slot.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD van minstens 250 GB
- Videokaart minstens DirectX 12 en OpenGL 4.5 (beter mag altijd)
- Redelijke stille (hoeft niet de stilste te zijn) en koele (belangrijker) kast, met de volgende front aansluitingen: USB 3, USB 2, mic/headphone
- Intel processor (i.v.m. videobewerking)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen. Belangrijker is langdurige kwaliteit. Het systeem moet minstens 5 jaar mee kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Daar waar mogelijk moet het systeem wel een beetje stil zijn, maar overdreven stil hoeft ook niet. Echt lawaai vind ik vervelend. De desktop staat niet 24/7 aan dus een hoger energieverbruik is niet meteen een probleem, zolang dat niet ten koste gaat van extra noodzakelijke koeling.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een lijstje van iets waarvan ik denk dat het werkt. Mijn eerste vraag zou zijn: werkt deze combinatie? En de tweede vraag is: zou een component nog goedkoper kunnen zonder dat je echt inlevert op prestaties en mogelijkheden; maar dat mag dan niet ten koste gaan van duurzaamheid (moet wel minstens 5 jaar meegaan).
Mijn wensenlijstje voor dit moment
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 331,95 | € 331,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B250-HD3P | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G | € 132,- | € 132,- |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Scythe Fuma | € 42,50 | € 42,50 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR24N17S8/4 | € 34,69 | € 69,38 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 152,95 | € 152,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 938,63 | |