Toon posts:

USB poorten gelijkstellen/dezelfde output

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wellicht een gekke vraag, maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om mijn usb poorten gelijk te stellen zodat deze allemaal dezelfde output geven.

Momenteel ben ik bezig om een effect van vuur te creëren met RBG ledlicht en de eenvoudige TC420 Led controller. Deze controller werkt op uren/minuten (is eigenlijk bedoeld voor aquariumverlichting), maar kan versnelt afgespeeld worden via de computer/laptop door middel van een bijbehorend programma waar ook het licht in ingesteld kan worden. Ik wil graag meerdere controllers gebruiken, maar momenteel heb ik het probleem dat als ik twee controllers heb aangesloten via de USB poorten dat er slechts via een enkele poort output geleverd wordt naar de controller toe. Dit heb ik ook als ik een USB hub gebruik. Het programma kan overigens ook slechts eenmaal geopend worden op mijn scherm.

Daarom vraag ik me af of ik dit op de een of andere manier kan omzeilen, enerzijds door op de een of andere manier alle USB poorten dezelfde output te laten leveren of het programma meerdere keren naast elkaar te laten draaien.

Ik heb er niet heel veel verstand van dus hopelijk kunnen jullie mij helpen! :) (en staat mijn topic op de juiste plek)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 23:22
Ik denk inderdaad dat dit niet helemaal de juiste plek is, maar heb je hier iets aan?

https://unix.stackexchang...way-to-mirror-usb-outputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al volop gegoogled maar die nog niet gevonden :) ik ga me er verder in verdiepen!

Wellicht een suggestie waar ik mijn topic beter kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je kan niet simpelweg op alle USB-poorten dezelfde 'output' genereren; het USB-protocol is niet iets als een jack-audio-aansluiting of S-Video waar alleen maar output uit komt. Daar gaan handshakes overheen, tweewegcommunicatie, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:04:
Je kan niet simpelweg op alle USB-poorten dezelfde 'output' genereren; het USB-protocol is niet iets als een jack-audio-aansluiting of S-Video waar alleen maar output uit komt. Daar gaan handshakes overheen, tweewegcommunicatie, enzovoort.
Ook niet als het een USB hub betreft, of bestaan er juist USB hubs voor dit doel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Nee, dit is simpelweg niet mogelijk. Zoals Radiant al zegt, er moeten handshakes e.d. plaatsvinden. Er is dus constant 2-weg communicatie tussen de computer (host) en device. Je kunt niet simpelweg de output "verdubbelen". Je zou theoretisch de uitgaande data van host naar device kunnen splitten naar een 2e device, maar dan gaan beide devices onafhankelijk van elkaar antwoord geven, en die verwachten dan ook weer onafhankelijk van elkaar een (mogelijk verschillend) antwoord van de host.

Ik denk daarnaast dat je hier niet de juiste oplossing zoekt voor je probleem. Je probleem heeft namelijk niets met USB te maken, je probleem is dat je meerdere LED-strips tegelijk wilt aansturen. De oplossing die je hierbij voor ogen hebt (meerdere TC420 controllers gebruiken) is niet de juiste, waardoor je tegen ditsoort onmogelijkheden aan loopt.
Je kunt waarschijnlijk beter een andere controller zoeken die meerdere ledstrips kan aansturen, of zelf een controller maken met een Arduino bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Gratis oplossing: setje VM's, elk USB device aan eigen VM toewijzen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TS gebruikt gewoon volledig de verkeerde controller. Als TS een controller koopt die gemaakt is voor wat hij wil, dan heb je de ellende van via je PC je controller aansturen die weer je LEDs aanstuurt.
MSalters schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:14:
Gratis oplossing: setje VM's, elk USB device aan eigen VM toewijzen.
Voor het gemak vergeet je even de Windows licentie die elke VM nodig heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door TommyboyNL op 04-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TommyboyNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:56:

Voor het gemak vergeet je even de Windows licentie die elke VM nodig heeft?
Want Windows is het enige OS?

Los van het feit dat 't (mega-)overkill is natuurlijk; ik zou kijken naar andere controller(s) en/of software en die desnoods zelf schrijven. Maar ik weet niet in hoeverre @Verwijderd daartoe in staat is.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 04-07-2017 20:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:28:
[...]

Want Windows is het enige OS?
De kans is pak-em-beet 1% dat de software om zijn LED controllers aan te sturen is ook op andere platformen dan Windwos draait.
Dus nee, Windows is niet het enige OS. Maar ja, Windows is zeer hoogstwaarschijnlijk wél het enige OS waar TS' software op gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Is het protocol open/bekend? In dat geval zou je zelf een programma kunnen maken dat meerdere controllers kan aansturen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me verdiepen in alle tips die hier al gegeven zijn, allemaal bedankt!

Ik heb nog even de tijd dus waarschijnlijk verschijnen hier nog wel een aantal vragen als ik weer tegen problemen aan loop ;)
Pagina: 1