Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi netwerk valt constant weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken verhuisd en in mijn nieuwe woning valt het internet constant weg op mijn laptop. Op het netwerk zitten ook andere apparaten aangesloten zoals de laptop van mijn vriendin, telefoons, tablet en Apple tv. Dit werkt allemaal zonder problemen.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn virusscanner lag, Eset. Ik heb allerlei protocollen op hun help site doorlopen maar geen oplossing gevonden.

In mijn vorige woning had ik Telfort, nu heb ik internet van Ziggo. Ik heb de search van Tweakers ook al geprobeerd maar daar zie ik diverse varianten van mogelijke oplossingen. Aangezien ik een leek ben wat betreft netwerken hoop ik dat iemand kan aangeven wat ik als eerste zou kunnen proberen om het probleem te verhelpen.

De melding die ik krijg is:
Het DNS van de server is niet bereikbaar.
ERR_NAME_NOT_RESOLVED

Bij het Wi-Fi icoontje komt af en toe een geel uitroep teken te staan, soms ook niet en lijkt het alsof er nog gewoon verbinding is.

In Google komt te staan "host vaststellen". In Microsoft Edge zie ik geen duidelijke melding maar ook die laat de pagina dan niet.

Hopelijk kan iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem geven. Ziggo zelf zegt dat het aan de laptop ligt omdat het op andere apparaten wel goed werkt. Betreft een Lenovo laptop van 4 maanden oud met Windows 10.

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Dus de andere pc's hebben het niet. (welke wifi band? G Of B Of n?
Je zou je wifi-netwerk kaart eens kunnen de-instaleren en opnieuw installeren na een herstart van de laptop.
Dit is wat rigoureus maar kan direct tot oplossing leiden,

en evt je virus/firewall scanner even verwijderen en dan eens aankijken< of heb je dat al geprobeerd

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Hyperdunk_15
mell33 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:25:
Dus de andere pc's hebben het niet. (welke wifi band? G Of B Of n?
Je zou je wifi-netwerk kaart eens kunnen de-instaleren en opnieuw installeren na een herstart van de laptop.
Dit is wat rigoureus maar kan direct tot oplossing leiden,

en evt je virus/firewall scanner even verwijderen en dan eens aankijken< of heb je dat al geprobeerd
De andere Pc's hebben het inderdaad niet. WIFI Band zegt mij niets. Hoe kan ik dit terug zien?

De netwerkkaart deïnstalleren en opnieuw installeren zal ik even nakijken op internet hor dat moet.

Mijn virusscanner heb ik nog niet verwijderd. Heb deze al sinds begin van de laptop en er bij Telfort nooit last van gehad. Ik heb wel de helpfunctie geraadpleegd en deze doorlopen met betrekking tot traag/ wegvallen internet maar dat heeft niet geholpen.

Ik las ook dat je de DNS aan kan passen en dat dit vaker bij Ziggo voorkomt. Zou dit een optie zijn?

• Mel33
DNS word door je router geregeld, en schijnt op je andere apparaten wel te werken.
wifi band staat wel in de specs of als je even wifi eigenschappen details (op je wifi icoon rechts klikken) bekijkt staat het er wel bij
Je reset ook gelijk die instellingen als je de wifi kaart de-instaleert,(stuurprogramma verwijderen) (apparaatbeheer je wifi kaart rechts klikken en verwijderen) dan laptop herstarten en hij installeert hem vanzelf weer als het goed is)en daar staat ook welke band je hebt bij
maar probeer eerst het andere wat ik hier onder zeg als je dat pas later wil,
Ook kan je in windows 10 bij je wifi netwerk terecht om je wifi netwerk even te vergeten en opnieuw aan te melden (kliken op wifi icoon netwerkinstellingen, bekende netwerken beheren)
Hier staat wat meer https://support.microsoft...network-connection-issues

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 04-07-2017 15:45 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Hyperdunk_15
Bedankt voor je hulp tot nu toe! Het netwerk vergeten had ik gisteren gedaan. Ik dacht toen even dat het verholpen was maar met een aantal uur kwam het probleem toch weer terug.

Ik zal eerst even de stappen doorlopen die in je link staan.

Als ik bij netwerkeigenschappen kijk zie ik staan:

801.11ac
5GHz

Het deïnstalleren van de netwerkkaart/virusscsnner zal ik proberen als dit alles niet werkt

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heeft je laptop ook een netwerkaansluiting? Als je de laptop op die manier aansluit, valt Internet dan ook weg? Kun je vaststellen of het aan je WiFi kaart ligt of niet.

Hattrick: Thorgal Eagles

Verwijderd

Heb je de laptop al op een andere plek geprobeerd? Liefst op een plek waarvan je weet dat andere apparaten daar probleemloos werken.

Zo hebben wij hier in huis een plek waar de Wi-Fi regelmatig 10 minuten lang niet werkt (maar wel verbonden blijft) en daarna weer wel. Dat terwijl dat in de rest van het huis niet gebeurd.

• Mel33
Ja op 5GHz, wil idd niet best door muren enz, kies een band lager 2,4Ghz en dan 'n' of nog lager g, maar das oud, maar je komt er nu wel uit geloof ik, ik heb je alle plekken gegeven waar je moet zoeken,
Als je router 5Ghz heeft dan zal hij er ook wel 2,4GHz naast hebben bij ziggomodem)
Dus kijk in je laptop idd

[ Voor 50% gewijzigd door Mel33 op 04-07-2017 16:04 ]

• Hyperdunk_15
bregweb schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:51:
Heeft je laptop ook een netwerkaansluiting? Als je de laptop op die manier aansluit, valt Internet dan ook weg? Kun je vaststellen of het aan je WiFi kaart ligt of niet.
De laptop heeft een netwerkaansluiting, alleen de netwerkkabels liggen nog in mijn oude huis. Zodra ik die heb zal ik dat eens gaan proberen. Bedankt in ieder geval!
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:00:
Heb je de laptop al op een andere plek geprobeerd? Liefst op een plek waarvan je weet dat andere apparaten daar probleemloos werken.

Zo hebben wij hier in huis een plek waar de Wi-Fi regelmatig 10 minuten lang niet werkt (maar wel verbonden blijft) en daarna weer wel. Dat terwijl dat in de rest van het huis niet gebeurd.
De laptop heeft al op meerdere plekken in huis gestaan en het gebeurt eigenlijk overal. Hij staat momenteel gewoon in de woonkamer waar ook veel andere apparaten staan en daar gebeurt het nog steeds.
mell33 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:01:
Ja op 5GHz, wil idd niet best door muren enz, kies een band lager 2,4Ghz en dan 'n' of nog lager g, maar das oud, maar je komt er nu wel uit geloof ik, ik heb je alle plekken gegeven waar je moet zoeken,
Als je router 5Ghz heeft dan zal hij er ook wel 2,4GHz naast hebben bij ziggomodem)
Dus kijk in je laptop idd
Ik heb nu het rapport gedraaid welke microsoft aangeeft te maken (via een link uit jou eerdere reactie). Ik krijg dan een heel lang rapport met daarin alle momenten waarop de verbinding wordt verbroken en dat zijn er nogal wat. Ik zal de verdere stappen ook doorlopen. Waar kan ik de band lager zetten?

• Mel33
Je kan het afdwingen door in apparaatbeheer eigenschappen geavanceerd en daar wifi modus de wifi kaart alleen op n/b/g te zetten. maar ik zou eerst kijken of het de-instaleren enz wil
Want dit je kaart permanent zetten gaat ten koste van de snelheid als hij wel 5GHz kan

• Hyperdunk_15
Ik heb het een en ander geprobeerd;

- Ik heb de DNS veranderd naar de DNS van Google. Dit werkte voor een minuut of 10 en daarna sprong het internet er weer uit.
- Ik heb mijn virusscanner verwijderd en firewalls uitgezet. Ook dit werkte niet, internet sprong er weer redelijk snel uit.

De 2 bovenstaande mogelijke oplossingen had ik gevonden op het internet en uit de reacties hierboven.

Nu heb ik zojuist mijn telefoon even als hotspot aangezet en ben ik daarop gaan internetten. Alles werkt dan perfect. Ik word niet van het internet afgegooid en alles blijft gewoon werken.

Op internet lees ik dat het dan vermoedelijk aan de router ligt en dat ik deze dan opnieuw moet instellen. Als ik echter zoek hoe dit moet vind ik hier diverse uitleggen hierover.

Is er een makkelijke manier om dit te doen? De router en modem zijn 1 apparaat. Ik kan verder ook gene type vinden, er staat alleen Ziggo op.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou niet je router opnieuw instellen. Volgens jou werken alle apparaten goed, behalve deze laptop. Altijd kans dat je alles om zeep helpt door een reset.

Probeer het probleem tussen de laptop/router te verhelpen, daar leer je ook het meest van.
Test je laptop op een ander Wireless netwerk/router.
Test je laptop op jouw netwerk/router, maar dan bedraad.
Log in op je router en kijk in de logs of je iets ziet mbt je laptop

Hattrick: Thorgal Eagles

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
Als je de laptop veelal op accustroom gebruikt in plaats van netspanning kan windows je wlan kaart beperken en zelfs uitschakelen. je kan dit uitzetten in Apparaatbeheer > Eigenschappen van wlan adapter > energiebeheer > windows toestaan dit apparaat uit te schakelen, deze uitvinken.
Miss is het probleem zo opgelost, op de school waar ik stage loop hadden heel veel leerlingen hetzelfde probleem en is het zo opgelost

• Mel33
Hyperdunk_15 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:14:
Ik heb het een en ander geprobeerd;

- Ik heb de DNS veranderd naar de DNS van Google. Dit werkte voor een minuut of 10 en daarna sprong het internet er weer uit.
- Ik heb mijn virusscanner verwijderd en firewalls uitgezet. Ook dit werkte niet, internet sprong er weer redelijk snel uit.

De 2 bovenstaande mogelijke oplossingen had ik gevonden op het internet en uit de reacties hierboven.

Nu heb ik zojuist mijn telefoon even als hotspot aangezet en ben ik daarop gaan internetten. Alles werkt dan perfect. Ik word niet van het internet afgegooid en alles blijft gewoon werken.

Op internet lees ik dat het dan vermoedelijk aan de router ligt en dat ik deze dan opnieuw moet instellen. Als ik echter zoek hoe dit moet vind ik hier diverse uitleggen hierover.

Is er een makkelijke manier om dit te doen? De router en modem zijn 1 apparaat. Ik kan verder ook gene type vinden, er staat alleen Ziggo op.
Heb je nou de kaart al ge de-installeert, en je netwerk vergeten, laat ons even weten, dan kunnen we uitsluiten of het aan de pc ligt, router is vaak wel goed, je hebt hem net van ziggo dus, daar staat alles goed in standaard.(tegenwoordig)

Het zit hem dus in de loss van het signaal of de verificatie, (of in je pc zoals hier boven gezegd wordt, je energie instellingen) want het treedt ook op met google dns. Doe dat de-instaleren eens en dat vergeten.

[ Voor 59% gewijzigd door Mel33 op 05-07-2017 11:25 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hyperdunk_15 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:14:
Ik kan verder ook gene type vinden, er staat alleen Ziggo op.
Op de onderkant/achterkant staat toch een type nummer?

Als het een Horizon/Mediabox is, dan ben je flink de sjaak.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1