Galaxy S4 problemen na vervanging glas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Beste tweakers,

Heel verhaal, hoop dat je zin heb om het allemaal te lezen.
Ik hoop wat meer inzicht te krijgen.
Ik heb mijn oude maar trouwe telefoon laten vallen met als gevolg een mooie barst in het scherm |:( .
Vorige week maandag heb ik de telefoon laten repareren bij een telefoonwinkel.

Vorige week donderdag de telefoon afgehaald en de medewerker had de melding dat er nog wat lijm uit het toestel zou kunnen lekken, en dat dit normaal is.
Verder zag het scherm er goed uit ik heb de telefoon meegenomen voor €45,-.

Eenmaal thuis viel het mij op dat de backlight toetsen niet meer wit waren. Het is nu meer een soort van oneffen lichtblauwe waas.
Na een minuut of 10 een YouTube filmpje afgespeeld te hebben werd de telefoon aan de bovenkant zo heet (bij de speaker) dat ik hem daar bijna niet meer kon vasthouden.
De hitte aan de bovenkant was erg warm en werd naarmate je meer naar beneden ging minder warm.
Verder heb ik nog regelmatig lijm vanuit alle kanten uit het toestel moeten wegvegen, vooral bij de homeknop.

Inmiddels was mijn batterij leeg en heb ik hem aan de lader gehangen.
Ipv de normale oplaad melding (grote groene batterij icoon) kreeg ik nu een een batterij met een rode driehoek te zien en de melding: "Battery voltage too low charging paused"
(ik denk dat het deze icoon wasAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAWLrHAGJf5b8IWRqlmJdFpmjI-DkO3TuByMmgg4PT81_3cELi).
Ik heb het nog met een andere batterij geprobeerd en kreeg dezelfde melding.

Ik heb vorige week vrijdag de telefoon teruggebracht en de medewerker zij dat de blauwe waas op de backlight toetsen normaal is na het vervangen van het glas, en dat hij daar niks aan kon doen.
De voltage melding en de hitte problemen zou naar worden gekeken.

Nu heb ik de volgende vragen:

*Als het glas is gelijmd met uv-lijm, dan zou de telefoon toch geen lijm meer mogen lekken nadat hij onder de lamp is geweest?

*Is het normaal dat de backlight toetsen na het vervangen van het glas, een (doffe) kleur hebben of zit er teveel/verkeerde soort lijm onder het glas?

*De telefoon werd aan de bovenkant zo heet dat ik hem daar bijna niet meer kon aanraken. Naarmate je naar beneden ging nam de temperatuur af maar nog erg warm.
De batterij zit in het midden van de telefoon. Is het niet raar dat de bovenkant ontzettend heet werd?
Hoe zou dit kunnen komen?

*Wat zou de oorzaak kunnen zijn van de melding over het voltage van de batterij?
Op youtube vind ik wel wat filmpjes waar ze het probleem verhelpen door enkele contact punten aan elkaar te solderen. Maar aangezien ik nog nooit dit probleem heb gehad lijkt mij dit niet een juiste oplossing?

Kortom is de reparatie mislukt of zijn dit "normale" problemen die kunnen voorkomen na het vervangen van het glas :F ?

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Beste antwoord (via Reset2003 op 13-10-2017 20:34)

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
Ik kan je garanderen dat als ze er zo luchtig over doen dat er 'gewoon wat lijm uit je toestel kan lopen' dat het niet de meest professionele reparatieploeg was. Sterker nog, dat komt gewoon over als een 'handige' tiener die voor de eerste keer een online tutorial probeert te volgen. Ik zou terug gaan met je toestel en gaan klagen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-04 17:17

