Analytics Doelen uitlezen bij gebruik meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben 1 hoofdwebsite met 4 campagnesites.

Elk domein heeft op dit moment een eigen UA code.

Klanten kunnen als volgt een offerte aanvragen via een campagne site.

campagnesite1.nl -> offerte aanvraag --> campagnesite1.nl/bedankt. De offerte aanvraag wordt uitgelezen in analytics

Echter kan de klant vervolgens via een automatisch verzonden mail/pdf de offerte accepteren.

Wanneer de klant de offerte wil accepteren komt deze vervolgens op de hoofdwebsite.nl/stap1 --> hoofdwebsite.nl/bedankt

Ook dit laatste wordt gemeten in de Analytics property van de hoofdsite.

Nu zou ik uiteindelijk willen weten vanaf welke campagne sites de meeste offertes doorgaan.

Dit is nu niet uit te lezen omdat er door de 2 domeinen 2 verschillende gebruikers worden aangemaakt.

Cross domein tracking lijkt niet de oplossing te geven omdat de klant niet van website naar website gaat. Wel zou ik aan het accepteren van de offerte een campagne url kunnen hangen met de campain url builder.
Jammere hiervan is dat er dan nog steeds 2 verschillende (cliend id's) gebruikers worden aangemaakt.

Nog even voor het overzicht:

Campagne site -> campagnesite.nl/bedankt -> mail/pdf -> hoofdsite.nl/stap1 ->hoofdsite.nl/bedankt

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:21:
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Gewoon intern compleet buiten UA om. Kan makkelijk.
Daarnaast heb ik UA op mijn blokkeer lijst, dus je weet sowieso niet wat ik op jouw websites doe.

[ Voor 20% gewijzigd door DJMaze op 04-07-2017 14:51 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar