Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 18:35
Op het moment heb ik best veel fs20 spul her en der in mijn huis zitten (vooral licht)
En wil dat eigenlijk een update geven
Fs20 koppelt niets terug (of een lamp wel echt aan staat) dus dat wil ik verbeteren
Daarnaast zou ik alles ook wel via een app of site aan willen sturen
Bij fs20 heb je zenders die je met een impuls drukker kan bedienen, zodoende heb ik overal in huis 4 schakelaars per inbouwdoos
Dit vind ik toch wel erg fijn en wil ik behouden
Ook zou ik wat deur sensoren in huis willen zetten
Nu zag ik dat xiaomi leuk geprijsde sensoren aanbied
De schakelaars heb ik gevonden bij homematic
Eventueel in de toekomst nog een spraakherkenning erop van google

Wat ik nog niet gevonden heb is een mooie manier om alles te verbinden met elkaar, en dan het liefst zonder dure ccu2 module van homematic

Voor zover ik heb kunnen vinden werkt domoticz niet met homematic
Openhab eventueel wel, maar niet echt duidelijk gevonden welke USB stick en of het werkt icm raspberry

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 18:35
Ik heb inmiddels gevonden dat de homematic ook kan draaien op even raspberry pi, met behulp van de software en een printje van eq-3
Weet iemand misschien of ik (eventueel met behulp van nog een pi) domoticz werkend kan krijgen met de mi sensoren en lampen

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik ben op zoek naar goedkope lichtschakelaars die gebruikt kunnen worden in combinatie met wifi licht schakelaars.

Mijn bedoeling is in alle kamers in het huis het lich via een APP op android of iOS aan/uit te zetten maar ook via een normale schakelaar.

Probleem wat ik denk te zien is dat als ik via wifi de boel uitzet, ik het niet via de schakelaar kan aanzetten. en viceversa.

Is daar iets voor ??
Ik neem aan dat er inmiddels ook wifi lichtschakelaars zijn met een beetje intiligentie.