BeToBe

Privacy jurist

Reset2003 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:12:
ik heb de telefoon meegenomen voor €45,-.
Mijn vermoeden is dat hier het probleem zit. Een beetje schermreparatie kost echt wel meer dan € 45,-. Even wat simpele zoekresultaten leveren prijzen op tussen de € 90 tot € 180. Dat is toch echt 2x zoveel. Was het een vriend die het voor een vriendenprijsje gedaan heeft of heb je hem naar de eerste beste beunhaas/telefoonboer gebracht?
Kortom is de reparatie mislukt of zijn dit "normale" problemen die kunnen voorkomen na het vervangen van het glas :F ?
Je vergeet hier nog de mogelijkheid dat de problemen gekomen zijn door het vallen zelf en dat dus niet alleen het scherm, maar wel wat meer interne componenten kapot zijn gegaan met de val.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
Na de val heb ik de telefoon, ik denk een week gebruikt (meedere keren opgeladen) zonder enig probleem. Ik ben in het centrum van den haag bij 3 verschillende winkels geweest om wat prijzen te vragen en er werd gemiddeld €40 a €60 voor gevraagd.
Ik dacht met €45 wel een redelijke prijs te hebben gevonden.

In het glas zaten 2 barsten van ongeveer 3 cm lang. De LCD en Digitizer (touchscreen) waren nog intact, vandaar dat alleen het glas hoefde te worden vervangen.

De winkel is geen professionele grote reparatiecentrum, ze verkopen voornamelijk telefoons en abonnementen met ik denk een kleine reparatie ruimte. Ik weet niet of je dat nou een beunhaas kan noemen, ik had wel het idee dat ze redelijk veel reparaties uitvoeren.

Ik had er nog niet aan gedacht dat er intern nog wat kapot kon gaan door de val zelf.
De telefoon was op de linker bovenhoek gevallen. Daar zitten o.a. de front camera en de speaker zo te zien.

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:32
Ik ben bang dat goedkoop nu duurkoop gaat worden.

Ik heb er bijvoorbeeld nog nooit van gehoord dat na reparatie nog lijm uit een scherm loopt (knutsellijm van de Action?). De blauwe waas ipv de witte backlight zal wellicht veroorzaakt worden door te weinig stroom?

Ik denk dat je zsm de winkel moet laten weten dat ze geen goed werk hebben geleverd en dat je van ze verwacht dat ze een oplossing gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
45 euro kan prima. Dan is alleen niet je scherm vervangen, maar alleen het glas er overheen. De reden dat de telefoon bovenaan warm wordt, is omdat daar de soc zit. De verkleuring zou kunnen komen door lijm, geen idee.

Toen mijn S4 een kapot scherm had, heb ik op Ebay een compleet nieuwe scherm assembly gekocht (glas + digitizer + oled), en het zelf vervangen. Desondanks was ik alsnog 85 euro kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:12
Zij hebben schade gemaakt aan jou product. En je zal ze de mogelijk moeten geven dit op te lossen binnen redelijke termijn. Zonder dat jij er erg veel last van ondervindt(bv een leen toestel verlicht de last voor een hoop). Maar ik hoop voor je dat ze het kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gadgeteer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:31:
Ik ben bang dat goedkoop nu duurkoop gaat worden.

Ik heb er bijvoorbeeld nog nooit van gehoord dat na reparatie nog lijm uit een scherm loopt (knutsellijm van de Action?).
Dat is ook niet normaal (imho bij geen enkele reparatie). Als er nog lijm uit een toestel loopt is deze lijm niet gehard en het toestel niet gesealed.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 07:45
Ik kan je garanderen dat als ze er zo luchtig over doen dat er 'gewoon wat lijm uit je toestel kan lopen' dat het niet de meest professionele reparatieploeg was. Sterker nog, dat komt gewoon over als een 'handige' tiener die voor de eerste keer een online tutorial probeert te volgen. Ik zou terug gaan met je toestel en gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik ga binnenkort zelf deze procedure uitvoeren op mijn eigen S4. Gewoon om te proberen hoe het bevalt. Lukt het niet, dan gaat de telefoon alsnog weg. Lukt het wel, dan heb ik een mooie back up telefoon of verkoop hem door.

Die paarse waas zou kunnen doordat er een ander glas op zit dan origineel. Door de lijm lijkt mij stug, want de UV Loca is transparant, dat kan toch nooit paars worden? Als die goed onder de UV lamp is geweest, dan mag die echt niet meer weglekken, dus waar dat over gaat? Kan alleen zijn als die goed verwarmt wordt, want zo haal je het oude scherm er ook af, maar dan hebben we het over temperaturen rond de 100 gr celcius.

