Kan ik zonder ingeleerde sleutel mijn auto laten wegslepen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesannie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 18:03
Ik ben mijn (enige) autosleutel verloren en heb geen sleutelcode. Nu kan ik bij de dealer een nieuwe sleutel laten maken. Maar de vraag is hoe ik mijn auto bij de dealer krijg voordat de sleutel is ingeleerd.

Zodra ik de sleutel ontvang kan ik de deur openen en kan mijn vriend me met zijn auto slepen. De vraag is: kan ik met een niet-ingeleerde sleutel het stuurslot eraf krijgen? En doen de remmen het?

Alvast dank voor jullie reactie!

Beste antwoord (via allesannie op 06-07-2017 10:13)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 22:23

SA007

Moderator Tweaking
Met een niet-ingeleerde sleutel kan je bijna altijd het stuurslot eraf krijgen, die is namelijk mechanisch.

De remmen doen het 'niet'.
Omdat je de motor niet kan starten heb je geen enkele vorm van bekrachtiging, dus sturen en remmen gaat heel erg zwaar.
Handrem is een optie.

Ik ben wel 's gesleept zonder lopende motor, en dat wil je echt zo kort mogelijk doen, is geen pretje, eerder een zware workout.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
Volgens mij kan je deze vraag even beter neerleggen bij de dealer, die geeft je 100% het juiste antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Je noemt niets eens het merk/type van de auto? Maar in het algemeen bij wat oudere modellen werkt de sleutel gewoon op op de (mechanische) sloten en is het draadloze gedeelte alleen om de startonderbreker uit te schakelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Met een niet-ingeleerde sleutel kan je bijna altijd het stuurslot eraf krijgen, die is namelijk mechanisch.

Omdat je de motor niet kan starten heb je geen enkele vorm van bekrachtiging, dus sturen en remmen gaat heel erg zwaar.
Handrem is een optie.

Ik ben wel 's gesleept zonder lopende motor, en dat wil je echt zo kort mogelijk doen, is geen pretje, eerder een zware workout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je lid van de ANWB? Zo ja, dikke kans dat ze dit voor je kunnen regelen (als je woonplaatsservice hebt).
Zo niet, bel je autoverzekering ff, wellicht is dit gewoon gedekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:04

JdM

Humbled

Volgens mij is het onafhankelijk van type/merk auto zo, dat de centrale vergrendeling ingeleerd moet worden, maar de startonderbreker niet. Op basis van je VIN code bestelt de dealer de juiste sleutel en je kunt daar de auto mechanisch mee openen en starten, omdat de startonderbrekende chip de onderbreking er gewoon vanaf haalt. Heb je een BMW, dan weet ik het zeker.

[ Voor 17% gewijzigd door JdM op 04-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Voor BMW heb je gelijk maar bij Ford moet het echt lokaal in PATS ingeleerd (vanaf fase II) worden meen ik. Dus het verschilt echt per merk en model. Als je de sleutel echt in de stuurkolom steekt dan is de kans zeer groot dat je er gewoon mee kan rijden (maar niet starten). Als je de sleutel in het dashboard of ergens anders moet steken dan wordt het een ander verhaal :P dan is het stuurslot elektrisch.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb hier 2 aangeleerde sleutels en 1 noodsleutel. Laatstgenoemde is zonder chipje en voelt niet eens stevig aan. Moet ook met een omweg de auto starten (geen contactslot in de auto). Maar dan kan ik er wel mee rijden naar de dichtstbijzijnde garage.

Maar, zoals @The Eagle aangeeft; een goede verzekeraar of hulpdienst, kan jouw auto ook afslepen zonder sleutel benodigd. Auto gaat dan op een sleetje of extra setje rolschaatsen achter/op een sleepwagen naar het dichtstbijzinde hulppunt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

SA007 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:50:

Handrem is een optie.
Als je stuurbekrachtiging mechanisch is kun je de auto toch gewoon in de versnelling zetten? Dan drijft de auto (en dus indirect je slepende maat) de krukas aan waardoor de stuurbekrachtiging het gewoon zal doen.

Rembekrachtiging werkt normaal op motorvacuüm dus die moet ook gewoon werken.

Zet de wagen alleen wel in een zinnige versnelling anders sloop je de motor :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bel je Dealer of de ANWB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesannie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 18:03
Dank allemaal voor jullie reacties! Het gaat om een volkswagen trouwens. Helaas is dit niet gedekt door verzekeraar en/of ANWB. Ik had gehoopt dat ik niet de dure dealer zou hoeven inschakelen. Wellicht is zelf slepen toch een optie, moet alleen erachter komen of ie niet op stuurslot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Als je 'm van stuurslot afkrijgt met de sleutel gaat hij er ook niet op tenzij je de sleutel eruit haalt.

Het stuurslot is bij de meeste auto's compleet mechanisch en kan dus nieteens afhangen van of de sleutel ingeleerd is of niet.
Gaat er dan alleen om of je 'm in het contact krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:28

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Meeste dealers kunnen dit ook op locatie oplossen !

Walking on the bright side of life

Pagina: 1