Als ik klaar ben, dan zal ik het laten weten. Hier een video wat er allemaal moet gebeuren: YouTube: Galaxy S4 JUST THE GLASS Screen Repair BEST Video
Lijkt erop dat er iets verkeerd gegaan is met het uit elkaar halen en/of weer in elkaar zetten van de onderdelen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reset2003
  • Niet online
Alweer een tijd geleden maar wil toch even een update doen, aangezien ik het toestel vorige week weer helemaal in z'n oude glorie heb kunnen herstellen _/-\o_

Volgens de winkel konden zij niks doen. Zij claimden dat ze het scherm goed was gerepareerd. Dat mijn telefoon na de reparatie niet eens meer wilde opstarten (de accu melding) zouden hun niet veroorzaakt hebben.
De medewerker zij: "Je kon je telefoon al met de batterijmelding hebben ingeleverd"

Ik ben niet meer verder in discussie gegaan. Met zo'n response kan ik niet meer vriendelijk blijven en ben toen maar vol ongeloof weggelopen.

Na het hele debakel had ik de hoop opgegeven en heb ik uiteindelijk een s8 gekocht.

Mijn originele plan was om de s4 te demonteren want een familielid heeft ook een s4, maar bij haar werkt de trilmotor niet meer.

Was wel een hele klus om de telefoon netjes open te krijgen, maar met zo een plastic tooltje en ERG VEEL geduld O-) is het me gelukt zonder schade te maken.

Wat me meteen opviel was dat aan de linker hoek waar de dock connector zit dat rechte stuk van de connector helemaal bedekt was met i guess lijm 8)7 . Ik heb toen een nieuwe dock connector besteld bij phonegigant voor 12 euro.

Afgelopen woensdag het pakketje ontvangen en de dock connector geinstalleerd.
Aan de binnenkant van de telefoon heb ik overal waar ik bij kon schoongeveegd, met een aantal wattenstaafjes en schoonmaak alcohol.
Ik heb dit youtube filmpje gebruikt als handleiding
Wel leuk om een telefoon van de binnenkant te zien. Ik had nog nooit van die magnetische connectoren gezien. Moet zeggen dat werkt wel super, mogen ze van mij ook wel in een pc toepassen ipv die sata connectoren :o .

Telefoon aangesloten op de lader, en tadaa _/-\o_ alles werkte weer alsof er niks aan de hand is. Geen gekke uitroeptekens meer als ik de telefoon aanmaak en na 2 dagen licht gebruik zie ik helemaal niks meer mis mee. De batterij laad ook netjes op als vanouds.

Conclusie voor mij is dat de telefoonwinkel waar ik het scherm heb laten fixen er:
* Of niks van bakken
* Of het wel weten maar doen alsof ze van niks weten aangezien ze de telefoon 2 keer hebben opengemaakt en helemaal geen mankement konden vinden :z

Denk niet dat het nog nut heeft om terug te gaan. Maar ik zal er niks meer bij kopen :-(

@RJC82 Naar mijn idee had de lijm ook niet meer vloeibaar moeten zijn nadat ze het onder de lamp hebben gezet.
Ik vond het raar dat 24 uur na de reparatie er nogsteeds vloeibare lijm uit het toestel kwam. Of hij is niet goed onder de lamp geweest of er is een ander soort lijm gebruikt die niet met zo'n uv lamp werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 10:58
Reset2003 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:31:
Denk niet dat het nog nut heeft om terug te gaan. Maar ik zal er niks meer bij kopen :-(
Ik weet niet of je foto's hebt gemaakt maar ik zou zeker terug gaan, al is het alleen maar om aan te geven dat de fout echt bij hun zat en wellicht de rep. kosten nog terug halen.

Verder een review of iets plaatsen? Jij hebt er niks meer aan maar je kan anderen wel waarschuwen, of de winkel een kans geven hun reparatie proces te verbeteren (al is dat misschien naïef gedacht)
Pagina: 1